Dobrý den,
co se týče výuky a výcviku pro skupiny B+E mám trochu zmatek v tom jaké motorové vozidlo mohu použít.
Podle přílohy č. 2 k zákonu č. 247/2000 Sb.- pro skupinu B+E s jízdní soupravou, jejíž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, tvořenou motorovým vozidlem uvedeným v písmenu f) a přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 1 000 kg a jehož konstrukční rychlost je nejméně 100 km.h-1; přípojné vozidlo musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce a výšce odpovídající alespoň šířce a výšce motorového vozidla vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci; uzavřené skříňové těleso může být užší, než je motorové vozidlo, pokud je výhled dozadu možný pouze za použití vnějších zpětných zrcátek motorového vozidla. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost přípojného vozidla nejméně 800 kg,- mělo by být použito vozidlo respektive souprava s hmotností převyšující tedy 3500kg. Avšak podle všeho by měl být v platnosti Metodický pokyn 10/2009-160-AS.
Mohu se tedy řídit výkladem metodického pokynu kde vozidla splňují podmínky pro skupinu B+E, i když maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, protože maximální přípustná hmotnost vozidla (uvedená v osvědčení o registraci vozidla) je vyšší než pohotovostní hmotnost vozidla (nesplňuje podmínku pro řidičské oprávnění skupiny B § 81 odst. 4 písm. c zákona č. 361/2000 Sb.)
Popřípadě by mne zajímalo jak dlouho bude Metodický pokyn v platnosti.
Děkuji za odpověď
Výcvik B+E- Vozidla - podle čeho se řídit
25.8.2015
Re: Výcvik B+E- Vozidla - podle čeho se řídit
28.8.2015 17:38 vložil Ondřej Horázný (ondrej.horazny) IP: 137.152.230.94.awnet.cz
bajza napsal
Dobrý den,co se týče výuky a výcviku pro skupiny B+E mám trochu zmatek v tom jaké motorové vozidlo mohu použít.
Podle přílohy č. 2 k zákonu č. 247/2000 Sb.- pro skupinu B+E s jízdní soupravou, jejíž největší povolená hmotnost převyšuje 3 500 kg, tvořenou motorovým vozidlem uvedeným v písmenu f) a přípojným vozidlem o největší povolené hmotnosti nejméně 1 000 kg a jehož konstrukční rychlost je nejméně 100 km.h-1; přípojné vozidlo musí být uzavřeným skříňovým tělesem o šířce a výšce odpovídající alespoň šířce a výšce motorového vozidla vytvořeným uzavřenou samostatnou skříní nebo ložnou plochou s plachtou na vestavěné konstrukci; uzavřené skříňové těleso může být užší, než je motorové vozidlo, pokud je výhled dozadu možný pouze za použití vnějších zpětných zrcátek motorového vozidla. Při zkoušce z praktické jízdy musí být okamžitá hmotnost přípojného vozidla nejméně 800 kg,- mělo by být použito vozidlo respektive souprava s hmotností převyšující tedy 3500kg. Avšak podle všeho by měl být v platnosti Metodický pokyn 10/2009-160-AS.
Mohu se tedy řídit výkladem metodického pokynu kde vozidla splňují podmínky pro skupinu B+E, i když maximální přípustná hmotnost soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, protože maximální přípustná hmotnost vozidla (uvedená v osvědčení o registraci vozidla) je vyšší než pohotovostní hmotnost vozidla (nesplňuje podmínku pro řidičské oprávnění skupiny B § 81 odst. 4 písm. c zákona č. 361/2000 Sb.)
Popřípadě by mne zajímalo jak dlouho bude Metodický pokyn v platnosti.
Děkuji za odpověď
Metodický pokyn vysvětloval cosi k nepříliš jasné právní úpravě. Dnes je právní úprava zcela jiná, tedy platí zákon, jak jste citoval.