Zrušit povinný počet hodin ano či ne
11.9.2010
Zrušit povinný počet hodin ano či ne
11.9.2010 10:47 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Re: Zrušit povinný počet hodin ano či ne
11.9.2010 12:31 vložil Jindra () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
Viktor napsal
Ještě se vracím k tomu co zde opakovaně zaznívá v různých obměnách neustále. Nevázat autoškolu na počet předepsaných hodin, ať už je to s mototocykly nebo s auty. Pochopil jsem, že i řada vlivných autoškoláků se přiklání k tomu, aby nebyl předepsán přesný počet hodin. Já jsem zastánce úplně opačného trendu na motocyklu bych hodiny naopak přidal a v autě v dnešním provozu 28 je podle mně minimum. U mně v autoškole si ještě před zkouškou min. 20% žáků nějakou tu hodinu dokupuje. Nechápu to neustálé volání po tom, že všechno vyřeší změna zkoušky. Předepsané hodiny jsou nutné autoškola je ŠKOLA a tam prostě předepsané hodiny jsou. Mám teď na mysli výcvik výuka tak jak je v indiv. přípravě žáka /cca na 4 jízdy jedna konzultace/ je podle mně adekvátní. Bylo by dobré by na toto téma byla diskuse a fajn by byla anketa. Co já znám autoškoláky tak 90% si myslí to co já. V žádném typu školy se při zkouškách nedá vyzkoušet všechno co se tam lidi učí. V podmínkách ČR je myslím vhodné zachovat co nejvyšší počet předepsaných jízd. Jinak bych prosil kolegy, aby zde nepsali věci jako slyšel jsem, že tam a tam dělají při výcviku nebo zkouškách nepravosti. Tam se prý jezdí takhle a šidí tohle a pro věrohodnost napíšu jméno nějakýho města. Špiníme před veřejností sami sebe autoři nikoho nejmenují neuvádí žádné důkazy pro svá tvrzení je jasné, že stejně jako v jiných profesích se mezi námi vyskytují i Ti, kteří svojí práci dobře nedělají, ale ten kdo sem zabrousí "zvenku" musí mít pocit, že autoškoláci jsou z převážné většiny profesní skupina, která švindluje a podvádí zákazníky a já jsem přesvědčen, že to prostě není pravda znám moc autoškoláků a patřím mezi ně pro které je jejich práce koníčkem a mají ji moc rádi. Měli bychom se snažit aby se prestiž naší profese zvyšovala a zpochybňováním a pomlouváním sebe navzájem docilujem pravý opak. Špinavé prádlo bychom si měli prát doma a ne házet vše do jednoho pytle a dělat si ostudu na veřejnosti. Pak to dopadne tak, že v hlavním vysílacím čase je pořad AUTOŠKOLA NÁRODA a opravdové autoškoly tam vůbec nejsou zastoupeny dokonce ani jako hosté. Toho si tady ale nikdo nevšiml o tom se nezmínil. Zato, že v LIberci se objíždí parkoviště na to jsme tu měli i video. Pokud sami sebe jen pomlouváme a shazujem se nedivme se jak na nás koukají ostatní. A že všechno vyřeší změna zkoušek hovadina. Všechno vyřeší když budem poctivě dělat svojí práci a budem se s ní i umět pochlubit a také ji na veřejnosti prodat. Změnit situaci kdy se z autoškoly dostanou do médií pouze v souvislosti s nějakým průserem, ale za odborníky je nikdo nepovažuje. Co by si asi mysleli lidi o lékařích kteří by jem vyřvávali, že támhle v tý nemocnici dělaj blbě tohle támhle tomto.Jenomže Lékaři to neudělají to jsou inteligentní lidi a chtějí nejen pro pacienty, ale i pro SEBE TO NEJLEPŠÍ. PROSÍM BUĎME INTELIGENTNÍ.Treba nazor - s druhym ovladanim se nic zaci nenauci a s ucitelem za zady jen az pojedou sami to bude to nejlepsi, uz to tady melo byt, podivejte se na EU
- je potreba vic hodin na hristi tam to je ono
- prisnejsi zkousky, to pak ubude nehod na silnici
- nebo reci radoby odborniku viz pan Huml - jezdit od 16 bez zkousky z dozorem osoby starsi 30 let = to je asi nejvetsi blabol hamba mu
Porad mi nejde do hlavy, proc se nikdo nezepta v autoskolach jaky na to maji nazor samotni kantori co to uci, ale fakt uci podle sveho nejlepsiho presvedceni a ne jen nejaci zlatokopove, nebo teoretici podle vzoru EU
Muj nazor ktery zastavam porad (autoskolou ziji, travim v ni veskery cas a finance) je vic hodin, zadne uvolneni osnov pro vycvik a vyuku, pouzivat jen spickovy vozovy park, jezdit provoz a provoz a jit v mysleni z dobou a nevracet se nekam zpatky do totality.
Taky sem pro anketu na toto tema vsech ucitelu a ne jen porad stejnych 5-6 jmen co se tady k necemu vyjadruji, nekdy i k hloupostem.
Nemeli bychom jen cekat az odbornici okolo Humla udelaji od stolu neco ceho pak budou vsichni litovat a profesionalni autoskolstvi to jednou provzdy pohrbi.
Prc to vidite jenom Vy Viktore, ja a par malo dalsich kolegu, nebo dokonce i obycejnych lidi co delaji uplne jine zamestnani a kdyz se s nima o tom bavim zastavaji prekvapive stejny nazor jako ja a to do toho vubec nevidi, jen usuzuji logicky.
Oni si poradí
11.9.2010 12:45 vložil Mišák () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
Mohl byste se odtajnit?
12.9.2010 00:01 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
webové stránky
12.9.2010 00:02 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
počty hodin výcviku
12.9.2010 07:34 vložil Ivan () IP: 83.69.32.78 (neregistrován)
Zrušit povinný počet hodin výcviku by byla chyba, na motocykl je potřeba zvýšit počty hodin praktické jízdy.
Re: Mohl byste se odtajnit?
12.9.2010 09:30 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Jan Bittner napsal
Vážený pane, mohl byste se odtajnit a zveřejnit své jméno a web Vaší autoškoly?Toho co poslal jména o složení komise neznám podstatnější by bylo vědět zda jsou jména pravdivá. Nevím odkud Mišák čerpal /mohl by si nám byť anonymně Mišáku uvést zdroj na ověření?/. Stejně jako jsem psal, že by jsme se neměli pomlouvat vzájemně tak apriori nechci odsuzovat jmenované pány. S některými jsem se při svém působení ve VV raděAA i setkal, ale už je to dávno. Rozhodně si myslím, že v komisích poradních orgánech atd. připravujících příslušné předpisy by mělo být maximum autoškoláků z praxe.
Identifikace
12.9.2010 12:47 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
Zrušit povinný počet hodin ano či ne
13.9.2010 08:17 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 233.238.broadband5.iol.cz
diskuse o tom, zda zrušit či nezrušit učební osnovou stanovené hodiny výcviku není podle mne na místě. Pro zkvalitnění přípravy řidičů je nutno změnit celý systém přípravy a zkoušek. Ty by měly být podstatně zpřísněné, nemělo by se zkoušet na 205 místech v ČR, ale pouze v několika "centrech" v každém kraji, aby všichni měli obdobné podmínky pro prokázání svých schopností řídit dané motorové vozidlo. Dále by měla být vytvořena jednotná rámcovámetodika pro výcvik, tedy jasně a konkrétně stanoveny úkony, které musí žadatel zvládat a u zkoušky to musí prokázat. Stejně tak by měla být stanovena jednotná metodika pro zkoušky, aby se tyto dělali všude stejně. Na to by měl navazovat i kontrolní systém, kdy by se prováděly hospitace při zkouškách i při výcviku. Pak by nedocházelo k tomu, co je dnes běžné - při zkouškách se postupuje často laxně (zejména v malých obcích, kde je jen jeden komisař), učitelé pak učí jen to, co komisaři chtějí při zkouškách nebo jen určité trasy apod.
Pokud by byly zkoušky přísnější, pak by i AŠ museli žáky kvalitněji připravit a nedocházelo by k tomu, že hodiny PJ jen píší. Dokud se nezmění systém zkoušek, je jedno, jestli bude hodi PJ více či ne - budou se dále jen "psát".
Jak jsem již napsal výše, vše se odvíjí od úrovně zkoušek - tam, kde jsou zkoušky prováděny důsledně, tam jsou žáci také seriozně připravováni na praxi. Ovšem je dost míst, kde jsou zkoušky nenáročné a tam z toho AŠ těží - lákají na nízké kurzovné a výcvik pak neprovedou dle osnov.
Takže k otázce v záhlaví vlákna - každopádně pro kvalitní přípravu je nutno odjezdit více hodin ve výcviku, ale podle mne nemusí být vše pevně stanoveno osnovami - stačí určit, co musí žadatel znát, stanovit tzv. speciální hodiny, které se musí prokazatelně odjezdit a zkouška by měla být podstatně náročnější než dnes. Pak těch hodin ve výcviku jistě přibude a ne že by se nic nejezdilo a AŠ by neměli práci.Alespoň ne ty seriozní a kvalitní.
Re: Zrušit povinný počet hodin ano či ne
13.9.2010 09:47 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Jan Cerny napsal
Vážení kolegové,diskuse o tom, zda zrušit či nezrušit učební osnovou stanovené hodiny výcviku není podle mne na místě. Pro zkvalitnění přípravy řidičů je nutno změnit celý systém přípravy a zkoušek. Ty by měly být podstatně zpřísněné, nemělo by se zkoušet na 205 místech v ČR, ale pouze v několika "centrech" v každém kraji, aby všichni měli obdobné podmínky pro prokázání svých schopností řídit dané motorové vozidlo. Dále by měla být vytvořena jednotná rámcovámetodika pro výcvik, tedy jasně a konkrétně stanoveny úkony, které musí žadatel zvládat a u zkoušky to musí prokázat. Stejně tak by měla být stanovena jednotná metodika pro zkoušky, aby se tyto dělali všude stejně. Na to by měl navazovat i kontrolní systém, kdy by se prováděly hospitace při zkouškách i při výcviku. Pak by nedocházelo k tomu, co je dnes běžné - při zkouškách se postupuje často laxně (zejména v malých obcích, kde je jen jeden komisař), učitelé pak učí jen to, co komisaři chtějí při zkouškách nebo jen určité trasy apod.
Pokud by byly zkoušky přísnější, pak by i AŠ museli žáky kvalitněji připravit a nedocházelo by k tomu, že hodiny PJ jen píší. Dokud se nezmění systém zkoušek, je jedno, jestli bude hodi PJ více či ne - budou se dále jen "psát".
Jak jsem již napsal výše, vše se odvíjí od úrovně zkoušek - tam, kde jsou zkoušky prováděny důsledně, tam jsou žáci také seriozně připravováni na praxi. Ovšem je dost míst, kde jsou zkoušky nenáročné a tam z toho AŠ těží - lákají na nízké kurzovné a výcvik pak neprovedou dle osnov.
Takže k otázce v záhlaví vlákna - každopádně pro kvalitní přípravu je nutno odjezdit více hodin ve výcviku, ale podle mne nemusí být vše pevně stanoveno osnovami - stačí určit, co musí žadatel znát, stanovit tzv. speciální hodiny, které se musí prokazatelně odjezdit a zkouška by měla být podstatně náročnější než dnes. Pak těch hodin ve výcviku jistě přibude a ne že by se nic nejezdilo a AŠ by neměli práci.Alespoň ne ty seriozní a kvalitní.
1/ stanovený přesný minimální počet výcvikových hodin
2/ zkouška ve vozidle ve kterém byl prováděn výcvik tz. nevybavovat cenrta či střediska vozidly /stejně to by to pak zaplatit buď žák nebo mi na daních/.
Re: Zrušit povinný počet hodin ano či ne
13.9.2010 09:51 vložil Stratil tým - Kofi (Stratil tým s.r.o.) IP: viamedia-hotline-telefon-volejte-602-540-540.viame
Jan Cerny napsal
Vážení kolegové,diskuse o tom, zda zrušit či nezrušit učební osnovou stanovené hodiny výcviku není podle mne na místě. Pro zkvalitnění přípravy řidičů je nutno změnit celý systém přípravy a zkoušek. Ty by měly být podstatně zpřísněné, nemělo by se zkoušet na 205 místech v ČR, ale pouze v několika "centrech" v každém kraji, aby všichni měli obdobné podmínky pro prokázání svých schopností řídit dané motorové vozidlo. Dále by měla být vytvořena jednotná rámcovámetodika pro výcvik, tedy jasně a konkrétně stanoveny úkony, které musí žadatel zvládat a u zkoušky to musí prokázat. Stejně tak by měla být stanovena jednotná metodika pro zkoušky, aby se tyto dělali všude stejně. Na to by měl navazovat i kontrolní systém, kdy by se prováděly hospitace při zkouškách i při výcviku. Pak by nedocházelo k tomu, co je dnes běžné - při zkouškách se postupuje často laxně (zejména v malých obcích, kde je jen jeden komisař), učitelé pak učí jen to, co komisaři chtějí při zkouškách nebo jen určité trasy apod.
Pokud by byly zkoušky přísnější, pak by i AŠ museli žáky kvalitněji připravit a nedocházelo by k tomu, že hodiny PJ jen píší. Dokud se nezmění systém zkoušek, je jedno, jestli bude hodi PJ více či ne - budou se dále jen "psát".
Jak jsem již napsal výše, vše se odvíjí od úrovně zkoušek - tam, kde jsou zkoušky prováděny důsledně, tam jsou žáci také seriozně připravováni na praxi. Ovšem je dost míst, kde jsou zkoušky nenáročné a tam z toho AŠ těží - lákají na nízké kurzovné a výcvik pak neprovedou dle osnov.
Takže k otázce v záhlaví vlákna - každopádně pro kvalitní přípravu je nutno odjezdit více hodin ve výcviku, ale podle mne nemusí být vše pevně stanoveno osnovami - stačí určit, co musí žadatel znát, stanovit tzv. speciální hodiny, které se musí prokazatelně odjezdit a zkouška by měla být podstatně náročnější než dnes. Pak těch hodin ve výcviku jistě přibude a ne že by se nic nejezdilo a AŠ by neměli práci.Alespoň ne ty seriozní a kvalitní.
A co se týká snížení počtu hodin, toho se osobně bojím, vždyť žijeme v ČECHÁCH a na nás je potřeba malý dvůr a velký bič, jinak nefungujem. Ještě jsme morálně nedospěly. :-))
a co miliony investovane do zkušeben?!
13.9.2010 11:01 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
a co miliony...
13.9.2010 21:11 vložil brouk Pytlík () IP: gw04.ecic.cz (neregistrován)
Přidat hodiny?
13.9.2010 22:11 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
http://www.asdisk.cz/asdisk/12-TERMINY-ZKOUSEK
Jestli jsem dobře počítal, tak během 11 dní předvádí ke zkoušce 60 žadatelů !!! Ceny na webu nikde, tým učitelů taky ne. Tužka bude psát, jako divá. Je pan majitel Petružálek podvodník? Nevím. Ale co se dá jistě říci -je to člověk absolutně bez zábran. Ani omylem nevěřím, že je to možné, i když.............. Úplně mě odrovnala informace z jeho stránek, že kondiční jízda v délce 1,5 hodiny stojí 360 Kč. Tzn., že bez 20 % DPH si pan majitel účtuje celých 144 Kč ! na jednu vyučovací hodinu s vozem Audi a že dokonce bude v autě zkušený učitel, který bude připraven i odpovídat na dotazy. Neuvěřitelné, až tam to došlo. Tady máte ty povinné hodiny.Jistě, ale skutek - utek.Velký díl odpovědnosti za tento stav nese i.B.Liška, pokud o tom chce někdo diskutovat, klidně.
Re: Přidat hodiny?
14.9.2010 00:07 vložil Tomáš Zavřel () IP: ip56-198.tvtrinec.cz (neregistrován)
Jan Bittner napsal
A to byste chtěli přidat povinné hodiny např. v téhle autoškole?http://www.asdisk.cz/asdisk/12-TERMINY-ZKOUSEK
Jestli jsem dobře počítal, tak během 11 dní předvádí ke zkoušce 60 žadatelů !!! Ceny na webu nikde, tým učitelů taky ne. Tužka bude psát, jako divá. Je pan majitel Petružálek podvodník? Nevím. Ale co se dá jistě říci -je to člověk absolutně bez zábran. Ani omylem nevěřím, že je to možné, i když.............. Úplně mě odrovnala informace z jeho stránek, že kondiční jízda v délce 1,5 hodiny stojí 360 Kč. Tzn., že bez 20 % DPH si pan majitel účtuje celých 144 Kč ! na jednu vyučovací hodinu s vozem Audi a že dokonce bude v autě zkušený učitel, který bude připraven i odpovídat na dotazy. Neuvěřitelné, až tam to došlo. Tady máte ty povinné hodiny.Jistě, ale skutek - utek.Velký díl odpovědnosti za tento stav nese i.B.Liška, pokud o tom chce někdo diskutovat, klidně.
http://www.asdisk.cz/asdisk/3-VYUKA-A-VYCVIK-RIDICU/8-B
ale 7000Kč s DPH?!
Ja jedu 9500Kč(nejsem plátce DPH-rozepisuji na vice firem...) ale optimalni by bylo mit cenu kolem 15000Kc a pijanko na jednoho ucitele tak 5lidi/mesic a zakovi se venovat naplno...
Ale jak casteji zjistuji lidem jde hlavne o razitko...Jsme jedina autoskola tady v okoli, ktera zkousi zakum dat neco navic...Napriklad jezdime 110km do Brna 110km zpet, aby si vyzkouseli najizdeni do pruhu atd..., ale bohuzel mi stale prijde, ze lidem nejde o kvalitu a sveho zivota si moc nevazi :-(
věta hodná zápisu do análů autoškolství....
14.9.2010 09:20 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: 51.89.broadband6.iol.cz
dlouhá odmlka a zamyšlení....
VŽDYŤ BY TO POTOM ALE TEN ŽÁK PŘECE NEUMĚL.....
(je potřeba říkat něco více?)
Re: a co miliony investovane do zkušeben?!
14.9.2010 09:31 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 233.238.broadband5.iol.cz
Viktor napsal
A ještě jsem zapomněl pokud by to bylo jak zde kolega Černý navrhuje, kdo vrátí autoškolám ve větších městech peníze /jedná se o statisíce/, které v dobré víře investovali a to nedávno do vlastních zkušeben!!!!!! Mě samotného stála zkušebna cca 150000 korun. Autoškoly co v dobré víře investovali, pronajímali prostory tak si to teď budou moct všechno nacpat kamsi. Nevěřím, že tohle může vedení AA ČR podporovat. Desítky autoškol jen tak šmahem připravit o dohromady desítky investovaných milionů. To není možné připustit!!!!! Prosím pana kolegu ať mi zde odpoví co si myslí o tomto problému děkuji.Jsem přesvědčen, že snahy AA i PSA jsou namířeny ke zkvalitnění přípravy nových řidičů a to asi v našich podmínkách bez autoškol nepůjde. Bude nutné najít takové řešení, které podstatně stíží jednání autoškol jak bylo popsáno kolegou Bittnerem výše a které bude preferovat kvalitní a seriozní autoškoly.
Re: věta hodná zápisu do análů autoškolství....
14.9.2010 09:41 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 233.238.broadband5.iol.cz
Ing. Aleš Horčička napsal
Dotaz: taky u Vás v německu někdo jezdí méně hodin než musí? Případně je zkracuje?dlouhá odmlka a zamyšlení....
VŽDYŤ BY TO POTOM ALE TEN ŽÁK PŘECE NEUMĚL.....
(je potřeba říkat něco více?)
Re: Re: věta hodná zápisu do análů autoškolství....
14.9.2010 10:45 vložil Ondřej Horázný () IP: smtp.ridicak.cz (neregistrován)
Jan Cerny napsal
Aleši, ale to je právě náš český problém - žák jde do AŠ s tím, že umí jezdit a chce jen "papíry". Proto tvrdím, že je nutno zpracovat koncepci komplexně včetně zpětných vazeb, tedy tak, aby tito lidé měli pramalou šanci uspět u zkoušek bez patřičné přípravy (a nemusí při tom být hodiny stanoveny a fixní pro každého stejně) a pak provádět následný dohled nad provozem tak, aby se negativní projevy snáze odhalovaly a také postihovaly. Ale na to asi u nás nezbudou peníze, i když v podstatě leží na silnicích - jen je správně využít (určitě ne pro zlepšení městských rozpočtů apod.)Re: Re: Re: věta hodná zápisu do análů autoškolství....
14.9.2010 11:11 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
rozhodně ne
15.9.2010 08:10 vložil Eva () IP: 88.103.2.52 (neregistrován)
Re: rozhodně ne
15.9.2010 09:14 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: 2.190.broadband2.iol.cz
Eva napsal
Rozhodně bych nerušila hodiny v autoškole spíš bych ještě klidně přidala.Myslím že po těch pár hodinách se člověk,který sedí poprvé v autě řídit pořádně nenaučí.Je prostě začátečník a to slovo je opravdu hodně osekané.Tím že si dáte Zetko na auto nikoho nezachrání ještě spíš dělají zkušení řidiči naschvály jako jsou myšky a podobně.Já jsem taky začátečník tedy už měsíc a Zetko jsem sundala a vozím cedulku dítě v autě.I když je pravdivá dítko vozím ale řidiči nedělají naschvál .Myslím že jsem měla dobrého učitele i jsem si zaplatila více hodin a nebojím se jezdit,ale takové ty uplacené kurzy.Jako je 4 hodiny jízdy a podobně mě děsí.Já sama můžu bejt sebe opatrnější,když si pak sedne nováček do silného vozu a je to v....Nerušila bych povinný počet hodin jsem rezolutně protiNáš názor není hodiny ubírat, ale přidat klientovi i autoškole více "svobody" v organizaci požadavků klienta... Například v německu mají povinné pouze jízdy na dálnici, v obci, za snížené viditelnosti atd (celkem 12) ale průměrně jich žák odjezdí okolo třiceti.... protože to klient potřebuje a chce...
U nách jich máme NASTAVENO 28 a žák jich odjezdí průměrně 14...(snad) opravdu zvýší počet hodin i počet jízd žáků?
Odborníci nahoře.???
16.9.2010 20:03 vložil Pavel () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
Re: Odborníci nahoře.???
16.9.2010 21:45 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 233.238.broadband5.iol.cz
Pavel napsal
V naší autoškole občas učí jeden hodně starý pan učitel.Je trochu svérázný,ale máme ho rádi.Rád pomůže a ví si rady.Ze všeho dění si dělá legraci.Promiňte jeho nekonvenční zaklínadlo,trochu vulgární.Ministerští úředníci s jejich moudrostma jsou mi na h..... S tímjejich mudrováním jezdit nikoho nenaučím.Každej žák je jiný,nejni na ně šablona.Můj cíl je najít k němu cestu,abych ho naučil jezdit tak,abych až pojede sám se ho nemusel bát potkat.To je u něj jediné krédo učitele autoškoly a plní jej.Úředníci jen kšeftují s předpisama,aby měl někdo kšeft.Vypráskat je.Říká a mi mu věříme a fandíme.Zrušit povinné počty hodin - více práce pro autoškoly
23.9.2010 23:37 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
Ale k avizovanému tématu úvodem. Ti z nás, kteří začínali s autoškolou v roce 1990 a krátce na to, si pamatují, že jsme měli v prvních letech kurzy doslova narvané k prasknutí. Kdo byl náš typický zákazník?
1. Nezanedbatelnou část kurzů tvořili lidé již ve věku cca 30 let i výše, kteří by mnozí za režimu před rokem 89 řidičák ani možná nechtěli. Byla taková doba, nic je nemotivovalo, proč ho mít. Po změně režimu však nové podmínky, krachující zaměstnavatel - hledání nového místa nebo naopak pozitivní změna v osobních financích a možnost druhého auta v rodině i řada dalších důvodů, to všechno přivedlo mnoho lidí do autoškoly.
2. Druhá skupina, jako ostatně vždy, byli právě dospívající. Pokud však vezmeme do úvahy vývoj porodnosti u nás, pak se z našeho hlediska velmi pozitivně projevila vlna tzv. "Husákových dětí" - viz graf : http://www.demografie.info/?cz_porodnosthistorie
Za posledních 60 let se v roce 1974 narodilo nejvíce dětí. Tzn., že v roce 1992 a následujích letech jsme měli nejvíce potencionálních zákazníků z této skupiny.
Dnes, o 18 let později, k nám většinou chodí do autoškol už jen lidé mladí (střední generace ve srovnání s dobou před rokem 89 již řidičák většinou má) a graf porodnosti nám nepřináší pozitivní výhled. Prognoza je totiž dost chmurná. Následujících 8 let bude potencionálních zákazníků stále a to velmi dramaticky ubývat a po té 6 let opět jen mírně stoupat, ale jen k dosažení dnešního stavu. Mimochodem, stejný problém řešili před 10-ti lety např. ve Španělsku a mé návrhy vycházejí z jejich řešení. A to, v případě onoho mírného návratu k vyšší porodnosti po 8-mi hubených letech, nelze přesně zjistit, jakou měrou se tom mírném zlepšení podílí množení části nepřizpůsobivých v nedávných letech. My na mostecku s tím máme své zkušenosti. Otázka tedy zní, kdy bude lépe? odpověď - už bylo. Pokud se něco zásadního nezmění. A jak?
Řešení vidím, m.j. ve třech oblastech:
- zrušit 28 hodin povinných hodin praktického výcviku v řízení, protože ti za 6-7 tis je stejně nejezdí a jen píšou tužkou a není nástroj na to, jako to kontrolovat (těm slušným, kteří tak činí se omlouvám)
- současně a to říkám zcela bez obalu, přičemž to je v našem bytostném zájmu, lobovat za vytvoření co nejnáročnějšího způsobu zkoušky, aby v dobrých a profesionálně vedených autoškolách žáci prospívali klidně za nejméně cca 40 hodin (samozřejmě v průměru), myslím si, že v hodinové platbě by i ti levní nejezdili pod 400 Kč, pokud bych šel na cenu, dejme tomu 450 Kč/hod, jsem v průměru na 18 tis. (plus nějaká ta konzultace a zkouška a za 20 tis to může být). Pokud někdo k tomu řekne, že co chudáci lidi, kde na to vezmou - vážení, to není náš problém, se mnou se taky nikdo nebaví, kde vezmu na nákup auta, PHM, pneu, pojistky, servis atd., atd. Důkaz, že je pro veřejnost cena kolem 400 - 500 Kč za hodinu výcviku zcela akceptovatelná, jsem získal v posledních několika letech, kdy jsem mnoha svým kamarádům a známým položil jednoduchou otázku: "Představ si, že se na tebe obrátí někdo s tím, že chce, abys ho naučil řídit. Kolik si řekneš za 45 min výcviku v jízdě s vlastním vozidlem a kanceláří, tak, aby tě to uživilo (nedávno mi jeden žák vyprávěl, jak byl na nějakém motodromu a svezl se v motokáře a jak prý to bylo levné - za 10 min jen 200 !!! ) ? Ve velké většině případů jsem dostal odpověď, že určitě 500 Kč. Na to jsem vždy reagoval poznámkou, že dotyčný právě zkrachoval. Když se podivil, proč, řekl jsem mu, že 28 x 500 = 14 000 Kč a že takovou cenu nemají ani v Praze. Několik známých mi řeklo, že jsme tedy pěkný blbci (doslova).
- zamyslet se nad tím, že pokud smí řidič NA řídit denně max. 9 hodin (2 x v týdnu 10), zda by učitel v jízdě nesměl vyučovat více než 7 hod - je to zcela logické. Hledal jsem to v bývalých vyhláškách před 55/1991, ale nenašel. Ale bylo to, já si to ještě z roku 1990 ve Svazarmu pamatuji. Možná, že to byla nějaká metodika, myslím, že třeba pan Pour by si určitě vzpoměl. Na tuto argumentaci je dobrá doba, bezpečnost provozu - sociální problematika - únava učitele ap., na to se dnes v EU slyší. Je to jen otázka dobrého lobyingu a argumentace. Pak bude těžko "jednomužná" (jinak nic ve zlém) autoškola s jedním autem předvádět měsíčně na zkoušky 10 lidí, jako je tomu často dnes - inu tužka papír, zkušební komisař leckde strejda a zkušební trasa v jedné ulici... a výsledek známe (nebo jako Autoškola Disk v ÚL za 11 dní 60 lidí - už jsem to dříve napsal).
Vážení, lobujme jen za své zájmy a nikoli jako za Lišky, když říkal: ".... a co ty lidi". (očekávám, že mě jeho nějaký příznivec zase osočí - narozdíl od něj se za své názory nestydím a podepisuji se). Pokud říkám "za své" zájmy, myslím tím všechny ty z nás, kteří chtějí odvádět solidní (a my víme, jak těžkou) práci za solidní profit. Nestydím se za to, že jsem podnikatel, nejsem mesiáš ani sociální zařízení. Obchodní zákoník jasně říká, že podnikání je soustavná činnost prováděná za účelem dosažení zisku !!! Ty řeči o poslání a koníčku ap. mě už nebaví.
Odbornost postrádající
26.9.2010 10:08 vložil Zdenek () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
Vždy súsměvem to jde líp.
26.9.2010 10:28 vložil Mirek () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
Neumí ti naši úspěšní žáci pouze poskakovat po silnici trochu v mezích zákona? Ahoj klucí.V americe tam je blaze.
Re: Vždy súsměvem to jde líp.
26.9.2010 13:06 vložil Mablees (Mablees) IP: router1.core.fryzl.cz
Mirek napsal
Často jsme říkali :to v sov.svazu.Nyní zase to v americe,nebo to na západě.Což se opravdu podívat za tu louži .Třeba ta California.První překvápko.Jedna knížečka A5 a v ní všechno moudro.To nastudujete,jdete na úřad,složíte zkoužku ze znalostí a dostanete papír,že Vás může někdo učit prakticky kočírovat.Ale pozor.Auto se musí pohybovat vžda jen podle práva,jinak průšvih.Ihned dotaz.A co autoškoly? Přijde tam vůbec někdo?A překvapení .Prý většina a proč?Inu tam když dělá zkoužku z jízdy tak to musí být řidič a to jen tak každý naučit neumí.Ruku na srdce.Jsou ti naši úspěšní absolventi opravdu řidiči?Nezamyslíme se ještě trochu nad sebou?Neumí ti naši úspěšní žáci pouze poskakovat po silnici trochu v mezích zákona? Ahoj klucí.V americe tam je blaze.
jejich znalost ovládání vozidla nic moc (tam jezdili jen v automatu), o pravidlech radši ani nemluvím . .
Re: Odbornost postrádající
26.9.2010 20:53 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Zdenek napsal
Vážený pane.Vaše povídání nemá hlavu ani patu.To ,že jste dvocet let,ale nevím zda celých vás neopravňuje k zatěžování těchto stránek.Ještějsem působil v Mostě,když tam jeden, vašeho jména ,s humbukem zakládal autoškolu,která skončila fiaskem a jeho společník psal stížnosti na profesní sdružení jak byl ošizen.Je to již dávno,hodně o tom věděl ing Kotál.A po pravdě řečeno ty vaše řeči o pohádkách o lásce k profesi,nemohu komentovat,neboť ctím zásady slušného chování.To jsou názory pro nějakého pingla,který táhne světem od putyky k putice a pozdrží se tam kde to sype.Kdo jednou byl poctivým autoškolákem,je jím na celý život.Když to chce dělat poctivě,tak milionářem nebude a ani o to nestojí,stejně jako o vaše kecy.Profese učitele autoškoly byla vážená do doby lavinového nárustu autoškol -zlatokopů,kteří česwké autoškolství zahrabali do hnoje.Profesní svazy,Asociace autoškol a Profiautoškoly zaslouží plné uznání a dík za svoji snahu,i když se někdy vše nepovede,ale snaží se o dobrou věc jako AUTOKLUB ČR.Prosím nezaměnit s UAMK.Ostatní se snaží jen třískat pro sebe.Toto je můj názor,nikomu jej nevnucuji a také mi jej nikdo nevezme.Jiný kraj
26.9.2010 21:24 vložil Karel () IP: 21.191.broadband6.iol.cz (neregistrován)
Re: Re: Odbornost postrádající
26.9.2010 22:16 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Viktor napsal
,Kolegové,tohle je přesně ta cesta osobních útoků a vzájeného osočovaní, která fakt nikam nevede. To neberte, že Vám chci říkat co máte psát jen vyjadřuji názor. S názory kolegy Bittnera moc nesouhlasím, na druhou stranu oceňuji, že se pod ně podepíše je nás zde takových opravdu nemnoho. Jenom snad poznámka jaksi v rozporu s jeho revolučními názory jsem se při prostudování jeho www.bittner.eu dopočítal, že při 4 příchozích najednou lze pořídit sk. B za cca 6600 Kč. Rovněž jsem tam našel nabídku, která prakticky ilustruje jak by to s cenami taky někde mohlo dopadnout po event. úplném zrušení povinných hodin. To by přímo vybízelo lidi učte se načerno ušetříte!!!!! Naštěstí jak jsem zde pochopil tak členové VR AA jsou spíše pro Německý model tj. určité povinné hodiny/speciální/ a individuduální počet dalších hodin podle potřeb žáka. Kde a jak si bude stát organizovat komisaře to je dle mého jaho věc. Nesouhlasím ale s oddělením autoškol od zkoušek. Vemte si jen Prahu cca 65 zkušeben v autoškolách předpokládám, že stály nejméně jako moje t.j. 150000 počítače a cca 100000 další zařízení stav. úpravy nábytek atd. Tzn. jen v Praze ztráta 16250000 Kč. V měřítku celé ČR si to spočítat nedokážu. Argument, že však se učebny využjí neobstojí já píšu o zkušebně učebnu mám/a hodně ostatních také/ zařízenou zvlášť. Přece nemůžem podoprovat to aby ťeď stát řekl. Tak nedávno se shcválilo tohle vy jste se tomu za těžké peníze přizpůsobili no a teď to bude jinak a svoje investice si můžete. Vím, že se takové věci v podnikání stávají, ale přece to nemůžem schvalovat. Myslím, že existuje řešení, kdy se uspokojí požadavky těch kteří /ze svého pohledu oprávněně/ chtějí změnu i těch, kteří argumentují pro zachování modelu zkoušek v autoškolách. Chci pro AA zpracovat k posouzení nějakou představu, nedá se to napsat na pár řádek. Je jasné, že každý si změny představuje tak, aby vyhovovaly právě konkrétně jemu a bylo by podivné kdyby to tak nebylo. No a je také jasné, že to asi nepůjde.
tohle je přesně ta cesta osobních útoků a vzájemného osočování, která fakt nikam nevede. S názory kolegy Bitnera moc nesouhlasím, na druhou stranu oceňuji, že se pod ně podepíše je nás zde takových nemnoho. Jenom snad poznámka. Jaksi v rozporu s jeho revolučními názory jsem se při prostudování jeho www.bittner.eu dopočítal, že při 4 příchozích najednou lze pořídit sk.B za cca 6600 Kč. Rovněž jsem tam našel nabídku, která prakticky ilustruje jak by to s cenami taky někde mohlo dopadnout po event. úplném zrušení povinných hodin. To by přímo vybízelo učte se načerno ušetříte!! Naštěstí jak jsem pochopil tak členové VR AA jsou špíše pro Německý model.tj. určité povinné hodiny/speciální/ a individuální počet dalších hodin
podle potřeb žáka. Kde a jak bude stát organizovat komisaře to je dle mého jeho věc. Nesouhlasím ale s oddělením autoškol od zkoušek. Vemte si jen Prahu cca 65 zkušeben v autoškolách předpokládám, že stály nejméně jako moje t.j. 150000 a cca 100000 další zařízení - stav. úpravy, nábytek atd. Tzn jen v Praze pro autoškoly ztráta 16250000 Kč. V měřítku celé ČR si to vypočítat nedokážu. Argument, že však se učebny využijí neobstojí já píšu o zkušebně učebnu mám/a hodně ostatních také/ zařízenou zvlášť. Přece nemůžem podporovat to, aby teď stát řekl: tak nedávno se schválilo tohle vy jste se tomu za těžké peníze přizpůsobili a svoje investice si můžete ...... Vím, že se takové věci v podnikání stávají, ale přece to nemůžem podporovat. Musíme se snažit najít řešení vyhovující těm, kteří se/ze svého pohledu oprávněně/ dovolávají změn i těm kteří se bojí o své investice. Chci pro AA zpracovat k posouzení nějakou představu, nedá se to napsat na pár řádek. Je jasné, že každý/já také/ chce aby změny vyhovovaly konkrétně jemu a to asi nepůjde, ale bylo by dobré se pokusit aby to bylo přijetelné pro většinu z nás
Re: Re: Re: Odbornost postrádající
27.9.2010 09:23 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: 2.190.broadband2.iol.cz
Viktor napsal
Kolegové,tohle je přesně ta cesta osobních útoků a vzájemného osočování, která fakt nikam nevede. S názory kolegy Bitnera moc nesouhlasím, na druhou stranu oceňuji, že se pod ně podepíše je nás zde takových nemnoho. Jenom snad poznámka. Jaksi v rozporu s jeho revolučními názory jsem se při prostudování jeho www.bittner.eu dopočítal, že při 4 příchozích najednou lze pořídit sk.B za cca 6600 Kč. Rovněž jsem tam našel nabídku, která prakticky ilustruje jak by to s cenami taky někde mohlo dopadnout po event. úplném zrušení povinných hodin. To by přímo vybízelo učte se načerno ušetříte!! Naštěstí jak jsem pochopil tak členové VR AA jsou špíše pro Německý model.tj. určité povinné hodiny/speciální/ a individuální počet dalších hodin
podle potřeb žáka. Kde a jak bude stát organizovat komisaře to je dle mého jeho věc. Nesouhlasím ale s oddělením autoškol od zkoušek. Vemte si jen Prahu cca 65 zkušeben v autoškolách předpokládám, že stály nejméně jako moje t.j. 150000 a cca 100000 další zařízení - stav. úpravy, nábytek atd. Tzn jen v Praze pro autoškoly ztráta 16250000 Kč. V měřítku celé ČR si to vypočítat nedokážu. Argument, že však se učebny využijí neobstojí já píšu o zkušebně učebnu mám/a hodně ostatních také/ zařízenou zvlášť. Přece nemůžem podporovat to, aby teď stát řekl: tak nedávno se schválilo tohle vy jste se tomu za těžké peníze přizpůsobili a svoje investice si můžete ...... Vím, že se takové věci v podnikání stávají, ale přece to nemůžem podporovat. Musíme se snažit najít řešení vyhovující těm, kteří se/ze svého pohledu oprávněně/ dovolávají změn i těm kteří se bojí o své investice. Chci pro AA zpracovat k posouzení nějakou představu, nedá se to napsat na pár řádek. Je jasné, že každý/já také/ chce aby změny vyhovovaly konkrétně jemu a to asi nepůjde, ale bylo by dobré se pokusit aby to bylo přijetelné pro většinu z nás
učebna je od slova = učit ! ! ! :)
jinak bychom museli nazývat tato místa zkušebny...
Re: Re: Re: Re: Odbornost postrádající
27.9.2010 09:23 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: 2.190.broadband2.iol.cz
Ing. Aleš Horčička napsal
pouze malá poznámka ve zbytku celkem souhlasím..učebna je od slova = učit ! ! ! :)
jinak bychom museli nazývat tato místa zkušebny...
Re: Re: Re: Re: Re: Odbornost postrádající
27.9.2010 09:43 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Ing. Aleš Horčička napsal
mínil jsem tím, že přeci prostory PC atd mám prioritně pro přípravu uchazečů a zkouška je pouze "bonbonkem" navíc...1/ učebna je jak správně uvádíte na učení, ale o té jsem nepsal
2/ zkušebna o jejichž nákladech na zřizování jsem psal jsou prostory toliko a výhradně určeny pro závěrečné zkoušky zřízené pro věší pohodlí zákazníků a pro lepší pozici v konkurenci zhruba 300 AŠ v Praze. To nás 60 má být teď za to, že jim na autoškole zaleží potrestáno?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odbornost postrádající
27.9.2010 09:54 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: 2.190.broadband2.iol.cz
Viktor napsal
Dovoluji si ještě jednou upozornit, že nejen já/ú ale i mnoho autoškol má učebnu a zkušebnu. Jedná se o dva samostatně zařízené stavebně oddělené a pro svůj účel zřízené prostory.1/ učebna je jak správně uvádíte na učení, ale o té jsem nepsal
2/ zkušebna o jejichž nákladech na zřizování jsem psal jsou prostory toliko a výhradně určeny pro závěrečné zkoušky zřízené pro věší pohodlí zákazníků a pro lepší pozici v konkurenci zhruba 300 AŠ v Praze. To nás 60 má být teď za to, že jim na autoškole zaleží potrestáno?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odbornost postrádající
27.9.2010 10:51 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
Ing. Aleš Horčička napsal
Neznám příliš firem, které by tyto prostory striktně oddělilo na učebnu a zkušebnu..nicméně myslím, že hovoříme velmi předčasně...Než se cokoliv změní beztak PC zastarají a tak jako tak budou potřebovat vyměnit... Zachoval bych klid...Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Odbornost postrádající
27.9.2010 11:01 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: 2.190.broadband2.iol.cz
Viktor napsal
Rád vás po domluvě přivítám u sebe v autoškole a domluvím návštěvu např. ve dvou nejbližších konkurenčních/a přesto spřátelených/ autoškolách, aby jste měl možnost přesvědčit se, že se jedná o běžnou věc.Reakce
27.9.2010 13:59 vložil Jan Bittner () IP: 185-user23.scnet.cz (neregistrován)
1. Co se týká stylu reakce jakéhosi údajného Zdeňka, tak něco podobného jsem očekával. S ním však není možné jakkoli polemizovat. Jeho příspěvek je trapný, neboť se vůbec nevypořádal s mojí argumentací, která je vedena věcně a v odborné rovině. Právě působení takových lidí v autoškolách je, m.j., jedním z důvodů současného stavu. Napište pane vážně, co z toho, co jsem uvedl, není pravda.
2. Viktore, i když, jak říkáte oceňujete, že se pod své názory podepíši, ani Vy jste však neuvedl žádný argument jako oponenturu k mému. Současně ale uvádíte nepřesné údaje, na které musím reagovat. Za prvé - na našich stránkách se klient dočte, že naše cena na sk. B je 9.900 Kč vč. DPH. Tato cena je po Praze asi nejvyšší v ČR. Lze dosáhnout slevy až 1.600 Kč v případě 4 žadatelů (bohužel), kteří přijdou najednou (v tomto případě je cena konečná – firma, kterou k tomu používáme není plátcem DPH). To, podle mého znamená cca 8.300 Kč. Nevím, kde jste přišel na 6.600. Za druhé - byl jsem k tomuto kroku donucen konkurencí (www.autoskola-amiz.cz), když jsem zjistil, že oni tuto nabídku mají a že je hojně využívána studenty místního gymnázia. Měl jsem tedy přihlížet? Nemyslíte si, že je to právě ten hlavní argument pro zrušení 28 hodin? Aby se už nestávalo, že se klienti ptají: „Kolik stojí řidičák“ místo toho, aby platba probíhala za jednotku práce, tedy vyučovací hodinu. A ta třetí – budete-li mít předepsáno, že budete jezdit třeba 100 hodin, jaký je nástroj ke kontrole splnění této povinnosti? Pohled do vozáku a TK ? To snad nemyslíte vážně. A právě proto, že mi tento netrasparentní způsob vůbec nevyhovuje, jsem pro jednoznačnou liberalizaci výcviku s tím, že se jako autoškoly současně budeme snažit prolobovat co nenáročnější systém zkoušky, tak, abychom hodiny do autoškoly stejně dostali. Jestli se ale někde bude jezdit 50 hodin a někde třeba jen 40, v tom je podstata konkurence a nikoli v otázce „…..kolik stojí „řidičák“ !!! Je mi jasné, proč se toho jist část provozovatelů autoškol bojí. Měl bych pro Vás, Viktore, jednu otázku. Jaký je rozdíl mezi dvěma uchazeči u ŘO, pokud jeden absolvuje všech 28 předepsaných hodin za 9.900 Kč a druhý jen, řekněme 6 hodin za 4.700 Kč a oba dva při zkoušce prospějí? Oba splnili podmínku odborné způsobilosti, tedy z hlediska zákona mezi nimi není rozdíl. V prvním případě je zisk autoškoly bída, v tom druhém solidní. Není tedy, podle Vás, problém právě ve zkoušce samotné? Pokud jsem vždy argumentoval nutností liberalizace a zrušení povinných hodin, pak však pouze ve spojení s nutností podstatného zpřísnění nároků na žadatele. Zdůrazňuji podstatného. Při zachování současného způsobu zkoušky je liberalizace nemyslitelná. My např. v Litvínově nemáme ani jednu řízenou křižovatku. Nedávno mi dcera vyprávěla, že jela s kamarádkou (nikoliv naše absolventka) v Mostě a ta chtěla odbočit na plný kruhový zelený signál doleva bez nutnosti dát přednost protijedoucím. Dcera na ní vykřikla, co dělá a ta se bránila, že má přece zelenou. Hrůza!
3. Souhlasím s panem Horčičkou, že učebna vybavená PC je určená především k přípravě žadatelů a jako zkušebna je to bonbonek navíc. Máme jí máme taky (i zkušebnu) a jsme jediní v Litvínově, stejně jako jediní máme 2 ks trenažeru od ERM (pokud Viktor argumentoval cenou zkušebny tak 2 AT stojí bez DPH cca 400 000 Kč). Proto se mi už fakt nechce se mlátit za nízké ceny 28 hodin - kdyby mi to vyhovovalo, byl bych logicky pro zachování současného stavu.
Dle mého názoru je potřeba, aby si klient mohl vybírat autoškolu, kdykoli ji měnit (bez nějaké převodky) a samozřejmě se zase kdykoli vrátit. Klient tak „vyzkouší“ třeba 3 autoškoly a vrátí se tam, kde za své peníze dostane lepší služby. A to i když jedna hodina bude pro něho dražší, než v levnější autoškole, která je ale špatná z mnoha důvodů. Žák rychle pozná (bude-li moci porovnávat nikoli cenu za „řidičák“, ale skutečně odvedenou službu za jeho hodinovou platbu), že je horší a ve výsledku ho tedy “řidičák“ vyjde dráž, než v té lepší, byť jednotkově dražší autoškole. Prostě si bude kupovat produkt, jednotku práce a to vyučovací hodinu. Poskytujeme na trhu nějakou službu a ta musí být zcela otevřená. Jděte k nějakému právníkovi. Platíte za každou hodinu konzultací. Tak se ale např. ví, že právník „x“ je sice dražší než právník „y“, ale za to je dobrý. Jsem přesvědčen, že současný stav, bohužel, nahrává těm, kteří to, často, tak nějak nějak šmudlají a pořádného průvanu se panicky obávají. Tak a teď do mě.
Závěrem bych vážené ptc. diskutéry vyzval, aby případně oponovali k mým argumentům z 23.9.2010 a sdělili mi v čem se mýlím. Děkuji a jsem s pozdravem.
takže
27.9.2010 18:50 vložil Viktor (Viktor) IP: 59.206.broadband2.iol.cz
- žák může i dnes libovolně přecházet z autoškoly do autoškoly jak chce
- ve Vašem ceníku který je pro mne nepřehledný se pomíchala dvě střediska a tím jsem došel k nesprávnmu výpočtu - omlouvám se. Nicméně dále trvám, že na stránkách přímo je nabídka která nádherně ilustruje jak by to asi po změně předpisů vypadalo. O tom co nabízíte nehodlám polemizovat naopak je to nádherný příklad vzhledem k tomu, že je to 100 km daleko tak se mně to nedotýká přímo. Dle mého vaše nabídka 2300 + kolik potřebujete nádherně ilustruje jak by to z těmi cenami dopadlo a vlastně je to odpověď. Každý by jezdil načerno a ohrožovat okolí jen aby ušetřil. Rozdíl mezi učebnou a zkušebnou jsem již popsal tak, že je to nad slunce jasnější:
- učebna autoškoly je tam kde se učí
- zkušebna je prostor pro provádění závěrečných zkoušek
jedná se o dvě rozdílné prostory s odlišným vybavením v užívání autoškoly pokud to nechápete ani teď budete se muset přijet podívat abych Vám to fyzicky ukázal lépe to napsat neumím. Dožadujete se polemiky s Vašimi názory na ceny versus předepsané hodiny najdete ji na svých www.bittner.eu jako new. nabídku. Teď to po sobě čtu a vyznívá to jako bych byl zaujatý jako ten Zdeněk/nejsem prostě jste se ptal tak píšu co si o tom myslím.
odpověď Viktorovi
27.9.2010 20:34 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
Re: Reakce
27.9.2010 21:31 vložil Ing. Aleš Horčička () IP: adsl-static-82-202-17-137.liberec.tiscali.cz (nere
Jan Bittner napsal
Původně jsem byl přesvědčen, že se do další diskuse na toto téma nebudu dále zapojovat, avšak vzhledem k některým diskutujícím učiním výjimku.1. Co se týká stylu reakce jakéhosi údajného Zdeňka, tak něco podobného jsem očekával. S ním však není možné jakkoli polemizovat. Jeho příspěvek je trapný, neboť se vůbec nevypořádal s mojí argumentací, která je vedena věcně a v odborné rovině. Právě působení takových lidí v autoškolách je, m.j., jedním z důvodů současného stavu. Napište pane vážně, co z toho, co jsem uvedl, není pravda.
2. Viktore, i když, jak říkáte oceňujete, že se pod své názory podepíši, ani Vy jste však neuvedl žádný argument jako oponenturu k mému. Současně ale uvádíte nepřesné údaje, na které musím reagovat. Za prvé - na našich stránkách se klient dočte, že naše cena na sk. B je 9.900 Kč vč. DPH. Tato cena je po Praze asi nejvyšší v ČR. Lze dosáhnout slevy až 1.600 Kč v případě 4 žadatelů (bohužel), kteří přijdou najednou (v tomto případě je cena konečná – firma, kterou k tomu používáme není plátcem DPH). To, podle mého znamená cca 8.300 Kč. Nevím, kde jste přišel na 6.600. Za druhé - byl jsem k tomuto kroku donucen konkurencí (www.autoskola-amiz.cz), když jsem zjistil, že oni tuto nabídku mají a že je hojně využívána studenty místního gymnázia. Měl jsem tedy přihlížet? Nemyslíte si, že je to právě ten hlavní argument pro zrušení 28 hodin? Aby se už nestávalo, že se klienti ptají: „Kolik stojí řidičák“ místo toho, aby platba probíhala za jednotku práce, tedy vyučovací hodinu. A ta třetí – budete-li mít předepsáno, že budete jezdit třeba 100 hodin, jaký je nástroj ke kontrole splnění této povinnosti? Pohled do vozáku a TK ? To snad nemyslíte vážně. A právě proto, že mi tento netrasparentní způsob vůbec nevyhovuje, jsem pro jednoznačnou liberalizaci výcviku s tím, že se jako autoškoly současně budeme snažit prolobovat co nenáročnější systém zkoušky, tak, abychom hodiny do autoškoly stejně dostali. Jestli se ale někde bude jezdit 50 hodin a někde třeba jen 40, v tom je podstata konkurence a nikoli v otázce „…..kolik stojí „řidičák“ !!! Je mi jasné, proč se toho jist část provozovatelů autoškol bojí. Měl bych pro Vás, Viktore, jednu otázku. Jaký je rozdíl mezi dvěma uchazeči u ŘO, pokud jeden absolvuje všech 28 předepsaných hodin za 9.900 Kč a druhý jen, řekněme 6 hodin za 4.700 Kč a oba dva při zkoušce prospějí? Oba splnili podmínku odborné způsobilosti, tedy z hlediska zákona mezi nimi není rozdíl. V prvním případě je zisk autoškoly bída, v tom druhém solidní. Není tedy, podle Vás, problém právě ve zkoušce samotné? Pokud jsem vždy argumentoval nutností liberalizace a zrušení povinných hodin, pak však pouze ve spojení s nutností podstatného zpřísnění nároků na žadatele. Zdůrazňuji podstatného. Při zachování současného způsobu zkoušky je liberalizace nemyslitelná. My např. v Litvínově nemáme ani jednu řízenou křižovatku. Nedávno mi dcera vyprávěla, že jela s kamarádkou (nikoliv naše absolventka) v Mostě a ta chtěla odbočit na plný kruhový zelený signál doleva bez nutnosti dát přednost protijedoucím. Dcera na ní vykřikla, co dělá a ta se bránila, že má přece zelenou. Hrůza!
3. Souhlasím s panem Horčičkou, že učebna vybavená PC je určená především k přípravě žadatelů a jako zkušebna je to bonbonek navíc. Máme jí máme taky (i zkušebnu) a jsme jediní v Litvínově, stejně jako jediní máme 2 ks trenažeru od ERM (pokud Viktor argumentoval cenou zkušebny tak 2 AT stojí bez DPH cca 400 000 Kč). Proto se mi už fakt nechce se mlátit za nízké ceny 28 hodin - kdyby mi to vyhovovalo, byl bych logicky pro zachování současného stavu.
Dle mého názoru je potřeba, aby si klient mohl vybírat autoškolu, kdykoli ji měnit (bez nějaké převodky) a samozřejmě se zase kdykoli vrátit. Klient tak „vyzkouší“ třeba 3 autoškoly a vrátí se tam, kde za své peníze dostane lepší služby. A to i když jedna hodina bude pro něho dražší, než v levnější autoškole, která je ale špatná z mnoha důvodů. Žák rychle pozná (bude-li moci porovnávat nikoli cenu za „řidičák“, ale skutečně odvedenou službu za jeho hodinovou platbu), že je horší a ve výsledku ho tedy “řidičák“ vyjde dráž, než v té lepší, byť jednotkově dražší autoškole. Prostě si bude kupovat produkt, jednotku práce a to vyučovací hodinu. Poskytujeme na trhu nějakou službu a ta musí být zcela otevřená. Jděte k nějakému právníkovi. Platíte za každou hodinu konzultací. Tak se ale např. ví, že právník „x“ je sice dražší než právník „y“, ale za to je dobrý. Jsem přesvědčen, že současný stav, bohužel, nahrává těm, kteří to, často, tak nějak nějak šmudlají a pořádného průvanu se panicky obávají. Tak a teď do mě.
Závěrem bych vážené ptc. diskutéry vyzval, aby případně oponovali k mým argumentům z 23.9.2010 a sdělili mi v čem se mýlím. Děkuji a jsem s pozdravem.