Úroveň a kvalita autoškoly/intruktora
6.7.2011
Úroveň a kvalita autoškoly/intruktora
6.7.2011 01:30 vložil shawnG () IP: ip-85-132-162-19.helemik.cz
měl bych jeden zcela konkrétní dotaz z praxe. Na začátku tohoto měsíce jsem se přihlásil do autoškoly a prozatím jsem absolvoval tři dvouhodinové jízdy s instruktorem. Nikdy předtím jsem za volantem neseděl, a tudíž nemám patřičné návyky (např. "cit v noze" při sešlapování plynu, následnost úkonů při řazení apod.), přičemž jsem si vědom toho, že mám před sebou ještě dlouhou a náročnou cestu. Při první jízdě mě instruktor cca 30 minut nechal kroužil po malém, odlehlém a špatně zpevněném parkovišti za městem (zřejmě autocvičiště) a pak jsme ihned vjeli do okolních dědin. I po třetí jízdě (tentokrát už i po centru středně velkého města) stále ještě nemám zafixovány základní úkony pro správné řazení, zastavení, respektive plynulé rozjetí automobilu. Instruktor na mě ovšem nepřiměřeně křičí a nadává, že jej neposlouchám (ne že bych neposlouchal, ale stále mám problém zautomatizovat všechny úkony). Kromě toho mě nechal při poslední jízdě 10 minut čekat a šel si něco vyřídit domů v dědině, kde bydlí a kudy jsme čirou náhodou projížděli ;-). Kromě toho naposledy zvolil trasu jízdy tak, aby mohl během cesty vysadit předchozího studenta, který jel s námi na zadním sedadle. Přestože je auto relativně čisté, během druhé jízdy v něm byl cítit mírný zápach. Podle všech indícií se žádná teoretická výuka, natož pak trenažér konat nebude. Obdržel jsem pouze dvě příručky, z nichž si mám vše nastudovat sám. Netvrdím, že jsem kdo ví jak zdatný řidič-začátečník, ale výše uvedené skutečnosti mě nutí k zamyšlení ohledně volby správné autoškoly. Mohl bych poprosit o názor odborníky, respektive zainteresované osoby s vlastními zkušenostmi z autoškoly??? Předem děkuji za každý podnětný příspěvek.
Re: Úroveň a kvalita autoškoly/intruktora
6.7.2011 08:38 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
shawnG napsal
Dobrý den,měl bych jeden zcela konkrétní dotaz z praxe. Na začátku tohoto měsíce jsem se přihlásil do autoškoly a prozatím jsem absolvoval tři dvouhodinové jízdy s instruktorem. Nikdy předtím jsem za volantem neseděl, a tudíž nemám patřičné návyky (např. "cit v noze" při sešlapování plynu, následnost úkonů při řazení apod.), přičemž jsem si vědom toho, že mám před sebou ještě dlouhou a náročnou cestu. Při první jízdě mě instruktor cca 30 minut nechal kroužil po malém, odlehlém a špatně zpevněném parkovišti za městem (zřejmě autocvičiště) a pak jsme ihned vjeli do okolních dědin. I po třetí jízdě (tentokrát už i po centru středně velkého města) stále ještě nemám zafixovány základní úkony pro správné řazení, zastavení, respektive plynulé rozjetí automobilu. Instruktor na mě ovšem nepřiměřeně křičí a nadává, že jej neposlouchám (ne že bych neposlouchal, ale stále mám problém zautomatizovat všechny úkony). Kromě toho mě nechal při poslední jízdě 10 minut čekat a šel si něco vyřídit domů v dědině, kde bydlí a kudy jsme čirou náhodou projížděli ;-). Kromě toho naposledy zvolil trasu jízdy tak, aby mohl během cesty vysadit předchozího studenta, který jel s námi na zadním sedadle. Přestože je auto relativně čisté, během druhé jízdy v něm byl cítit mírný zápach. Podle všech indícií se žádná teoretická výuka, natož pak trenažér konat nebude. Obdržel jsem pouze dvě příručky, z nichž si mám vše nastudovat sám. Netvrdím, že jsem kdo ví jak zdatný řidič-začátečník, ale výše uvedené skutečnosti mě nutí k zamyšlení ohledně volby správné autoškoly. Mohl bych poprosit o názor odborníky, respektive zainteresované osoby s vlastními zkušenostmi z autoškoly??? Předem děkuji za každý podnětný příspěvek.
. . . výcvik je samozřejmě rozdělen do etap , trochu to máte uspíšené (hned centrum města ) - řekněte si svému instruktorovi že se ještě necítíte a že chcete něco ještě dopilovat a natrénovat co do ovládání vozidla . .
Teoretická část je také samozřejmě předepsána . . min. konzultačními hodinami . . tak uvidíte no , jak to bude probíhat dál . . .
Jen trošku zkušenosti
8.7.2011 11:04 vložil Helmut () IP: ip-78-45-220-249.net.upcbroadband.cz (neregistrov
Profesional
8.7.2011 13:53 vložil Marek () IP: 78.41.14.65 (neregistrován)
Jedná se o nadstandardní způsob provádění výuky a výcviku. Váš učitel se Vám bude individuelně věnovat v době kterou si stanovíte. Cena kurzu je výrazně vyšší než standardní výcvik a je odvozena od ceny individuálního výcviku s přihlédnutím k vyšší časové náročnosti způsobené dojezdem za Vámi. V žádném případě nebudete používáni při jízdě jako tzv. „TAXI“ při jízdě za jiným žákem.
Začátky a konce jízd
Učitel pro Vás přijede na místo, které si Vy určíte – k Vašemu bydlišti, k Vašemu pracovišti nebo na jiné místo dle dohody v Praze. Stejně tak Vaši jízdu ukončí.
Termíny jízd
Při plánování termínů Vaší výuky a výcviku budete mít přednost.
Délka výcviku
Celková doba bude záviset především na Vás a Vašich časových možnostech.
Závěrečná zkouška
Vaše závěrečná zkouška bude provedena ihned poté, co absolvujete předepsaný počet vyučovacích hodin. Vzhledem k četnosti zkoušek v naší autoškole to bude ve stejné týdnu kdy absolvujete poslední jízdu.
Opravná zkouška
Vzhledem ke kvalitě přípravy kterou Vám budeme věnovat ji nebudete potřebovat. Pokud k tomu přesto dojde, nebudete za opravnou zkoušku platit autoškole žádné další poplatky a navíc od nás dostanete 2 vyučovací hodiny praktické jízdy navíc zdarma.
Viz stránky http://ridicak.cz/komfortni-vycvik.php
K profesionálovi
8.7.2011 16:28 vložil Helmut () IP: ip-78-45-220-249.net.upcbroadband.cz (neregistrov
Re: Profesional
8.7.2011 19:07 vložil mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Marek napsal
Doporučoval bych vám obrátit se na mého kolegu ing. Horázného, který provádí individuální výcvik.Jedná se o nadstandardní způsob provádění výuky a výcviku. Váš učitel se Vám bude individuelně věnovat v době kterou si stanovíte. Cena kurzu je výrazně vyšší než standardní výcvik a je odvozena od ceny individuálního výcviku s přihlédnutím k vyšší časové náročnosti způsobené dojezdem za Vámi. V žádném případě nebudete používáni při jízdě jako tzv. „TAXI“ při jízdě za jiným žákem.
Začátky a konce jízd
Učitel pro Vás přijede na místo, které si Vy určíte – k Vašemu bydlišti, k Vašemu pracovišti nebo na jiné místo dle dohody v Praze. Stejně tak Vaši jízdu ukončí.
Termíny jízd
Při plánování termínů Vaší výuky a výcviku budete mít přednost.
Délka výcviku
Celková doba bude záviset především na Vás a Vašich časových možnostech.
Závěrečná zkouška
Vaše závěrečná zkouška bude provedena ihned poté, co absolvujete předepsaný počet vyučovacích hodin. Vzhledem k četnosti zkoušek v naší autoškole to bude ve stejné týdnu kdy absolvujete poslední jízdu.
Opravná zkouška
Vzhledem ke kvalitě přípravy kterou Vám budeme věnovat ji nebudete potřebovat. Pokud k tomu přesto dojde, nebudete za opravnou zkoušku platit autoškole žádné další poplatky a navíc od nás dostanete 2 vyučovací hodiny praktické jízdy navíc zdarma.
Viz stránky http://ridicak.cz/komfortni-vycvik.php
Stále je ještě dost žadatelů kteří vybírají autoškolu podle ceny . . . .neptají se jak to tam probíhá , jaký pedagog je učí , co a jak je učí atd . . . .
Re: Re: Profesional
10.7.2011 10:21 vložil Vladoch () IP: ip56-11.tvtrinec.cz (neregistrován)
mablees napsal
:-) ty nastardantní výcviky výše popsané my třeba v naší autoškole provádíme zcela běžně . . . . ale není to myšleno ve zlém , chápu že v miliónové Praze to je asi potřeba , u nás toto je zcela normální průběh výcviku . . . :-)Stále je ještě dost žadatelů kteří vybírají autoškolu podle ceny . . . .neptají se jak to tam probíhá , jaký pedagog je učí , co a jak je učí atd . . . .
Píšete, že je stále ještě dost žadatelů, kteří vybírají autoškolu podle ceny…
Naopak rapidně jich přibývá!!!
Nemají čím zaplatit naše kvalitní služby, protože v republice je bída.
Ani minulý režim nedokázal zničit obyčejného dělníka, tak jak to dokázali dnešní vládcové.
Re: Re: Re: Profesional
10.7.2011 12:25 vložil Vladoch () IP: ip56-11.tvtrinec.cz (neregistrován)
Vladoch napsal
Ano p. Mableesi máte pravdu, tyto nadstandardní služby poskytujeme zcela běžně – jednak z konkurenčních důvodů a pak žák je náš pán. A nedej bože, že má známého zkušebního komisaře či známé, kteří mu prodají hotový řidičák.Píšete, že je stále ještě dost žadatelů, kteří vybírají autoškolu podle ceny…
Naopak rapidně jich přibývá!!!
Nemají čím zaplatit naše kvalitní služby, protože v republice je bída.
Ani minulý režim nedokázal zničit obyčejného dělníka, tak jak to dokázali dnešní vládcové.
Je samozřejmě obrovský rozdíl mezi zdravým člověkem, který ještě nikdy neseděl za volantem a koordinace pohybu je dána zcela novou situaci na kterou si daný jedinec postupně zvykne. Z druhé strany pohledu se však do kurzu dostanou i lidé s omezenou zdravotní způsobilosti a to jen díky nezodpovědnosti lékaře, který všechny úkony související se zdravotní prohlídkou omezí jen na příjem poplatku za vypsané potvrzení.
V konečném důsledku, bez toho aniž rozvíjím motiv takovéhoto jednání, se účastníkem kurzu k získání řidičského oprávnění stane žák s mozkovou dysfunkci, s maniodepresivní psychózou atd. No a ty se učiteli starej jak umíš.
Bejvávalo dobře.Dávno tomu.
14.7.2011 19:37 vložil Komanč () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
Bohužel ti dnešní odborníci a "Experti" nepochopí,že téměř každý žák autoškoly je originál vyžaduje jiný přístup.Jezdit dnes potřebuje každý,ať pomocný dělník nebo věd.pracovník.A osnovy nařizují stejný přístup ke každému.To snad stačí k pochopení,že ryba smrdí od hlavy.
Novinky v Autoškolství
15.7.2011 08:12 vložil honza () IP: 85.239.253.9 (neregistrován)
Stačí pár příkladů : návrh -ke skupině B motocykl 125 s automatem (to je super- posadí se na skůtra žena , která nikdy neseděla ani na kole !!!).
Zkrátit počet hodin na B z 28 na 20 (co takhle zrušit autoškoly, ať se lidi učí sami přímo na silnici).
Zvýšení kubatury na moto v 18 letech ( ať se zabijou rychleji !!!),
Zkušební centra - budeme dojíždět buh ví kam a kolikrát a zaplatí to žáci!!!
A o školení řidičů ani nemluvě ( ten kdo má praxi v autoškole a nemá VŠ vzdělání - školit nemůže, ale kněz který má VŠ a napíše mu někdo praxi v dopravě- ten je v pohodě=kvalitní školitel!!!).
Vidím jedinou šanci - Defenestrace těch co to vymýšlí !!!!!
Re: Novinky v Autoškolství
15.7.2011 16:42 vložil Karel () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
honza napsal
Naprosto souhlasím !!!Stačí pár příkladů : návrh -ke skupině B motocykl 125 s automatem (to je super- posadí se na skůtra žena , která nikdy neseděla ani na kole !!!).
Zkrátit počet hodin na B z 28 na 20 (co takhle zrušit autoškoly, ať se lidi učí sami přímo na silnici).
Zvýšení kubatury na moto v 18 letech ( ať se zabijou rychleji !!!),
Zkušební centra - budeme dojíždět buh ví kam a kolikrát a zaplatí to žáci!!!
A o školení řidičů ani nemluvě ( ten kdo má praxi v autoškole a nemá VŠ vzdělání - školit nemůže, ale kněz který má VŠ a napíše mu někdo praxi v dopravě- ten je v pohodě=kvalitní školitel!!!).
Vidím jedinou šanci - Defenestrace těch co to vymýšlí !!!!!
O zkouškách rozdělených do několika dnů ani nemluvě, to bude zase problémů v práci s volnem, už ted je to slozite pro všechny.
Kdyžtak o tom přemýšlím si říkám co bude dálší geniální nápad lidí na ministerstvu co tomu vůbec nerozumí a jde jen o dělání dalších dobře placených míst svím známím a přihrávání kšeftíků.
Bejvávalo
17.7.2011 07:53 vložil Zdenek () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
Re: Úroveň a kvalita autoškoly/intruktora
17.7.2011 08:27 vložil Mirek () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
shawnG napsal
Dobrý den,měl bych jeden zcela konkrétní dotaz z praxe. Na začátku tohoto měsíce jsem se přihlásil do autoškoly a prozatím jsem absolvoval tři dvouhodinové jízdy s instruktorem. Nikdy předtím jsem za volantem neseděl, a tudíž nemám patřičné návyky (např. "cit v noze" při sešlapování plynu, následnost úkonů při řazení apod.), přičemž jsem si vědom toho, že mám před sebou ještě dlouhou a náročnou cestu. Při první jízdě mě instruktor cca 30 minut nechal kroužil po malém, odlehlém a špatně zpevněném parkovišti za městem (zřejmě autocvičiště) a pak jsme ihned vjeli do okolních dědin. I po třetí jízdě (tentokrát už i po centru středně velkého města) stále ještě nemám zafixovány základní úkony pro správné řazení, zastavení, respektive plynulé rozjetí automobilu. Instruktor na mě ovšem nepřiměřeně křičí a nadává, že jej neposlouchám (ne že bych neposlouchal, ale stále mám problém zautomatizovat všechny úkony). Kromě toho mě nechal při poslední jízdě 10 minut čekat a šel si něco vyřídit domů v dědině, kde bydlí a kudy jsme čirou náhodou projížděli ;-). Kromě toho naposledy zvolil trasu jízdy tak, aby mohl během cesty vysadit předchozího studenta, který jel s námi na zadním sedadle. Přestože je auto relativně čisté, během druhé jízdy v něm byl cítit mírný zápach. Podle všech indícií se žádná teoretická výuka, natož pak trenažér konat nebude. Obdržel jsem pouze dvě příručky, z nichž si mám vše nastudovat sám. Netvrdím, že jsem kdo ví jak zdatný řidič-začátečník, ale výše uvedené skutečnosti mě nutí k zamyšlení ohledně volby správné autoškoly. Mohl bych poprosit o názor odborníky, respektive zainteresované osoby s vlastními zkušenostmi z autoškoly??? Předem děkuji za každý podnětný příspěvek.
Re: Re: Profesional
17.7.2011 08:40 vložil Mirek () IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)
mablees napsal
:-) ty nastardantní výcviky výše popsané my třeba v naší autoškole provádíme zcela běžně . . . . ale není to myšleno ve zlém , chápu že v miliónové Praze to je asi potřeba , u nás toto je zcela normální průběh výcviku . . . :-)Stále je ještě dost žadatelů kteří vybírají autoškolu podle ceny . . . .neptají se jak to tam probíhá , jaký pedagog je učí , co a jak je učí atd . . . .
Re: Bejvávalo
17.7.2011 09:26 vložil Karel () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
Zdenek napsal
Naprosto souhlasím s tím co je zde řečeno.Nyní je třeba urychleně vybudovat zkušební centra.Pochopil jsem,co bylo řečeno již na setkání v Kunraticích.Že centra jsou víc jak 15 let starý sen lidí,kteří by rádi měli autoškoly jako dojnou krávu.Stačí se podívat na aféru v Praze.Selhání několika jedinců,okolo kterého je obrovský hunbuk s doprovodem tel.kamer.V kontextu s počtem zkoušených a zkoušejících v celé republice zanedbatelné.A jak se hodilo ať již vládnoucí soldatesce,nebo těm kteří hned začali křičet jak je urychleně třeba zk.center a když na to nebude tak je udělat soukromá.Ti co vytunelovali svazarm se na to už třesou.Dálniční známky už nenesou.Což takhle očistit stávající uspořádání.Podívejte se v Praze.Po bouři,jejíž původ je obestřen sítí záhad a lumpáren,se vzduch vyčistil,stávající komisaři pracují bezchybně,snaží se tím,že pracují s velkým nasazením i o sobotách dohnat skluz ve zkoškách ku prospěchu žáků.Co venkovan jsem navštívil pražské přátele a musím dát za pravdu názoru,že ryba smrdí od hlavy.Co jsem se dověděl od pražáků o p.Bezděkovském,není on rozhodně to pravé ořechové.V Praze si oddechli když odešel z Prahy.Ale o tom nechť hovoří ti co to zažili.Já už bych byl jen drbna.Bylo by dobré pro autoškoly,aby se sloučili do jednoho profesního sdružení a vrátit se tak deset let zpět.Více brát v potaz hlasy starých praktiků,než nositelů zcestných teorií.Ono už je těch "výzkumníků"nějak moc.Stačí se podívat po min.dopravy.A jak se tam houfují.Autokont,autodromy,Vaníče se oukromým UAMK a další.Autoškoly by potřebovaly nového BÉĎU.Nemohu souhlasit s parťákem který říká :tiše šoupej nohama a makej.A proto by tito pánové chtěli zkušební centra a věřte tomu, že těch 15 zadržených komisařů tam bude opět vegetit, opět se parádně obohacovat a ještě budou pány z ministerstva dáváni za příklad. Taková je v tomto státě realita.
Neodborníků je dost, ale to není tak podstatné, hlavně že jim projdou zákony, které se jim hodí. Podle nich ted nic nefunguje a autoškoly dělají vše špatně a postaru. To si nemyslím. Takové jejich keci jako podívejte se jak to dělají v německu (my tam byli na poznávací návštěve) a v celé EU to je ono, to je teprve výcvik a ne u nás. Proto se musí posouvat kubatůry motorek ve výcviku, jen ať si autoškoly zase koupí dvě nové motorky. Protože 250cm na A18 už není dobrá, je příliš slabá a 500cm na A21 je taky příliš slabá.Takže kolegové můžete je vyhodit, nikam nezapadají a hurá koupit zase nové teda dokud nepříjde na ministerstvo někdo jiný a kubatury nezmění podle potřeb určitých skupin jinak. Hlavně že ke skupině B se plánuje dávat skupina A1, ta totiž není tak zřejmě smrtelná.Můj osobní názor je, že nevím proč stávající 250cm na A18, která má výkon 18-20kw je tak nevyhovující a musí byt nahrazena minimálně 400cm a výkonem od 25kw. Těch 7kw je zřejmě tak zásadní rozdíl, že proto je dnes výcvik této skupiny špatný a žáci se nic nenaučí = proto je tolik bouraček a mrtvích že. To samé A21 bude muset být od 600cm a 40kw, bo stávající 500cm s výkony 29-35 je na výcvik málo a 130km jízdu jen tak nedokáží udělat.Vždyť by i ta v autoškolách běžná Suzuki, Yamaha, Honda 250 mohla dělat výcvik na A18 pořád, dokonce si myslím že i na výcvik A1 to samé. Na co mít na každou skupinu jinou motorku, když jde o naučení žáka jízdě na motorce. Ale ministerstvo prezentované panem Bezděkovským na to má jiný názor.
Na názor autoškol, které by to měli vědět z dlouholeté praxe a podle každodeních zkušeností se nikdo neptá. Vše se rozhoduje na bázi teorii od stolu lidí co o tom nemají žádnou šajnu, zkušenost a jen snahy kopírovat EU.
Re: Re: Bejvávalo
20.7.2011 11:28 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: ip-85-160-210-29.eurotel.cz
Karel napsal
Souhlasím úplně se vším co píšete, ale v Praze neselhalo několik jedinců. Bylo to 15 pánů komisařů z 19 a to už o něčem svědčí a ať mi nikdo netvrdí, že pan Bezděkovský, Fučík z ministerstva o tom nevěděli už dávno co se tam děje za výhodný obchod a špínu. O tom se povídají už leta historky jak se dá udělat řidičák za pár dní a bez jakékoli námahy a jakéhokoli výcviku, výuky.A proto by tito pánové chtěli zkušební centra a věřte tomu, že těch 15 zadržených komisařů tam bude opět vegetit, opět se parádně obohacovat a ještě budou pány z ministerstva dáváni za příklad. Taková je v tomto státě realita.
Neodborníků je dost, ale to není tak podstatné, hlavně že jim projdou zákony, které se jim hodí. Podle nich ted nic nefunguje a autoškoly dělají vše špatně a postaru. To si nemyslím. Takové jejich keci jako podívejte se jak to dělají v německu (my tam byli na poznávací návštěve) a v celé EU to je ono, to je teprve výcvik a ne u nás. Proto se musí posouvat kubatůry motorek ve výcviku, jen ať si autoškoly zase koupí dvě nové motorky. Protože 250cm na A18 už není dobrá, je příliš slabá a 500cm na A21 je taky příliš slabá.Takže kolegové můžete je vyhodit, nikam nezapadají a hurá koupit zase nové teda dokud nepříjde na ministerstvo někdo jiný a kubatury nezmění podle potřeb určitých skupin jinak. Hlavně že ke skupině B se plánuje dávat skupina A1, ta totiž není tak zřejmě smrtelná.Můj osobní názor je, že nevím proč stávající 250cm na A18, která má výkon 18-20kw je tak nevyhovující a musí byt nahrazena minimálně 400cm a výkonem od 25kw. Těch 7kw je zřejmě tak zásadní rozdíl, že proto je dnes výcvik této skupiny špatný a žáci se nic nenaučí = proto je tolik bouraček a mrtvích že. To samé A21 bude muset být od 600cm a 40kw, bo stávající 500cm s výkony 29-35 je na výcvik málo a 130km jízdu jen tak nedokáží udělat.Vždyť by i ta v autoškolách běžná Suzuki, Yamaha, Honda 250 mohla dělat výcvik na A18 pořád, dokonce si myslím že i na výcvik A1 to samé. Na co mít na každou skupinu jinou motorku, když jde o naučení žáka jízdě na motorce. Ale ministerstvo prezentované panem Bezděkovským na to má jiný názor.
Na názor autoškol, které by to měli vědět z dlouholeté praxe a podle každodeních zkušeností se nikdo neptá. Vše se rozhoduje na bázi teorii od stolu lidí co o tom nemají žádnou šajnu, zkušenost a jen snahy kopírovat EU.
asi jste si nepřečetl informace na jiných místech na tomto webu, neboť pak by jste nekritizoval změny u motocyklů. Ty vyplývají ze Směrnice č.126 EU z r. 2006, takže autoškoly měly již 4 roky na případnou obměnu motocyklů a s touto změnou mohli počítat. Změny jsou platné pro celou EU a členské státy je měli doplnit do svých předpisů do konce r.2010 s účinností nejpozději od 1,1,2013. Souhlasím s Vámi, že např. "250" by mohla i nadále sloužit pro výcvik, ale pro zkoušky bude muset být použit motocykl dle Směrnice. Jsem stejného názoru, ale zákonodárci se rozhodli stanovit stejné parametry pro vozidla na výcvik, tak i pro zkoušky. S návrhem se mohl každý seznámit a mohl jej připomínkovat. Jelikož dělám výcvik i na sk. A, nedomnívám se, že bych měl ještě jede či dva stroje navíc. V novele je uvedena možnost použití slabšího motocyklu při výcviku v 1. etapě na jednu i více hodin, takže je možné provádět výcvik i na slabším stroji. A výkony motorek odpovídají novému rozdělení skupin. Ty jsou rovněž uvedeny ve jmenované Směrnici.
Ten hlavní důvod, proč je kvalita přípravy nízká, vidím především ve velkých rozdílech v požadavcích na jednotlivých zkušebních místech. V autoškolách se učí to, co chce komisař při zkoušce a ne to, co by měl žák umět - zvládat motocykl dané skupiny.
A podobný stav je i u ostatních skupin, především u "B". Přitom nový řidič získá oprávnění, které mu umožní řídit dané vozidlo nejen po ČR, ale i prakticky po celém světě. A zde se dostane do situací, na které musí být připraven. A to za daných podmínek, které u nás panují, není možné a je nutná změna systému. A tato změna je nyní připravována na MD v návaznosti na výzkumné projekty, které na tato témata byly v nedávné době zpracovány.
Podle mne je skutečně nutné standardizovat zkoušku, která musí být náročná a probíhat v podmínkách stanovených právním předpisem (což dnes není splněno). Navíc musí být zajištěna kontrola komisařů a jejich jednotné řízení (dnes je ZK zaměstnanec obce a metodicky jej řídí MD, což není možné dále akceptovat). Smyslem je potlačit podobné praktiky, které byly zjištěny nedávno v Praze, ale jsou i jinde. Bohužel díky dvojakosti řízení ZK a velkému počtu zkušebních míst není snadné tyto praktiky odhalit.
Nejvhodnějším řešením je skutečně STÁTNÍ ZKUŠEBNÍ ORGANIZACE s jednotným řízením a jednotnou metodikou, která umožní i cirkulaci ZK včetně snížení jejich počtu, umožní odvolací resp. přezkumné řízení a také zvyšování kvalifikace komisařů.
Já sám učím přes 20 let a s novým návrhem nemám problém. Pokud bude vše dle záměrů MD schváleno (což je otázka), pak by mohlo dojít ke změně přístupu i ze strany AŠ - budeme skutečně učit žáky řídit vozidla a nebude to tak, že AŠ je jen nutné zlo pro získání řidičáku. Netvrdím, že nejsou poctivé a seriozní AŠ, ale je hodně těch, co se snaží výcvik provádět tak, aby nemuseli moc jezdit a měli velké příjmy, především z opravných zkoušek. To jsou podle mne především ty AŠ, které nabízí výcvik za nesmyslně nízké ceny. Již v některém příspěvku výše bylo napsáno, že za 8000 Kč se sotva pokryjí náklady na výcvik. S tím lze jen souhlasit. A tvrzení, že lze provádět výcvik i za méně peněz, u mne neobstojí.
J. Černý
Re: Re: Re: Bejvávalo
20.7.2011 12:45 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Jan Cerny napsal
Vážený pane Karle,asi jste si nepřečetl informace na jiných místech na tomto webu, neboť pak by jste nekritizoval změny u motocyklů. Ty vyplývají ze Směrnice č.126 EU z r. 2006, takže autoškoly měly již 4 roky na případnou obměnu motocyklů a s touto změnou mohli počítat. Změny jsou platné pro celou EU a členské státy je měli doplnit do svých předpisů do konce r.2010 s účinností nejpozději od 1,1,2013. Souhlasím s Vámi, že např. "250" by mohla i nadále sloužit pro výcvik, ale pro zkoušky bude muset být použit motocykl dle Směrnice. Jsem stejného názoru, ale zákonodárci se rozhodli stanovit stejné parametry pro vozidla na výcvik, tak i pro zkoušky. S návrhem se mohl každý seznámit a mohl jej připomínkovat. Jelikož dělám výcvik i na sk. A, nedomnívám se, že bych měl ještě jede či dva stroje navíc. V novele je uvedena možnost použití slabšího motocyklu při výcviku v 1. etapě na jednu i více hodin, takže je možné provádět výcvik i na slabším stroji. A výkony motorek odpovídají novému rozdělení skupin. Ty jsou rovněž uvedeny ve jmenované Směrnici.
Ten hlavní důvod, proč je kvalita přípravy nízká, vidím především ve velkých rozdílech v požadavcích na jednotlivých zkušebních místech. V autoškolách se učí to, co chce komisař při zkoušce a ne to, co by měl žák umět - zvládat motocykl dané skupiny.
A podobný stav je i u ostatních skupin, především u "B". Přitom nový řidič získá oprávnění, které mu umožní řídit dané vozidlo nejen po ČR, ale i prakticky po celém světě. A zde se dostane do situací, na které musí být připraven. A to za daných podmínek, které u nás panují, není možné a je nutná změna systému. A tato změna je nyní připravována na MD v návaznosti na výzkumné projekty, které na tato témata byly v nedávné době zpracovány.
Podle mne je skutečně nutné standardizovat zkoušku, která musí být náročná a probíhat v podmínkách stanovených právním předpisem (což dnes není splněno). Navíc musí být zajištěna kontrola komisařů a jejich jednotné řízení (dnes je ZK zaměstnanec obce a metodicky jej řídí MD, což není možné dále akceptovat). Smyslem je potlačit podobné praktiky, které byly zjištěny nedávno v Praze, ale jsou i jinde. Bohužel díky dvojakosti řízení ZK a velkému počtu zkušebních míst není snadné tyto praktiky odhalit.
Nejvhodnějším řešením je skutečně STÁTNÍ ZKUŠEBNÍ ORGANIZACE s jednotným řízením a jednotnou metodikou, která umožní i cirkulaci ZK včetně snížení jejich počtu, umožní odvolací resp. přezkumné řízení a také zvyšování kvalifikace komisařů.
Já sám učím přes 20 let a s novým návrhem nemám problém. Pokud bude vše dle záměrů MD schváleno (což je otázka), pak by mohlo dojít ke změně přístupu i ze strany AŠ - budeme skutečně učit žáky řídit vozidla a nebude to tak, že AŠ je jen nutné zlo pro získání řidičáku. Netvrdím, že nejsou poctivé a seriozní AŠ, ale je hodně těch, co se snaží výcvik provádět tak, aby nemuseli moc jezdit a měli velké příjmy, především z opravných zkoušek. To jsou podle mne především ty AŠ, které nabízí výcvik za nesmyslně nízké ceny. Již v některém příspěvku výše bylo napsáno, že za 8000 Kč se sotva pokryjí náklady na výcvik. S tím lze jen souhlasit. A tvrzení, že lze provádět výcvik i za méně peněz, u mne neobstojí.
J. Černý
Proč by ten žák chodil ke mě do autoškoly , když si rovnou půjde do 30 km vzdáleného krajského města . . . .taky už v tomto oboru pracuji 20 let ( a ještě dříve jsem do tohoto oboru zabředl díky svému otci ) - máme všechno : auta, náklaďák, autobus, motorky, učebny , trenažery ,jsme akreditovaným střediskem . . myslím že naše výuka a výcvik jsou na slušné úrovni . . .ALE CO TEĎ A CO POTOM PO ZAVEDENÍ ZKUŠEBNÍCH CENTER ?!? kdo bude rozhodovat o tom zda 20 tis. město bez semaforu na závěrečnou zkoušku stačí ? I každé město s podobným počtem obyvatel je jiné atd. . .
Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
21.7.2011 16:07 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: ip-85-162-61-170.eurotel.cz
Mablees napsal
Souhlasím s Vám pane kolego , akorát si stále nedokážu představit že budou moji žáci chodit na závěrečnou jízdu do krajského města , kvůli tomu že tam mají semafory :-(Proč by ten žák chodil ke mě do autoškoly , když si rovnou půjde do 30 km vzdáleného krajského města . . . .taky už v tomto oboru pracuji 20 let ( a ještě dříve jsem do tohoto oboru zabředl díky svému otci ) - máme všechno : auta, náklaďák, autobus, motorky, učebny , trenažery ,jsme akreditovaným střediskem . . myslím že naše výuka a výcvik jsou na slušné úrovni . . .ALE CO TEĎ A CO POTOM PO ZAVEDENÍ ZKUŠEBNÍCH CENTER ?!? kdo bude rozhodovat o tom zda 20 tis. město bez semaforu na závěrečnou zkoušku stačí ? I každé město s podobným počtem obyvatel je jiné atd. . .
já nevidím jediný důvod, proč by žák chodit do krajského města do AŠ. Pokud mu poskytnete kvalitní přípravu, tak jistě bude chodit do AŠ v místě bydliště (otázka dojíždění - čas, náklady ap.). Smyslem navrhované změny je zavést jednotný systém zkoušek (nyní se zkouší v jednotlivých obcích velmi odlišně), možnost revize výsledku zkoušky (tedy odvolání se ze strany žadatele), možnost supervize zkušebních komisařů (bude jich méně) a také rotace a také specializace, což je důležité právě u motocyklů , ale i NA a BUS.
Dne funguje tzv. řidičáková turistika - zájemci jdou hlavně tam, kde je nízká cena, rychle to mají za sebou a nemusí moc do AŠ. To funguje hlavně na malých obcích, kde podmínky pro zkoušky ani neodpovídají stávající legislativě. Výsledkem jsou "řidičákové rychlokvašky" (omlouvám se za tento výraz, ale nic jiného mne nenapadá). Kdy se tito lidé pak dostanou do větších měst, tak si neví rady, jak se chovat ve větším provozu. O jízdě na dálnici ani nemluvím (mám v tomto směru čerstvé zkušenosti). A to by právě měl nový systém odstranit - žák by byl nucen k tomu, aby se něco naučil a ne jen aby to šel jen tak zkusit (po třech neúspěšných zkouškách by musel jít na zkušební místo v krajském městě). Navíc na silnici by šel až poté, co složí teoretickou část zkoušky (tedy napíše test).
Souhlasím s Vámi, že budou určité rozdíly mezi jednotlivými městy, kde se bude zkoušet, ale ne tak velké, jako nyní. Rovněž bude možný vytvořit tlak na ZK, aby zkoušeli objektivně a podle stejných pravidel (budou více na očích kontrolním orgánům).
Já jsem přesvědčen, že ten, co dělá dnes výcvik kvalitně v souladu s učební osnovou, nebude mít s novým navrhovaným systémem problém. prostě bude dělat svoji práci dál stejně kvalitně, případně bude mít prostor pro zvýšení úrovně přípravy tak, aby se za svoji práci nemusel stydět. Ti, co dnes proti navrhovaným úpravám vystupují, se asi bojí o své příjmy, neboť svoji práci nedělají zodpovědně. A tak kolem sebe kopou.
Jedním z příkladů je i reakce na změny v oblasti skupin a výcvikových vozidel u motocyklů. Ten, kdo sleduje vývoj a patřičně na něj reaguje, tak nemá problém s motocykly. Já např. již tři roky splňuji podmínky dané Směrnicí a nové úpravě, neboť jsem při obnově motocyklů vybíral tak, abych podmínky splnil. Jestliže si někdo před lety koupil "250" na A/18, tak podle mne vůbec nepřemýšlel dopředu. A nyní nadává. To samé platí u sk. A - pořídit si "500" před několika lety ukazuje na nekoncepčnost výběru. Na připravované změny jsme v AŠ novinách včas upozorňovali (psal jsem o to 2x článek), bylo to na webu a také se o tom hovořilo před časem na VH. Ale to asi nikdo nečte. O úrovní přípravy řidičů motocyklů také není nutno diskutovat - jsou dobré AŠ s kvalitními učiteli, ale jsou také špatné AŠ a špatní učitelé. Navíc zájem o nové trendy a nové metody přípravy je velmi malý (viz účast na semináři pro učitele AŠ, který proběhl v loňském a letošním roce - info je zde na webu).
J. Černý
Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
22.7.2011 07:33 vložil refo () IP: hotspot5.rywasoft.net (neregistrován)
Jan Cerny napsal
(...)Jedním z příkladů je i reakce na změny v oblasti skupin a výcvikových vozidel u motocyklů. Ten, kdo sleduje vývoj a patřičně na něj reaguje, tak nemá problém s motocykly. Já např. již tři roky splňuji podmínky dané Směrnicí a nové úpravě, neboť jsem při obnově motocyklů vybíral tak, abych podmínky splnil. Jestliže si někdo před lety koupil "250" na A/18, tak podle mne vůbec nepřemýšlel dopředu. A nyní nadává. To samé platí u sk. A - pořídit si "500" před několika lety ukazuje na nekoncepčnost výběru. Na připravované změny jsme v AŠ novinách včas upozorňovali (psal jsem o to 2x článek), bylo to na webu a také se o tom hovořilo před časem na VH. Ale to asi nikdo nečte. O úrovní přípravy řidičů motocyklů také není nutno diskutovat - jsou dobré AŠ s kvalitními učiteli, ale jsou také špatné AŠ a špatní učitelé. Navíc zájem o nové trendy a nové metody přípravy je velmi malý (viz účast na semináři pro učitele AŠ, který proběhl v loňském a letošním roce - info je zde na webu).
J. Černý
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
22.7.2011 10:57 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: ip-85-162-244-241.eurotel.cz
refo napsal
Kolem roku 2007-8 jsem začal provádět výcvik na sk. A s omezením, musel jsem si tedy pořídit stroj s výkonem 11-25 kW nebo nekupovat nic a tudíž výcvik na A s om. neprovádět. Jakou motorku jsem si tedy pro skupinu A s omezením měl v r. 2007 koupit, aby byla použitelná i do budoucna? Žádné informace jsem tehdy nesehnal, z vyhl. EU nic ohledně kubatur a výkonů motocyklů nevyplývalo, do vydání článků p.Černého zbývalo ještě 2 roky. Myslím, že na tuto situaci doplatili ti autoškoláci, kteří neměli v té době staré stroje, a museli pořizovat nové pro výcvik, který chtěli provádět.platící členové AA ČR dostali v r. 2007-8 (nevím přesně, kdy to bylo, ale šlo by to dohledat) překlad Směrnice EU 126/2006. Ta byla rovněž zveřejněna na tomto webu. Takže informace se daly sehnat. Já jsem měl na výcvik A/18 moto HONDA CB 500 omezenou na 24 kW a již v té době jsem uvažoval o výměně motocyklu. Proto jsem si sehnal potřebné informace a v r. 2008 zakoupil moto HONDA CBF 500 s úpravou výkonu na 25 kW. Tento motocykl vyhovuje jak nyní, tak i dle nové úpravy (nyní je na maximu, po r. 2013 na minimu stanoveného výkonu). Takže vybrat vhodný motocykl šlo již v té době. Každý, kdo chce provozovat nějakou činnost, si musí sehnat potřebné podklady, aby pak mohl nakoupit potřebnou techniku. Navíc motorka pro výcvik se nekupuje každé dva-tři roky, ale je to investice na delší dobu (na rozdíl od nákupu osobního auta, které v AŠ obměníme častěji)
Další možností je kooperace a spolupráce více autoškol v oblasti výcviku na motocykly. Výhodou je pak snadnější obnova výcvikových vozidel, která se rychleji zaplatí. Ale to se dostáváme k cenám za výcvik a to je kapitola sama pro sebe.
Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
24.7.2011 13:25 vložil Mablees () IP: 67-100-13-46.tmcz.cz (neregistrován)
Jan Cerny napsal
Pane kolego,já nevidím jediný důvod, proč by žák chodit do krajského města do AŠ. Pokud mu poskytnete kvalitní přípravu, tak jistě bude chodit do AŠ v místě bydliště (otázka dojíždění - čas, náklady ap.). Smyslem navrhované změny je zavést jednotný systém zkoušek (nyní se zkouší v jednotlivých obcích velmi odlišně), možnost revize výsledku zkoušky (tedy odvolání se ze strany žadatele), možnost supervize zkušebních komisařů (bude jich méně) a také rotace a také specializace, což je důležité právě u motocyklů , ale i NA a BUS.
Dne funguje tzv. řidičáková turistika - zájemci jdou hlavně tam, kde je nízká cena, rychle to mají za sebou a nemusí moc do AŠ. To funguje hlavně na malých obcích, kde podmínky pro zkoušky ani neodpovídají stávající legislativě. Výsledkem jsou "řidičákové rychlokvašky" (omlouvám se za tento výraz, ale nic jiného mne nenapadá). Kdy se tito lidé pak dostanou do větších měst, tak si neví rady, jak se chovat ve větším provozu. O jízdě na dálnici ani nemluvím (mám v tomto směru čerstvé zkušenosti). A to by právě měl nový systém odstranit - žák by byl nucen k tomu, aby se něco naučil a ne jen aby to šel jen tak zkusit (po třech neúspěšných zkouškách by musel jít na zkušební místo v krajském městě). Navíc na silnici by šel až poté, co složí teoretickou část zkoušky (tedy napíše test).
Souhlasím s Vámi, že budou určité rozdíly mezi jednotlivými městy, kde se bude zkoušet, ale ne tak velké, jako nyní. Rovněž bude možný vytvořit tlak na ZK, aby zkoušeli objektivně a podle stejných pravidel (budou více na očích kontrolním orgánům).
Já jsem přesvědčen, že ten, co dělá dnes výcvik kvalitně v souladu s učební osnovou, nebude mít s novým navrhovaným systémem problém. prostě bude dělat svoji práci dál stejně kvalitně, případně bude mít prostor pro zvýšení úrovně přípravy tak, aby se za svoji práci nemusel stydět. Ti, co dnes proti navrhovaným úpravám vystupují, se asi bojí o své příjmy, neboť svoji práci nedělají zodpovědně. A tak kolem sebe kopou.
Jedním z příkladů je i reakce na změny v oblasti skupin a výcvikových vozidel u motocyklů. Ten, kdo sleduje vývoj a patřičně na něj reaguje, tak nemá problém s motocykly. Já např. již tři roky splňuji podmínky dané Směrnicí a nové úpravě, neboť jsem při obnově motocyklů vybíral tak, abych podmínky splnil. Jestliže si někdo před lety koupil "250" na A/18, tak podle mne vůbec nepřemýšlel dopředu. A nyní nadává. To samé platí u sk. A - pořídit si "500" před několika lety ukazuje na nekoncepčnost výběru. Na připravované změny jsme v AŠ novinách včas upozorňovali (psal jsem o to 2x článek), bylo to na webu a také se o tom hovořilo před časem na VH. Ale to asi nikdo nečte. O úrovní přípravy řidičů motocyklů také není nutno diskutovat - jsou dobré AŠ s kvalitními učiteli, ale jsou také špatné AŠ a špatní učitelé. Navíc zájem o nové trendy a nové metody přípravy je velmi malý (viz účast na semináři pro učitele AŠ, který proběhl v loňském a letošním roce - info je zde na webu).
J. Černý
Mimochodem , samozřejmě i já si stojím za kvalitou našeho výcviku , a moh bych naopak i já doložit převody z autoškol Praha/Liberec , děs a hrůza :-(
Samozřejmě chápu pointu proč se musí systém závěrečných zkoušek sjednotit , ale že by to bylo přímo jen na místě závěrečné zkoušky !
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
24.7.2011 20:50 vložil aš Aujezdský (aš Aujezdský) IP: gwtr27.ecic.cz
Mablees napsal
. . .stále si nerozumíme , nebo nechcete rozumět :-) Jestliže žák bude vědět že bude dělat zkoušku v krajském městě tak nebude chtít dělat autoškolu u mě 40 km od krajského města . . . já do toho krajského města jedu během výcviku , ale tak dvakrát jinak pokud chceme mrknout do jiného města stačí mě 15 km vzálené město okresní . . . pokud bych chtěl s žáky jezdit do krajského města alespoň na 10 lekcí , pak cena autoškoly bude u mě trochu jiná než přímo v autoškole v krajském městě . . . .Mimochodem , samozřejmě i já si stojím za kvalitou našeho výcviku , a moh bych naopak i já doložit převody z autoškol Praha/Liberec , děs a hrůza :-(
Samozřejmě chápu pointu proč se musí systém závěrečných zkoušek sjednotit , ale že by to bylo přímo jen na místě závěrečné zkoušky !
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
24.7.2011 21:30 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
aš Aujezdský napsal
Co jsem absolvoval besedy s pracovníky ministerstva, tak vize je zhruba taková, aby zkušební centrum bylo alespoň v každém bývalém okresním městě, právě z důvodů dojezdovosti jak žáků, tak autoškoláků.Samozřejmě chápu že je to v zárodku (nebo alespoň doufám) že ještě není rozhodnuto . . .
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
24.7.2011 21:34 vložil honza () IP: 85.239.253.9 (neregistrován)
aš Aujezdský napsal
Co jsem absolvoval besedy s pracovníky ministerstva, tak vize je zhruba taková, aby zkušební centrum bylo alespoň v každém bývalém okresním městě, právě z důvodů dojezdovosti jak žáků, tak autoškoláků.I já jsem debatoval s chytráky z ministerstva a chtělo se mně z toho zvracet!!!
Proč to neříct otevřeně , že nejde o nějakou kvalitu zkoušek, ale o nová koryta !!!
Představa , že dojíždím s celým vozovým parkem někam na zkoušky je nemyslitelná.
Pokud budu dělat v jeden den A1,An,B,C,CE a D = najmout řidiče ,aby mně to všechno převezli!
A to pominu finanční náročnost takových přesunů. Kdo to zaplatí???
Každý nemá příjmy jako jsou na ministerstvu! Dnes každý kdo volá do autoškoly se neptá na výuku,ale na cenu !!!
Také by mně zajímalo,když někdo vymyslel zkoušky na CE se zatížením
15tun- tak proč k tomu také nevymyslel vyjímky pro autoškoly,aby mohli všude jezdit!!!!
Aha už vím - z toho by nic nekáplo!!
Tyto debaty jsou na nic - stejně si udělají co chtějí !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
25.7.2011 22:42 vložil Zenekd () IP: ip-85-162-138-77.eurotel.cz (neregistrován)
honza napsal
Dobrý den !I já jsem debatoval s chytráky z ministerstva a chtělo se mně z toho zvracet!!!
Proč to neříct otevřeně , že nejde o nějakou kvalitu zkoušek, ale o nová koryta !!!
Představa , že dojíždím s celým vozovým parkem někam na zkoušky je nemyslitelná.
Pokud budu dělat v jeden den A1,An,B,C,CE a D = najmout řidiče ,aby mně to všechno převezli!
A to pominu finanční náročnost takových přesunů. Kdo to zaplatí???
Každý nemá příjmy jako jsou na ministerstvu! Dnes každý kdo volá do autoškoly se neptá na výuku,ale na cenu !!!
Také by mně zajímalo,když někdo vymyslel zkoušky na CE se zatížením
15tun- tak proč k tomu také nevymyslel vyjímky pro autoškoly,aby mohli všude jezdit!!!!
Aha už vím - z toho by nic nekáplo!!
Tyto debaty jsou na nic - stejně si udělají co chtějí !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Bejvávalo
26.7.2011 18:18 vložil refo () IP: hotspot5.rywasoft.net (neregistrován)
Jan Cerny napsal
Vážený pane kolego,platící členové AA ČR dostali v r. 2007-8 (nevím přesně, kdy to bylo, ale šlo by to dohledat) překlad Směrnice EU 126/2006. Ta byla rovněž zveřejněna na tomto webu. Takže informace se daly sehnat. Já jsem měl na výcvik A/18 moto HONDA CB 500 omezenou na 24 kW a již v té době jsem uvažoval o výměně motocyklu. Proto jsem si sehnal potřebné informace a v r. 2008 zakoupil moto HONDA CBF 500 s úpravou výkonu na 25 kW. Tento motocykl vyhovuje jak nyní, tak i dle nové úpravy (nyní je na maximu, po r. 2013 na minimu stanoveného výkonu). Takže vybrat vhodný motocykl šlo již v té době. Každý, kdo chce provozovat nějakou činnost, si musí sehnat potřebné podklady, aby pak mohl nakoupit potřebnou techniku. Navíc motorka pro výcvik se nekupuje každé dva-tři roky, ale je to investice na delší dobu (na rozdíl od nákupu osobního auta, které v AŠ obměníme častěji)
Další možností je kooperace a spolupráce více autoškol v oblasti výcviku na motocykly. Výhodou je pak snadnější obnova výcvikových vozidel, která se rychleji zaplatí. Ale to se dostáváme k cenám za výcvik a to je kapitola sama pro sebe.
souhlas
26.7.2011 23:02 vložil Karel () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
Vzpomínka
27.7.2011 13:13 vložil Andula () IP: ip-85-161-175-159.eurotel.cz (neregistrován)
Zkušební centra
29.7.2011 18:21 vložil Marek () IP: 78.41.14.65 (neregistrován)
Re: Zkušební centra
29.7.2011 20:03 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Marek napsal
Pokud už budou zkušební centra, pak by se mělo ještě zabezpečit, aby žadatel o řidičské oprávnění byl skutečně schopný jak mentálně, tak fyzicky. Aby se nestávalo, že žadatelům o řidičské oprávnění, kteří mají nějaký handicap dala razítko zdravotní sestra a brala to jako formalitu. Neměli by jsme dovolit, aby Ing.. Horazný podporoval zákeřné, agresivní a neschopné žáky, ze kterých se vyklubou nebezpeční piráti silnic. Přece jen není nutné, aby měl řidičský průkaz každý.to ať si řeší lékařská komora . . . koho nám do autoškoly pustěj . . .
ps: odmítnu žáka o kterém vím že má epileptické záchvaty (znám ho skoro soused) a co s tím provede ? Jde do jiné autoškoly . .
Re: Zkušební centra
29.7.2011 20:09 vložil andula () IP: ip-85-161-138-29.eurotel.cz (neregistrován)
Marek napsal
Pokud už budou zkušební centra, pak by se mělo ještě zabezpečit, aby žadatel o řidičské oprávnění byl skutečně schopný jak mentálně, tak fyzicky. Aby se nestávalo, že žadatelům o řidičské oprávnění, kteří mají nějaký handicap dala razítko zdravotní sestra a brala to jako formalitu. Neměli by jsme dovolit, aby Ing.. Horazný podporoval zákeřné, agresivní a neschopné žáky, ze kterých se vyklubou nebezpeční piráti silnic. Přece jen není nutné, aby měl řidičský průkaz každý.Nechápu souvislost tvého přízpěvku s probíraným problémem.S Ondrou v hodně názorech a postojích nesouhlasím.Přesto ale nechápu jeho souvislost s uvedeným problémem.Domnívám se,že agresivní řidiče je nutno přičíst na konto špatné, nekompetentní činnost dopravní policie.Policie kontroluje a postihuje přestupky které nejsou příčinou dopr nehod ale málo jízdní přestupky a projevy bezohlednosti. Pokud bychom měli pořádnou dopravní policii,nebyl by problem s osobou blízkou a prevence by byla účinnější.Stejně takjako je špatná činnost dop.policie,tak špatné by bylo zřízení zkušební organizace.To by byla jen trafika pro známé.Naopak na venkově,kde se lidé znají tak si úplatek komisař dovolit nemůže.To by ho sousedi roznesli.Pro korupci je ideální centralizace na tomto úseku.Čím větší město ,tím větší anonymita nahrávající nepravostem.Hlavni je odbornost a praxe. Ahoj
Re: Re: Zkušební centra
30.7.2011 16:37 vložil Tomas () IP: 89-24-7-87.i4g.tmcz.cz (neregistrován)
andula napsal
Marku .Nechápu souvislost tvého přízpěvku s probíraným problémem.S Ondrou v hodně názorech a postojích nesouhlasím.Přesto ale nechápu jeho souvislost s uvedeným problémem.Domnívám se,že agresivní řidiče je nutno přičíst na konto špatné, nekompetentní činnost dopravní policie.Policie kontroluje a postihuje přestupky které nejsou příčinou dopr nehod ale málo jízdní přestupky a projevy bezohlednosti. Pokud bychom měli pořádnou dopravní policii,nebyl by problem s osobou blízkou a prevence by byla účinnější.Stejně takjako je špatná činnost dop.policie,tak špatné by bylo zřízení zkušební organizace.To by byla jen trafika pro známé.Naopak na venkově,kde se lidé znají tak si úplatek komisař dovolit nemůže.To by ho sousedi roznesli.Pro korupci je ideální centralizace na tomto úseku.Čím větší město ,tím větší anonymita nahrávající nepravostem.Hlavni je odbornost a praxe. Ahoj
Re: Re: Re: Zkušební centra
30.7.2011 20:48 vložil honza () IP: 85.239.253.9 (neregistrován)
Tomas napsal
Dovolím si oponovat.... Krasnou ukázkou těch malých obci jsou ony slavne: prelouce, varnsdorfy, nove bory.....Asi nechápeš kdo tyto razie mezi komisaři organizuje !!!???
Stačí počítat 1 a 1 jsou ...
Zajímavé kdy se vše rozkrylo - v době kdy pár vyvolených ,kteří chtějí
prosadit zkušební centra ,nemohou prosadit stamilionovou investici
od státu do těchto center!!!
Samozřejmě z jejich úst již padl názor, že pokud na to nemá stát, tak by to mohl být soukromý subjekt.
To bude samozřejmě fér???!!!
Proto radím : choďte pěkně na schůze asociace,plaťte příspěvky a doufejte v lepší zítřky !!!???
Pamatuji si na tento slogan od soudruhů - nějak jsem se nedočkal !
Pokud chcete vědět jak se poctivě podniká v autoškolství - tak se ptejte svého předsedy , jak se dá dělat výcvik na skupinu C za 4.000,-.
Nebo za kolik pro studenty dělá profesnín průkazy a za kolik hodin školení??!!
Kdo jste bez chyby ..... - tento člověk to není!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Re: Re: Re: Zkušební centra
31.7.2011 12:29 vložil Andula () IP: ip-85-161-114-153.eurotel.cz (neregistrován)