Výcvikový motocykl
12.2.2010
Zablokovaný uživatel
12.2.2010 21:25 vložil mdmdt () IP: 133.132.broadband11.iol.cz
Re: Výcvikový motocykl
13.2.2010 11:13 vložil Ondřej Horázný () IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
mdmdt napsal
Zdravím všechny majitele a učitele autoškol. Chtěl bych se zeptat, kde se dá již teď přečíst předpokládaná novela zákona č. 247/2000Sb. ve věci přílohy 2Druhy výcvikových vozidel pro výuku a výcvik k získání jednotlivých skupin řidičského
oprávnění a jejich technické podmínky. Pravděpodobně budou upraveny KW jednotlivých kategorií směrem nahoru nemluvě o samostatné výuce praktické jízdy. Poraďte. Děkuji
výcvik na motorce
14.7.2010 21:10 vložil Jarda K. () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
Jak se naučí dobře řadit, jak učitel pozná po vysílačce že dobře řadí, nejezdí jen na dvě rychlosti, mačká spojku, řeší dobře kritické situace, dá dobře přednost když tam učitel není s nim a nevidí to taky? Vždyt to musí byt motorka věčně na zemi a i těch úrazu bude každodeně, teda to je můj názor i kolegů co jezdí každodeně v provozu. Vždyt i rozsšiřovačka z B na A a to i když má uchazeč 10 let praxi na B dokáže někdy udělat takové přestupky v nedání přednosti a další závažné až smrtelné přestupky a představa že pojede sám no bůh nám žehnej. Snad normální učitelé vědí o čem mluvím. Zajímal by mě i Váš profesionální, ne politický názor.
Kolik hodin bude potřeba aby mohli bez učitele do provozu, nebo kdy je vůbec nepustit, co pojištění autoškoly, nebo žáka proti úrazu, kolik bude teda cena za kurz, bude se to týkat všech kategorií, nebo jen velkého A? To bych pochopil když už by něco na malé měl za sebou? Kolik bude potřeba motorek, jestli budou každou chvilku podle praxe položené?
Děkuji jestli se někdo přidá do diskuze. Jarda
PS nemyslím si, že jezdit při výcviku sám naučí žáky víc řídit a potažmo mín mrtvích na silnicích a že za vše co se na silnici děje mužou autoškoly. Můj osobní názor je, že to je jen v lidech jací jsou (agresívní, lhostejní k ostatním na silnici, nedisciplinovaní, bezohledný) a né výuka v autoškolách.
metodika výcviku
29.7.2010 03:05 vložil Míla () IP: ip-85-162-24-62.eurotel.cz (neregistrován)
1) teorie výuky zákona o silničním provozu
2) trenažér (který řada autoškol nemá)
3) ROZSÁHLÁ! výuka na uzavřeném cvičišti, kdy se žák učí ovládání samotného motocyklu
4) jízda v provozu jako samotná
Pokud žák prokáže, že zvládá jak pravidla silničního provozu, tak i ovládání motocyklu, myslím, že jízda žáka v provozu bez zátěže a neustálého šmátrání spolujezdce do řízení, bude jedině přínosem.
Dále by bylo dobré zvýšit počet hodin pro výuku zejména skupin AM a A1, neni podle mě nic horšího, než pubescent s pocity mistra světa, který s velmi slabou, resp.žádnou praxí vlétne do ostrého provozu. Bohužel zrovna minulý týden jsem se dostal "do křížku" s otcem jednoho z výrostků, kterému se nelíbilo, že syn absolvuje už 16tou hodinu na cvičišti, aniž by se už svezl v provozu. Sami dobře víte, že v zákoně je ukotveno 13 vyuč.hodin. Po zmiňovaném pánovi nikdo nechce peníze navíc za nadrámcové hodiny a to ještě Bůh ví, kolik hodin s ním budu muset absolvovat, než ho s čistým svědomím pošlu ke zkoušce. Není to bohužel ojedinělý případ, i když bohudík ne tak častý. To by se výuka nakonec mohla přestat dělat, neboť bych musel žáky vůči mému zaměstnavateli ještě dotovat ze svého. Nebudu tvrdit, že tuto práci dělám pouze z lásky k motorkám a k bližnímu svému, to by byl kec, samozřejmě musím uživit sebe a rodinu, ale na druhou stranu mi neni větší odměnou, než když se k nám do autoškoly žáci rádi vracejí i po absolvování kurzu ne kvůli dalšímu výcviku, ale kvůli tomu, že se u nás cítí dobře. Díky takovému přístupu máme žáků dostatek.
Na závěr jen pro šťouraly upozornění, že nejsem majitelem autoškoly, ale pouze učitelem v zaměstnaneckém poměru, záměrně nezmiňuji, o jakou autoškolu jde, abych nebyl nařčen, že dělám reklamu...
Re: metodika výcviku
29.7.2010 09:39 vložil Mablees () IP: router1.core.fryzl.cz (neregistrován)
Míla napsal
Co se chystané novely zákona týče, vše má své pro a proti. Sám jsem učitelem na motocyklu. Souhlasím s Vámi, že pokud instruktor nesedí na motocyklu za žákem, nemůže ho naučit správnému chování k samotné technice. Od toho by podle mě měl být výcvik rozdělen v této posloupnosti:1) teorie výuky zákona o silničním provozu
2) trenažér (který řada autoškol nemá)
3) ROZSÁHLÁ! výuka na uzavřeném cvičišti, kdy se žák učí ovládání samotného motocyklu
4) jízda v provozu jako samotná
Pokud žák prokáže, že zvládá jak pravidla silničního provozu, tak i ovládání motocyklu, myslím, že jízda žáka v provozu bez zátěže a neustálého šmátrání spolujezdce do řízení, bude jedině přínosem.
Dále by bylo dobré zvýšit počet hodin pro výuku zejména skupin AM a A1, neni podle mě nic horšího, než pubescent s pocity mistra světa, který s velmi slabou, resp.žádnou praxí vlétne do ostrého provozu. Bohužel zrovna minulý týden jsem se dostal "do křížku" s otcem jednoho z výrostků, kterému se nelíbilo, že syn absolvuje už 16tou hodinu na cvičišti, aniž by se už svezl v provozu. Sami dobře víte, že v zákoně je ukotveno 13 vyuč.hodin. Po zmiňovaném pánovi nikdo nechce peníze navíc za nadrámcové hodiny a to ještě Bůh ví, kolik hodin s ním budu muset absolvovat, než ho s čistým svědomím pošlu ke zkoušce. Není to bohužel ojedinělý případ, i když bohudík ne tak častý. To by se výuka nakonec mohla přestat dělat, neboť bych musel žáky vůči mému zaměstnavateli ještě dotovat ze svého. Nebudu tvrdit, že tuto práci dělám pouze z lásky k motorkám a k bližnímu svému, to by byl kec, samozřejmě musím uživit sebe a rodinu, ale na druhou stranu mi neni větší odměnou, než když se k nám do autoškoly žáci rádi vracejí i po absolvování kurzu ne kvůli dalšímu výcviku, ale kvůli tomu, že se u nás cítí dobře. Díky takovému přístupu máme žáků dostatek.
Na závěr jen pro šťouraly upozornění, že nejsem majitelem autoškoly, ale pouze učitelem v zaměstnaneckém poměru, záměrně nezmiňuji, o jakou autoškolu jde, abych nebyl nařčen, že dělám reklamu...
Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 15:03 vložil Ondřej Horázný () IP: smtp.ridicak.cz (neregistrován)
Mablees napsal
Se zvýšením počtu hodin bych také si dovolil souhlasit . . Výcvik samostatně jedoucího žáka na motocyklu by rozhodně byl také přínosem . . Vše se pak ale promítne do ceny a už dnes si dokážu představit jak zase budou rodiče propočítávat a hledat výcvik v jiném městě (autoškole) za 3 tis. vč. DPH - protože autoškola u nich má trenažer , cvičnou plochu , zvýšený počet jízd a má to za 8 tis. (oprávněná cena) . Je také zapotřebí zaplatit kvalitní instruktory ( ono se jich mimochodem moc na motorku nehrne - nedivím se - kdo zkusil ví o čem píšu )Re: Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 16:16 vložil Míla () IP: 172.31.1.95 (neregistrován)
Ondřej Horázný napsal
Maablesi, trošku se mýlíš, ale Tvůj názor Ti neberu. Proč zvyšovat povinný počet hodin. Napoak - zrušit. podstatná je zkouška. Zvýšení počtu hodin by znbamenalo pouze to, že Tebou zmiňovaní levní budou jen více hodin psát...Re: Re: Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 17:43 vložil Ondřej Horázný () IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
Míla napsal
Ale už jsme zase u stejného problému. Kvalita zkoušek by se měla rapidně zvýšit. Pokud učíte, sami mi dáte za pravdu, že každý z žáků potřebuje individuální přístup a to by se muselo promítnout i do počtu povinných hodin. Mezi motorkáři je spousta, kteří jezdí načerno, přijdou vám do kurzu a není je téměř co učit. Zato vám ale také přijde žák (a mezi náctiletými jich je spousta), který by naopak potřeboval počet hodin potřebných pro to, abych ho s klidným vědomím a svědomím pustil do provozu, zvýšit. Jedním řešením by bylo udělat "plovoucí" ceník postavený na množství času potřebného pro výcvik daného žáka (jenže to má spoustu administrativních a jiných nevýhod), druhým je naúčtovat hodiny navíc jako hodiny kondiční. Jenže v praxi je to nereálné, nikdo vám do takové autoškoly nepřijde, tudíž opravdu jediným řešením je legislativně počet hodin zvýšit, aby každý žák měl jistotu patřičného množství "péče"... Jenže opět jsme u stránky ekonomické.Re: Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 19:00 vložil mablees () IP: router1.core.fryzl.cz (neregistrován)
Ondřej Horázný napsal
Maablesi, trošku se mýlíš, ale Tvůj názor Ti neberu. Proč zvyšovat povinný počet hodin. Napoak - zrušit. podstatná je zkouška. Zvýšení počtu hodin by znbamenalo pouze to, že Tebou zmiňovaní levní budou jen více hodin psát...To že v některých (možná většině) okolních států EU nejsou předepsány min. hodiny to vím . . Ale zas se tam dělá řidičák na motorku za 15OO EUR (a víc)
Re: Re: Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 20:01 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička) IP: adsl-static-82-202-17-137.liberec.tiscali.cz
mablees napsal
ANO , to je pravda že rozhodující je zkouška , umí / neumí ... myslel jsem to tak že pokud bude muset jet žák sám na motocyklu , bude muset být seznámen daleko více s technikou jízdy atd. . než ho vůbec vypustíme samotného . . .To že v některých (možná většině) okolních států EU nejsou předepsány min. hodiny to vím . . Ale zas se tam dělá řidičák na motorku za 15OO EUR (a víc)
Re: Re: Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 21:41 vložil Ondřej Horázný () IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz
mablees napsal
ANO , to je pravda že rozhodující je zkouška , umí / neumí ... myslel jsem to tak že pokud bude muset jet žák sám na motocyklu , bude muset být seznámen daleko více s technikou jízdy atd. . než ho vůbec vypustíme samotného . . .To že v některých (možná většině) okolních států EU nejsou předepsány min. hodiny to vím . . Ale zas se tam dělá řidičák na motorku za 15OO EUR (a víc)
Re: Re: Re: Re: Re: metodika výcviku
29.7.2010 22:55 vložil Míla () IP: ip-85-161-119-244.eurotel.cz (neregistrován)
Ondřej Horázný napsal
Milý Mílo, nevím v čem máš problém. Troško se porozhlédni po internetu a zkus mi např. vysvětlit, jak lze ekonomicky utáhnout 28 hodin u skupiny B za řekněme inzerovaných 5600 Kč? Kolik si myslíš, že taková autoškola udělá, když se počet hodin zvedne o 10? Nic, a to ti dám se zárukou! Prostě o 10hodin více napíše? To chceš? Ušební osnova je pouze berlička k ničemu. Podstatné je pouze a jen to, co mám žáka naučit, za předpokladu, že se to bude taky zkoušet. Ono v Liberci by stačilo naučit třikrát objet na motorce hřiště. 2 vyučovací hodiny by na to jistě stačily.Koupě motocyklu
1.8.2010 12:29 vložil Ladislav Vopelka () IP: 3.216.broadband.iol.cz (neregistrován)
Jak na to ?!
3.9.2010 08:17 vložil Dan K. () IP: 81.92.157.198 (neregistrován)
www.youtube.com/dsagov#p/c/7E47CAC6320C820D
... zdravím Dan K.
vycvik na moto
3.9.2010 20:36 vložil Jindra () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
hodiny výcviku
5.9.2010 23:15 vložil Jan Bittner () IP: 77-client42.nitex.cz (neregistrován)
Re: Re: Re: Re: Re: Re: metodika výcviku
13.9.2010 08:32 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 233.238.broadband5.iol.cz
Míla napsal
Milý Ondřeji! Možná jsem nebyl správně pochopen, ale právě o těch penězích jsem se tam zmiňoval! Rozhodně výuka skupiny B za 5600 je úkolem pro Armádu spásy, v tom s Tebou plně souhlasím. Jenže možná mluvíme jeden o voze a druhý o koze. Myslím, že má smysl, alespoň pro skupiny AM a A1 zvýšit počet hodin i s tím, že se zvýší cena. Tyhle mláďata nemají absolutně žádné zkušenosti s provozem a 13 hodin výuky, pokud to budeme dodržovat striktně, je většinou málo. Sice máme předepsané 2 hodiny cvičiště, ale po dvou hodinách cvičáku si za někoho jen tak nesednu a nepojedu s ním rovnou do města. Takový člověk se má nejdřív soustředit na to, aby intuitivně ovládal motocykl a ne že s nim vyjedu do provozu a on tam nejen že musí sledovat dopravní značení a dění kolem sebe, ale bude mi tam očima hledat řadičku či jiné ovládací prvky a např. při první díře na silnici s náma div nepraští, protože nemá vžité základní dovednosti ovládání motocyklu...Na to, aby žák ovládal moto intuitivně, skutečně nemohou stačit pro každého dvě hodiny na AC, někdo potřebuje více, někomu to stačí. Osobně bych nezatracoval ani stávající systém s druhým ovládáním, ale nechal bych to na uvážení učitele, zda po dílčí zkoušce na cvičišti pojede s žákem v provozu na jedné motorce nebo jej nechá jet pod dohledem samotného, stejně tak i počet odjetých hodin by měl vycházet z toho, jak se žadatel s technikou jízdy a jízdou samou vyrovná.