Seminář "Moderní metody výcviku - trenažér s pohyblivou základnou"
29.3.2011
V sobotu 19.3. pořádala AAČR, tématický seminář: „Moderní metody výcviku – trenažér s pohyblivou základnou“. Akce proběhla v Autoškole Aujezdský Třebíč.
AUTOŠKOLA STRATIL, Havlíčkova 1207, 767 01 Kroměříž – CZ
IČ: 62866443 DIČ:CZ7011164413 www.stratil.cz
Vyřizuje: Radovan Stratil / Mobil: 606 82 92 42
V Kroměříži: 19.3.2011
Autoškolské noviny
|
V sobotu 19.3. pořádala AAČR, tématický seminář: „Moderní metody výcviku – trenažér s pohyblivou základnou“.
Akce proběhla v Autoškole Aujezdský Třebíč.
Úvod prezentace moderoval Bc. Martin Aujezdský, jakožto provozovatel trenažéru a pan Ondra za výrobce trenažéru. V řeči čísel, se jeví trenažér jako nutnost, tzn. pořizovací hodnota / provozní náklady na až 11 hodin výcviku (které lze nahradit), vůči 11 hodinám výcviku vozidlem. Jezdí to jen za cenu elektřiny a nekazí se to.
Druhou část prezentoval pan Aujezdský senior a to jízdu trenažérem s kyvnou základnou. Můj názor (mám AT97/VRT) je asi takový: „tož synci, je to betelný“, pro pražáky: „ty vo.e to je hustý“ J. Jednoduše řečeno po odjetí 4 hodin, žák bez problémů s „živým“ autem odjede. Samozřejmě, že ale učitel musí u trenažéru učit – aktivně !!! Žák pak ví, kde která páčka hóní ptáčka J, umí držet spojku v záběru, když jen brzdí tak spojku nedrží, když zastavuje tak naopak spojku sešlápne i s brzdou, když vlítne do zatáčky s trojkou tak ho to táhne ven a nabourá, zažije odstředivou sílu, nacvičí riziko: brutál brzdění, vyhnutí se nenadálé překážce a přitom nenabourat, nácvik zvládnutí smyku, rozdílný povrch a brzdné dráhy. Mimochodem jak toto cvičíte, třeba v létě na suchém asfaltu? Fakt si ta auta ničíte? Takže toto vše na trenažéru lze řešit a přitom neničíme auto a žák má super průpravu. Tudíž dle mne trenažér jednoznačně ano.
Třetí část byla o tom, kde na to vzít. Ten kdo trenažér nikdy neměl a nemá, nebo jej zažil v době Svazarmu, bude zastávat názor, že je úplně k ničemu, že zněj bolí hlava, ba co víc, že se trenažérem okrádá zákazník, že si přeci platí za to, aby se naučil jezdit autem a ne na trenažéru. Cena trenažéru je taková, že za něj můžeme koupit dvě auta. Selským rozumem, ty auta jsou lepší, že. Jenže ta auta, za tři roky zrušíte a na další provoz – jejich častější opravy potřebujete celkem dost peněz. Oproti tomu, trenažér je v podstatě bezporuchový, tudíž navěky bez dalších nákladů. Trenažéry mám, vím o čem mluvím.
Jiný pohled na věc, je z úhlu zákona 247/2000 Sb. versus úřad a povolování registrace. Máme mít autocvičiště nebo trenažér. Kolik z Vás má autocvičiště (parametry) podle zákona? Proč toto úřad toleruje – porušuje zákon? Keci typu, kde bych vzal mega na cvičiště, ať nám město vyčlení plochu, to je páni podnikatelé k smíchu. Co má úřad – stát společného s Vaším byznysem? Vy chcete podnikat – mít zisk, tak dodržujte zákon – starejte se – investujte – leasing atd., nebo když se Vám zdají podmínky pro provozování autoškoly pro Vás nepřijatelné, tak to nedělejte … Z tohoto pohledu, nákladů na cvičnou plochu je cena trenažéru zanedbatelná.
A propó CENA, pokud by jste si vážili sami sebe a nejezdili za 60 Kč hrubého, tak už máte trenažéry dva … J
Strašně nám chybí „některým“ profesionální hrdost a ještě více funkční státní dohled. Pro nás ještě hodně dlouho bude platit: malý dvůr a velký bič.
Jakákoliv debata autoškoláků se zvrhne na cenu, ale není se čemu divit. Mzda pro zaměstnance a zisk pro majitele je takový že se přežívá od výplaty k výplatě. A přátelé i nepřátelé bude hůř, žáků ubývá.
P.S.: na webu AAČR jsem četl, že asociace pro členy nic nedělá, že žádné novinky nesděluje. Ano máte pravdu, ani nemůže nemá je totiž komu sdělit. Bylo nás tam celkem 13, z toho tři klucííí Aujezdští, dva lidi z úřadu, 5 členů výkonné rady AAČR a jen 3 řadoví členi. Kde jste byli když asociace pořádala zdarma seminář a sdělovaly se nové informace ???
Radovan Stratil
Autor: Redakce | Sekce: Názory členů AAČR | Tisk | Poslat článek známému