TRANSPOZICE SMĚRNICE 126/2006ES TEDY NÁVRH NOVEYLY ZÁKONŮ 361 A 247 JE NA SVĚTĚ!

10.11.2010

Vložit nový příspěvek

TRANSPOZICE SMĚRNICE 126/2006ES TEDY NÁVRH NOVEYLY ZÁKONŮ 361 A 247 JE NA SVĚTĚ!

10.11.2010 17:51 vložil MATY (MATY)  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

info: http://www.lepsipravo.cz/TopicForm.aspx?TopicId=23

očekávám bouřlivou diskusi jako podnět pro případné připomínkování (pokud bude možnost)

Osobně se chci důrazně ohradit proti zvyšování věkové hranice pro sk. A1 a A2, dle mého názoru ani směrnice 126/2006ES zvýšení věku u sk. A2 nepřipouští, nebo se mýlím?

To ustanovení že C od 18ti pouze s profesákem je také docela na hlavu. Co vy na to?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Chytrej zákon

10.11.2010 18:37 vložil Milan Dobias ()  IP: karlos.trionet.cz (neregistrován)

Pokud tenhle výplod projde, tak muzeme pristi rok prodat výcviková vozidla a koupit si je v případě skupiny A1 za rok a v pripade skupiny C za 3 roky, protoze klientelu , která absolvovala výcviky v 16 a 18 letech muzeme rovnou skrtnout, kdo nám zaplatí reparace za ušlý zisk v techto hluchych letech, kdy nebude zadna klientela z techto věkových skupin????????
Pokud k tomu jeste vzniknou centra tak na podnikání v tomto oboru nebude možné než rezignovat. S pozdravem špatných zítřků Milan Dobiáš.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Co ty motorky???

11.11.2010 09:38 vložil Petr Sluka ()  IP: auto.nextadsl.cz (neregistrován)

Jsem rozladěn z "nových" skupin motocyklů, respektive jejich věkových kategorií. To znamená, že získávání zkušeností s provozem a dopravním právem se opět posune o pár let nahoru. Už tak mrtvá skupina AM nic neřeší, to víme zatím z posledních úprav 2000-2001. Myslím že většina učitelů bude souhlasit, že u mladší kategorie řidičů se správné návyky a zdravé uvažování o provozu do jejich hlaviček nejlépe formuje právě v jejich ranném řidičském věku a o zkušenostech ani nemluvě. Proto mě nejvíce mrzí degradece skupiny A1, tak jako dříve skupiny M, neboť v tomto případě ji můžeme rovnou vyškrtnout! Jen tak v duchu předjímám, kdo asi bude absolvovat sdružený výcvik A1+B? A2 bude možno získat od 19 let, počká si. Ostatní "postupky" u skupin A jsou už snad pochopitelné.



Vložit nový příspěvek    Citovat


Účelnost nebo KŠEFT.

11.11.2010 15:37 vložil Mirek Bednář ()  IP: 21.191.broadband6.iol.cz (neregistrován)

Rád bych věděl,zda ustanovení o zvýšení věkové hranice z 18 let u sk.C je požadavek EU,nebo našich mudrců.Proč by potom měli mít ř.p. sk,C uchazeči ,kteří jsou žáky učiliště již od 18,vázaný na profesák.Vždyť jemnoho oborů kde stačí ř.p.C a dle zákona profesák nutný není.To znamená,že absolvent zem učiliště,soukromý zemědělec pokud potřebuje jezdit pro krmení s vozidlem nad 3:5t dle zákona PP nepotřebuje,ale musí ho mýt pokud nechce vozit krmení a hnůj na trakači.
Nezajišťuje si zas někdo kšeft do budoucna?Vždyť je to totální blbost,


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Účelnost nebo KŠEFT.

11.11.2010 20:42 vložil Pepíno ()  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Mirek Bednář napsal

Rád bych věděl,zda ustanovení o zvýšení věkové hranice z 18 let u sk.C je požadavek EU,nebo našich mudrců.Proč by potom měli mít ř.p. sk,C uchazeči ,kteří jsou žáky učiliště již od 18,vázaný na profesák.Vždyť jemnoho oborů kde stačí ř.p.C a dle zákona profesák nutný není.To znamená,že absolvent zem učiliště,soukromý zemědělec pokud potřebuje jezdit pro krmení s vozidlem nad 3:5t dle zákona PP nepotřebuje,ale musí ho mýt pokud nechce vozit krmení a hnůj na trakači.
Nezajišťuje si zas někdo kšeft do budoucna?Vždyť je to totální blbost,
Kde se da o techto zmenach veku motorek a skupin, ostatnich skupin i dalsich novelach docist a od kdy to ma platit nekdo vite? Dekuji Pepíno


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

11.11.2010 22:03 vložil Jan Cerny (Jan Cerny)  IP: 51.89.broadband6.iol.cz

Pepíno napsal

Kde se da o techto zmenach veku motorek a skupin, ostatnich skupin i dalsich novelach docist a od kdy to ma platit nekdo vite? Dekuji Pepíno
Odkaz je uveden u prvého příspěvku, tam to najdeš.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

12.11.2010 11:27 vložil Pepíno ()  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Jan Cerny napsal

Odkaz je uveden u prvého příspěvku, tam to najdeš.
Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

12.11.2010 19:09 vložil MATY (MATY)  IP: 114.18.broadband6.iol.cz

Pepíno napsal

Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?
Návrh je v meziresortním připomínkovém řízení, takže je v podstatě poslední možnost se ozvat. S podmínkou 400ccm pro A2 toho ovšem moc neuděláme, to je jasně dáno evropskou směrnicí z roku 2006, takže o tom že 250ccm budou pro autoškoly nepoužitelné se ví už dost dlouho. V autoškolských novinách bylo již před delší dobou na toto téma upozorňováno. Jediné o co můžeme bojovat vytvoření/prodloužení přechodného období po které budeme moc používat stávající motocykly.

Znám noho autoškol kde jsou na novou směrnici připraveny, většinou mají pro Ao (v budoucnu A2) stroje o objemu 500ccm (např. suzuki gs500, honda CB(F)500, kawasaki ER5, popřípadě šestistovky (např yamaha xj diversion apd.) se snížený výkonem na 25kw. Takovéto stroje umožňují jak výcvik pro současnou A s omezením tak i v budoucnu pro novou sk A2. Podmínkou v současném znění zák. je výkon max.25kw, nově bude výkon v rozmezí 25-35kw. Nechápu proč píšete o vzácnostech? Strojů které toto budou splňovat je dost.

Osobně se mi na navrhrovaných změnách jak už jsem psal výše nelíbí posouvání věkové hranice u sk. A1 a A2


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

12.11.2010 19:42 vložil MATY (MATY)  IP: 114.18.broadband6.iol.cz

Pepíno napsal

Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?
Návrh je v meziresortním připomínkovém řízení, takže je v podstatě poslední možnost se ozvat. S podmínkou 400ccm pro A2 toho ovšem moc neuděláme, to je jasně dáno evropskou směrnicí z roku 2006, takže o tom že 250ccm budou pro autoškoly nepoužitelné se ví už dost dlouho. V autoškolských novinách bylo již před delší dobou na toto téma upozorňováno. Jediné o co můžeme bojovat vytvoření/prodloužení přechodného období po které budeme moc používat stávající motocykly.

Znám noho autoškol kde jsou na novou směrnici připraveny, většinou mají pro Ao (v budoucnu A2) stroje o objemu 500ccm (např. suzuki gs500, honda CB(F)500, kawasaki ER5, popřípadě šestistovky (např yamaha xj diversion apd.) se snížený výkonem na 25kw. Takovéto stroje umožňují jak výcvik pro současnou A s omezením tak i v budoucnu pro novou sk A2. Podmínkou v současném znění zák. je výkon max.25kw, nově bude výkon v rozmezí 25-35kw. Nechápu proč píšete o vzácnostech? Strojů které toto budou splňovat je dost.

Osobně se mi na navrhrovaných změnách jak už jsem psal výše nelíbí posouvání věkové hranice u sk. A1 a A2


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

13.11.2010 07:24 vložil Jan Cerny (Jan Cerny)  IP: 51.89.broadband6.iol.cz

Pepíno napsal

Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?
Jen doplním MATYho, o problematice výcvikových motocyklů se hovoří již od r. 2007, bylo na to upozorňováno v Autoškolských novinách, psal jsem o tom minimálně dva články.Takže ty AŠ, které uvažovali do budoucnosti, se na tuto změnu předem připravili (jak o tom psal MATY). Sám mám CBF 500 s 25 kW, takže motorka vyhovuje stávající i nové úpravě. Jen doplním ještě, že Směrnice hovoří o limitech motocyklů pro zkoušky, ne pro výcvik. MD tvrdě limituje motorky i pro výcvik, což podle mne není optimální právě pro kvalitu výcviku. Osobně nevidím problém v tom, že by AŠ začala výcvik např. na 250 a po zvládnutí lehčího stroje by žák přešel na motorku používanou pro zkoušky.
Navíc jsem přesvědčen, že výrobci motocyklů jistě budou reagovat na tyto změny a nabídnou vhodné stroje s výkonem do 35 kW a objemu 400 - 500 ccm.

Rozsah výkonu je v návrhu jasně definován - A1 do 11 kW, A2 d 35 kW a A nad 35 kW.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

24.5.2011 20:23 vložil refo ()  IP: hotspot5.rywasoft.net

Jan Cerny napsal

Jen doplním MATYho, o problematice výcvikových motocyklů se hovoří již od r. 2007, bylo na to upozorňováno v Autoškolských novinách, psal jsem o tom minimálně dva články.Takže ty AŠ, které uvažovali do budoucnosti, se na tuto změnu předem připravili (jak o tom psal MATY). Sám mám CBF 500 s 25 kW, takže motorka vyhovuje stávající i nové úpravě. Jen doplním ještě, že Směrnice hovoří o limitech motocyklů pro zkoušky, ne pro výcvik. MD tvrdě limituje motorky i pro výcvik, což podle mne není optimální právě pro kvalitu výcviku. Osobně nevidím problém v tom, že by AŠ začala výcvik např. na 250 a po zvládnutí lehčího stroje by žák přešel na motorku používanou pro zkoušky.
Navíc jsem přesvědčen, že výrobci motocyklů jistě budou reagovat na tyto změny a nabídnou vhodné stroje s výkonem do 35 kW a objemu 400 - 500 ccm.

Rozsah výkonu je v návrhu jasně definován - A1 do 11 kW, A2 d 35 kW a A nad 35 kW.
Bohužel i já mám pro výcvik sk.A(18) moto do 25 kW (novou Jawu 250, 4T). Když jsem ho v r.2008 kupoval, marně jsem se sháněl po informaci, jak to bude s kubaturami a výkony do budoucna. Nic konkrétního jsem nenašel, nikdo nic nevěděl. V jakémsi odkazu na vyhlášku EU uvedenou na stránkách asociace aš nebo v jejich časopise, už nevím, jsem nic o motorkách nenašel, natož o výkonech atd., přitom bylo uváděno, že z ní vyplývají ty změny. Můžete mi pane Černý uvést ty články, ve kterých jste na to upozorňoval? Nemyslím to ironicky, jen mě mrzí, že jsem to nezaregistroval, takže by mě zajímalo, jak to tehdy bylo. Dále se chci zeptat, zda bude pro výcvik sk.A1 použitelná motorka, kterou nyní mám pro sk.A(18). V návrhu zákona 247 se píše o minimálních hodnotách výkonu a objemu, takže by i ta nejsilnější motorka byla použitelná pro A1?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

26.5.2011 20:37 vložil Jan Černý ()  IP: 51.89.broadband6.iol.cz (neregistrován)

refo napsal

Bohužel i já mám pro výcvik sk.A(18) moto do 25 kW (novou Jawu 250, 4T). Když jsem ho v r.2008 kupoval, marně jsem se sháněl po informaci, jak to bude s kubaturami a výkony do budoucna. Nic konkrétního jsem nenašel, nikdo nic nevěděl. V jakémsi odkazu na vyhlášku EU uvedenou na stránkách asociace aš nebo v jejich časopise, už nevím, jsem nic o motorkách nenašel, natož o výkonech atd., přitom bylo uváděno, že z ní vyplývají ty změny. Můžete mi pane Černý uvést ty články, ve kterých jste na to upozorňoval? Nemyslím to ironicky, jen mě mrzí, že jsem to nezaregistroval, takže by mě zajímalo, jak to tehdy bylo. Dále se chci zeptat, zda bude pro výcvik sk.A1 použitelná motorka, kterou nyní mám pro sk.A(18). V návrhu zákona 247 se píše o minimálních hodnotách výkonu a objemu, takže by i ta nejsilnější motorka byla použitelná pro A1?
Tyto články vyšli v Autoškolských novinách, nevím přesně, ve kterých číslech, ale zde na webu je možné je v sekci AŠ noviny najít. Navíc platící členové AA ČR dostávali výtisk Směrnice EU č. 126, kde je o tom jasně psáno. Takže každý, kdo myslel dopředu, se o tom mohl dozvědět. Já jsem vycházel právě z uvedené Směrnice. Dále jsem já osobně měl příspěvek na některé Valné hromadě cca 3 - 4 roky zpět, kde jsem to také uváděl. Takže kdo měll zájem a chtě, mohl si to zjisti. Minimálně stačil dotaz na mail AA, určitě bychom odpověděli.

Pro skupinu A1 bude použitelná motorka, kterou nyní používáte pro podskupinu A1 - tam se nic nemění. Změna je jen pro skupinu A2 (objem min. 400 ccm a výkon 25 - 40 kW) a sk. A (objem motoru min. 600 ccm a výkon nad 40 kW). Pro výcvik na A1 se píše o objemu válců min. 120 ccm a výkon max. 11 kW, takže parametry jsou jasné. Navíc by mělo jít o motocykl dané kategorie, takže by šlo těžko použít např. 600 s 57 kW.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

26.5.2011 20:52 vložil Jan Černý ()  IP: 51.89.broadband6.iol.cz (neregistrován)

refo napsal

Bohužel i já mám pro výcvik sk.A(18) moto do 25 kW (novou Jawu 250, 4T). Když jsem ho v r.2008 kupoval, marně jsem se sháněl po informaci, jak to bude s kubaturami a výkony do budoucna. Nic konkrétního jsem nenašel, nikdo nic nevěděl. V jakémsi odkazu na vyhlášku EU uvedenou na stránkách asociace aš nebo v jejich časopise, už nevím, jsem nic o motorkách nenašel, natož o výkonech atd., přitom bylo uváděno, že z ní vyplývají ty změny. Můžete mi pane Černý uvést ty články, ve kterých jste na to upozorňoval? Nemyslím to ironicky, jen mě mrzí, že jsem to nezaregistroval, takže by mě zajímalo, jak to tehdy bylo. Dále se chci zeptat, zda bude pro výcvik sk.A1 použitelná motorka, kterou nyní mám pro sk.A(18). V návrhu zákona 247 se píše o minimálních hodnotách výkonu a objemu, takže by i ta nejsilnější motorka byla použitelná pro A1?
Jen pro doplnění - stačí trochu listovat a vše se najde, takže článek o požadavcích na motocykly vyšel v Autoškolských novinách za srpen 2009 a leden 2011.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

26.5.2011 21:51 vložil refo ()  IP: hotspot5.rywasoft.net (neregistrován)

Jan Černý napsal

Tyto články vyšli v Autoškolských novinách, nevím přesně, ve kterých číslech, ale zde na webu je možné je v sekci AŠ noviny najít. Navíc platící členové AA ČR dostávali výtisk Směrnice EU č. 126, kde je o tom jasně psáno. Takže každý, kdo myslel dopředu, se o tom mohl dozvědět. Já jsem vycházel právě z uvedené Směrnice. Dále jsem já osobně měl příspěvek na některé Valné hromadě cca 3 - 4 roky zpět, kde jsem to také uváděl. Takže kdo měll zájem a chtě, mohl si to zjisti. Minimálně stačil dotaz na mail AA, určitě bychom odpověděli.

Pro skupinu A1 bude použitelná motorka, kterou nyní používáte pro podskupinu A1 - tam se nic nemění. Změna je jen pro skupinu A2 (objem min. 400 ccm a výkon 25 - 40 kW) a sk. A (objem motoru min. 600 ccm a výkon nad 40 kW). Pro výcvik na A1 se píše o objemu válců min. 120 ccm a výkon max. 11 kW, takže parametry jsou jasné. Navíc by mělo jít o motocykl dané kategorie, takže by šlo těžko použít např. 600 s 57 kW.
Děkuji za reakci na můj dotaz.
V návrhu zákona 247 je výcviková motorka na A1 definována takto:
"b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1,".
O výkonu se tam nemluví. Takže může moto 250 ccm s výkonem 12 kW, které v současnosti používám pro výcvik A(18), provádět po schválení novely 247 výcvik na A1?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.

27.5.2011 09:00 vložil Jan Černý ()  IP: 51.89.broadband6.iol.cz (neregistrován)

refo napsal

Děkuji za reakci na můj dotaz.
V návrhu zákona 247 je výcviková motorka na A1 definována takto:
"b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1,".
O výkonu se tam nemluví. Takže může moto 250 ccm s výkonem 12 kW, které v současnosti používám pro výcvik A(18), provádět po schválení novely 247 výcvik na A1?
K tomu se nelze přesně vyjádřit, podle mne by to teoreticky možné bylo, ale bude nutno vše konzultovat s MD. Myslím si, že bude vyžadováno vozidlo spadající do příslušné skupiny, tedy A1. K tomuto vzneseme dotaz na pracovníky ministerstva.


Vložit nový příspěvek    Citovat


B - A1

25.8.2011 18:13 vložil Kmoch (Kmochr)  IP: 109-183-176-48.tmcz.cz

Podle navrhovane zmeny od roku 2012 by mela skupina B umoznit i pouzivani motorky s automat prevodovkou do 125 kubiku tzn. A1. Ja mam A1 B harmonizacni kod 150 datum udeleni 3.4.89. Muze mi prosim nekdo potvrdit, ze budu moci pokud to nasi zakonodarci schvali, pouzivat napr skutr s objemem 125 kubiku od 1.1. 2011? Proste nikde se toto neda presne najit.

Dekuji


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: B - A1

25.8.2011 19:20 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.214 (neregistrován)

Kmoch napsal

Podle navrhovane zmeny od roku 2012 by mela skupina B umoznit i pouzivani motorky s automat prevodovkou do 125 kubiku tzn. A1. Ja mam A1 B harmonizacni kod 150 datum udeleni 3.4.89. Muze mi prosim nekdo potvrdit, ze budu moci pokud to nasi zakonodarci schvali, pouzivat napr skutr s objemem 125 kubiku od 1.1. 2011? Proste nikde se toto neda presne najit.

Dekuji
Vám zůstane kód 150 tzn. do 50 ccm




Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: B - A1

25.8.2011 21:35 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 161-4-80-78.tmcz.cz (neregistrován)

Mablees napsal

Vám zůstane kód 150 tzn. do 50 ccm
Pokud bude držení skupiny B umožňovat něco, bude toplatit pro všechny. Ale tento zákon dosud nebyl přijat, takže jepředčasné uvažovat o tom, co bude. Počkejme.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: B - A1

25.8.2011 23:09 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.214 (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Pokud bude držení skupiny B umožňovat něco, bude toplatit pro všechny. Ale tento zákon dosud nebyl přijat, takže jepředčasné uvažovat o tom, co bude. Počkejme.
. . . no ale při minulé změně zůstalo těm z dřívějška 50 ccm a nový měli a mají 45 km/h . . .tak z toho jsem vycházel že to zůstane . . Je pravda že je zapotřebí počkat jak vše dopadne . . .

Mimochodem 125 dávat automaticky k "B" kdo nikdo nikdy na žádném motocyklu nejel , mě to připadá hazard . . .když si představím Hondu SH 125 skůtříčka , tak ten to švihá ve dvou 90 do kopce :-)


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: B - A1

26.8.2011 07:32 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 161-4-80-78.tmcz.cz (neregistrován)

Mablees napsal

. . . no ale při minulé změně zůstalo těm z dřívějška 50 ccm a nový měli a mají 45 km/h . . .tak z toho jsem vycházel že to zůstane . . Je pravda že je zapotřebí počkat jak vše dopadne . . .

Mimochodem 125 dávat automaticky k "B" kdo nikdo nikdy na žádném motocyklu nejel , mě to připadá hazard . . .když si představím Hondu SH 125 skůtříčka , tak ten to švihá ve dvou 90 do kopce :-)
Mýlíš se, ti před rokem 2001 měli skupinu M v ŘP regulérně zapsanou, dnešní AM se nezapisuje.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Doplneni

26.8.2011 09:32 vložil Kmochr (Kmochr)  IP: kcp05-gw26.prago.net

Novela obsahuje nasledujici:
§ 81
Rovnocennost řidičských oprávnění
 
(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
 
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a  A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,

Z daneho se da soudit ze skupina B opravnuje k rizeni i skupinu A1......

No jenze nikde neni receno zda to plati i zpetne jako napr. U mne kdy mam ridicak od roku 89.

Jinak samozrejme tam mel byt v mem dotazu rok 2012.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Doplneni

26.8.2011 09:45 vložil Kmochr (Kmochr)  IP: kcp05-gw26.prago.net

Novela obsahuje nasledujici:
§ 81
Rovnocennost řidičských oprávnění
 
(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
 
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a  A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,

Z daneho se da soudit ze skupina B opravnuje k rizeni i skupinu A1......

No jenze nikde neni receno zda to plati i zpetne jako napr. U mne kdy mam ridicak od roku 89.

Jinak samozrejme tam mel byt v mem dotazu rok 2012.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: B - A1

26.8.2011 10:33 vložil mablees ()  IP: 90.183.82.214 (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Mýlíš se, ti před rokem 2001 měli skupinu M v ŘP regulérně zapsanou, dnešní AM se nezapisuje.
jo jo už mě to došlo . . .


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Doplneni

26.8.2011 13:47 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 161-4-80-78.tmcz.cz (neregistrován)

Kmochr napsal

Novela obsahuje nasledujici:
§ 81
Rovnocennost řidičských oprávnění
 
(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
 
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a  A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,

Z daneho se da soudit ze skupina B opravnuje k rizeni i skupinu A1......

No jenze nikde neni receno zda to plati i zpetne jako napr. U mne kdy mam ridicak od roku 89.

Jinak samozrejme tam mel byt v mem dotazu rok 2012.
Rovnocennost je samozřejmě pro všechny. Ale uvědomte si, že toto ještě není platné znění zákona.


Vložit nový příspěvek    Citovat


skupina A1

27.8.2011 17:18 vložil MARTIN1970 (MARTIN1970)  IP: proxy.mvcr.cz

Až to bude v platnostit, tak to bude trošičku nepřehledné. Kdo si udělal sk. B do roku 2000, tak má v ŘP i sk. A1 s harmonizačním kódem 150, což znamená, že bude moci řídit motocykly do 50 ccm i s manuální převodovkou a nad 50 ccm do 125 ccm "pouze" s automatickou převodovkou s maximálním výkonem 11 kW. V ŘP by mělo stačit vyznačení skupin A1 B s harmonizačním kódem 150. Mělo by to však platit pouze na území ČR, tzv. národní skupina, tak jako byla kdysi skupina M a T v růžových ŘP, kde bylo uvedeno "Platí pouze v ČSSR".


Vložit nový příspěvek    Citovat


Odpoved z zelene linky ministerstva

30.8.2011 10:26 vložil Kmochr (Kmochr)  IP: kcp05-gw26.prago.net

Tak je to tak jak pisete. Otazkou je od kdy to bude v platnosti. Dnes tj. 30.8. To jde ke schvaleni nasim parlamentem. Dle zelene linky bude ale ucinnost od roku 2013, coz se mi nezda....


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Odpoved z zelene linky ministerstva

30.8.2011 13:26 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.214 (neregistrován)

Kmochr napsal

Tak je to tak jak pisete. Otazkou je od kdy to bude v platnosti. Dnes tj. 30.8. To jde ke schvaleni nasim parlamentem. Dle zelene linky bude ale ucinnost od roku 2013, coz se mi nezda....
jo , udělají to současně s novelou 247 . . . . to už pak budeme páni kolegové jezdit po dálnicích a do tunelů :-)

http://email.seznam.cz/redir?hashId=3087100385&to=http%3a%2f%2fwww%2eceskatelevize%2ecz%2fct24%2fdomaci%2f134422%2drevoluce%2dv%2dautoskolach%2dna%2dtesty%2dbudou%2djen%2dtri%2dpokusy%2f


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Odpoved z zelene linky ministerstva

30.8.2011 13:27 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.214 (neregistrován)

Mablees napsal

jo , udělají to současně s novelou 247 . . . . to už pak budeme páni kolegové jezdit po dálnicích a do tunelů :-)

http://email.seznam.cz/redir?hashId=3087100385&to=http%3a%2f%2fwww%2eceskatelevize%2ecz%2fct24%2fdomaci%2f134422%2drevoluce%2dv%2dautoskolach%2dna%2dtesty%2dbudou%2djen%2dtri%2dpokusy%2f
http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/134422-revoluce-v-autoskolach-na-testy-budou-jen-tri-pokusy/


Vložit nový příspěvek    Citovat


Realita současnosti

4.12.2011 22:11 vložil Mgr. Jaromír Nosek (Jaromír Nosek)  IP: gw142.somt.cz

Dle mého soudu, je současný stav přípravy nové normy stavem pouze deklarované diskuze.Reálně neexistuje (nebo lépe nebyl dán k dispozici) návrh materiál -koncepce-hlavní téze, které by mohly být diskutovány. A právě proto, že se tak nestalo je reakce očekávatelná-každý diskutující má "své řešení". Je správné nechat odbornou veřejnost podat své návrhy. Přeskočením tohoto procesu se vše jenom zhatí . To jsou dávno známé principy na kterých stojí celý proces normotvorby. Současnou situaci nelze zcela jistě označit za kvalifikované projednání návrhu s profesními svazy.
Jaromír Nosek
www.autoskolanosek.cz


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Realita současnosti

21.3.2012 22:41 vložil Ondřej Horázný (ondrej.horazny)  IP: 161-4-80-78.tmcz.cz

Mgr. Jaromír Nosek napsal

Dle mého soudu, je současný stav přípravy nové normy stavem pouze deklarované diskuze.Reálně neexistuje (nebo lépe nebyl dán k dispozici) návrh materiál -koncepce-hlavní téze, které by mohly být diskutovány. A právě proto, že se tak nestalo je reakce očekávatelná-každý diskutující má "své řešení". Je správné nechat odbornou veřejnost podat své návrhy. Přeskočením tohoto procesu se vše jenom zhatí . To jsou dávno známé principy na kterých stojí celý proces normotvorby. Současnou situaci nelze zcela jistě označit za kvalifikované projednání návrhu s profesními svazy.
Jaromír Nosek
www.autoskolanosek.cz
Pane kolego, těmi slovy "Je správné nechat odbornou veřejnost podat své návrhy" jste snad myslel přílepek v tisku 463, tedy § 124a ??? Jste tedy jasnovidec? Jinak pokud jde o projednání s profesními svazy, tak to nastane až v mezirezortu. Toho se svazy budou účastnit, nebojte se. Ale to byste jako právník měl vědět a nemást čtenáře irelevantními tvrzeními a nestrašit je. To co bylo loni byla pouze jakási zcela nepovinná předehra.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vložit nový příspěvek

Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13340)

11% (2030)

2% (447)

11% (2076)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2025