TRANSPOZICE SMĚRNICE 126/2006ES TEDY NÁVRH NOVEYLY ZÁKONŮ 361 A 247 JE NA SVĚTĚ!
10.11.2010
TRANSPOZICE SMĚRNICE 126/2006ES TEDY NÁVRH NOVEYLY ZÁKONŮ 361 A 247 JE NA SVĚTĚ!
10.11.2010 17:51 vložil MATY (MATY) IP: 218.183.broadband13.iol.cz
očekávám bouřlivou diskusi jako podnět pro případné připomínkování (pokud bude možnost)
Osobně se chci důrazně ohradit proti zvyšování věkové hranice pro sk. A1 a A2, dle mého názoru ani směrnice 126/2006ES zvýšení věku u sk. A2 nepřipouští, nebo se mýlím?
To ustanovení že C od 18ti pouze s profesákem je také docela na hlavu. Co vy na to?
Chytrej zákon
10.11.2010 18:37 vložil Milan Dobias () IP: karlos.trionet.cz (neregistrován)
Pokud k tomu jeste vzniknou centra tak na podnikání v tomto oboru nebude možné než rezignovat. S pozdravem špatných zítřků Milan Dobiáš.
Co ty motorky???
11.11.2010 09:38 vložil Petr Sluka () IP: auto.nextadsl.cz (neregistrován)
Účelnost nebo KŠEFT.
11.11.2010 15:37 vložil Mirek Bednář () IP: 21.191.broadband6.iol.cz (neregistrován)
Nezajišťuje si zas někdo kšeft do budoucna?Vždyť je to totální blbost,
Re: Účelnost nebo KŠEFT.
11.11.2010 20:42 vložil Pepíno () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
Mirek Bednář napsal
Rád bych věděl,zda ustanovení o zvýšení věkové hranice z 18 let u sk.C je požadavek EU,nebo našich mudrců.Proč by potom měli mít ř.p. sk,C uchazeči ,kteří jsou žáky učiliště již od 18,vázaný na profesák.Vždyť jemnoho oborů kde stačí ř.p.C a dle zákona profesák nutný není.To znamená,že absolvent zem učiliště,soukromý zemědělec pokud potřebuje jezdit pro krmení s vozidlem nad 3:5t dle zákona PP nepotřebuje,ale musí ho mýt pokud nechce vozit krmení a hnůj na trakači.Nezajišťuje si zas někdo kšeft do budoucna?Vždyť je to totální blbost,
Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
11.11.2010 22:03 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 51.89.broadband6.iol.cz
Pepíno napsal
Kde se da o techto zmenach veku motorek a skupin, ostatnich skupin i dalsich novelach docist a od kdy to ma platit nekdo vite? Dekuji PepínoRe: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
12.11.2010 11:27 vložil Pepíno () IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)
Jan Cerny napsal
Odkaz je uveden u prvého příspěvku, tam to najdeš.Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
12.11.2010 19:09 vložil MATY (MATY) IP: 114.18.broadband6.iol.cz
Pepíno napsal
Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?Znám noho autoškol kde jsou na novou směrnici připraveny, většinou mají pro Ao (v budoucnu A2) stroje o objemu 500ccm (např. suzuki gs500, honda CB(F)500, kawasaki ER5, popřípadě šestistovky (např yamaha xj diversion apd.) se snížený výkonem na 25kw. Takovéto stroje umožňují jak výcvik pro současnou A s omezením tak i v budoucnu pro novou sk A2. Podmínkou v současném znění zák. je výkon max.25kw, nově bude výkon v rozmezí 25-35kw. Nechápu proč píšete o vzácnostech? Strojů které toto budou splňovat je dost.
Osobně se mi na navrhrovaných změnách jak už jsem psal výše nelíbí posouvání věkové hranice u sk. A1 a A2
Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
12.11.2010 19:42 vložil MATY (MATY) IP: 114.18.broadband6.iol.cz
Pepíno napsal
Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?Znám noho autoškol kde jsou na novou směrnici připraveny, většinou mají pro Ao (v budoucnu A2) stroje o objemu 500ccm (např. suzuki gs500, honda CB(F)500, kawasaki ER5, popřípadě šestistovky (např yamaha xj diversion apd.) se snížený výkonem na 25kw. Takovéto stroje umožňují jak výcvik pro současnou A s omezením tak i v budoucnu pro novou sk A2. Podmínkou v současném znění zák. je výkon max.25kw, nově bude výkon v rozmezí 25-35kw. Nechápu proč píšete o vzácnostech? Strojů které toto budou splňovat je dost.
Osobně se mi na navrhrovaných změnách jak už jsem psal výše nelíbí posouvání věkové hranice u sk. A1 a A2
Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
13.11.2010 07:24 vložil Jan Cerny (Jan Cerny) IP: 51.89.broadband6.iol.cz
Pepíno napsal
Děkuji za info. Takze ta slavna novela je uz hotova vec, nebo jeste muze byt vse jinak? Takze jestli to chapu dobre, tak kdyz mame tri motorky na vycvik A do 25kw a 250cm obsahu, tak je muzu vyhodit a setrit na nove, protoze od ledna 2013 nebude vycvik na techto motorkach na skupinu A2 od 19 let mozny? Nebo to je jinak? Neznam ted honem motorku, ktera by mela obsah 400cm a alespon 25kw. Delaji se 600cm a i 500cm jsou vzacnosti a nevim jestli by se do kw vesla na vycvik. JAKY JE ROZSAH KW?Navíc jsem přesvědčen, že výrobci motocyklů jistě budou reagovat na tyto změny a nabídnou vhodné stroje s výkonem do 35 kW a objemu 400 - 500 ccm.
Rozsah výkonu je v návrhu jasně definován - A1 do 11 kW, A2 d 35 kW a A nad 35 kW.
Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
24.5.2011 20:23 vložil refo () IP: hotspot5.rywasoft.net
Jan Cerny napsal
Jen doplním MATYho, o problematice výcvikových motocyklů se hovoří již od r. 2007, bylo na to upozorňováno v Autoškolských novinách, psal jsem o tom minimálně dva články.Takže ty AŠ, které uvažovali do budoucnosti, se na tuto změnu předem připravili (jak o tom psal MATY). Sám mám CBF 500 s 25 kW, takže motorka vyhovuje stávající i nové úpravě. Jen doplním ještě, že Směrnice hovoří o limitech motocyklů pro zkoušky, ne pro výcvik. MD tvrdě limituje motorky i pro výcvik, což podle mne není optimální právě pro kvalitu výcviku. Osobně nevidím problém v tom, že by AŠ začala výcvik např. na 250 a po zvládnutí lehčího stroje by žák přešel na motorku používanou pro zkoušky.Navíc jsem přesvědčen, že výrobci motocyklů jistě budou reagovat na tyto změny a nabídnou vhodné stroje s výkonem do 35 kW a objemu 400 - 500 ccm.
Rozsah výkonu je v návrhu jasně definován - A1 do 11 kW, A2 d 35 kW a A nad 35 kW.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
26.5.2011 20:37 vložil Jan Černý () IP: 51.89.broadband6.iol.cz (neregistrován)
refo napsal
Bohužel i já mám pro výcvik sk.A(18) moto do 25 kW (novou Jawu 250, 4T). Když jsem ho v r.2008 kupoval, marně jsem se sháněl po informaci, jak to bude s kubaturami a výkony do budoucna. Nic konkrétního jsem nenašel, nikdo nic nevěděl. V jakémsi odkazu na vyhlášku EU uvedenou na stránkách asociace aš nebo v jejich časopise, už nevím, jsem nic o motorkách nenašel, natož o výkonech atd., přitom bylo uváděno, že z ní vyplývají ty změny. Můžete mi pane Černý uvést ty články, ve kterých jste na to upozorňoval? Nemyslím to ironicky, jen mě mrzí, že jsem to nezaregistroval, takže by mě zajímalo, jak to tehdy bylo. Dále se chci zeptat, zda bude pro výcvik sk.A1 použitelná motorka, kterou nyní mám pro sk.A(18). V návrhu zákona 247 se píše o minimálních hodnotách výkonu a objemu, takže by i ta nejsilnější motorka byla použitelná pro A1?Pro skupinu A1 bude použitelná motorka, kterou nyní používáte pro podskupinu A1 - tam se nic nemění. Změna je jen pro skupinu A2 (objem min. 400 ccm a výkon 25 - 40 kW) a sk. A (objem motoru min. 600 ccm a výkon nad 40 kW). Pro výcvik na A1 se píše o objemu válců min. 120 ccm a výkon max. 11 kW, takže parametry jsou jasné. Navíc by mělo jít o motocykl dané kategorie, takže by šlo těžko použít např. 600 s 57 kW.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
26.5.2011 20:52 vložil Jan Černý () IP: 51.89.broadband6.iol.cz (neregistrován)
refo napsal
Bohužel i já mám pro výcvik sk.A(18) moto do 25 kW (novou Jawu 250, 4T). Když jsem ho v r.2008 kupoval, marně jsem se sháněl po informaci, jak to bude s kubaturami a výkony do budoucna. Nic konkrétního jsem nenašel, nikdo nic nevěděl. V jakémsi odkazu na vyhlášku EU uvedenou na stránkách asociace aš nebo v jejich časopise, už nevím, jsem nic o motorkách nenašel, natož o výkonech atd., přitom bylo uváděno, že z ní vyplývají ty změny. Můžete mi pane Černý uvést ty články, ve kterých jste na to upozorňoval? Nemyslím to ironicky, jen mě mrzí, že jsem to nezaregistroval, takže by mě zajímalo, jak to tehdy bylo. Dále se chci zeptat, zda bude pro výcvik sk.A1 použitelná motorka, kterou nyní mám pro sk.A(18). V návrhu zákona 247 se píše o minimálních hodnotách výkonu a objemu, takže by i ta nejsilnější motorka byla použitelná pro A1?Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
26.5.2011 21:51 vložil refo () IP: hotspot5.rywasoft.net (neregistrován)
Jan Černý napsal
Tyto články vyšli v Autoškolských novinách, nevím přesně, ve kterých číslech, ale zde na webu je možné je v sekci AŠ noviny najít. Navíc platící členové AA ČR dostávali výtisk Směrnice EU č. 126, kde je o tom jasně psáno. Takže každý, kdo myslel dopředu, se o tom mohl dozvědět. Já jsem vycházel právě z uvedené Směrnice. Dále jsem já osobně měl příspěvek na některé Valné hromadě cca 3 - 4 roky zpět, kde jsem to také uváděl. Takže kdo měll zájem a chtě, mohl si to zjisti. Minimálně stačil dotaz na mail AA, určitě bychom odpověděli.Pro skupinu A1 bude použitelná motorka, kterou nyní používáte pro podskupinu A1 - tam se nic nemění. Změna je jen pro skupinu A2 (objem min. 400 ccm a výkon 25 - 40 kW) a sk. A (objem motoru min. 600 ccm a výkon nad 40 kW). Pro výcvik na A1 se píše o objemu válců min. 120 ccm a výkon max. 11 kW, takže parametry jsou jasné. Navíc by mělo jít o motocykl dané kategorie, takže by šlo těžko použít např. 600 s 57 kW.
V návrhu zákona 247 je výcviková motorka na A1 definována takto:
"b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1,".
O výkonu se tam nemluví. Takže může moto 250 ccm s výkonem 12 kW, které v současnosti používám pro výcvik A(18), provádět po schválení novely 247 výcvik na A1?
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Účelnost nebo KŠEFT.
27.5.2011 09:00 vložil Jan Černý () IP: 51.89.broadband6.iol.cz (neregistrován)
refo napsal
Děkuji za reakci na můj dotaz.V návrhu zákona 247 je výcviková motorka na A1 definována takto:
"b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1,".
O výkonu se tam nemluví. Takže může moto 250 ccm s výkonem 12 kW, které v současnosti používám pro výcvik A(18), provádět po schválení novely 247 výcvik na A1?
B - A1
25.8.2011 18:13 vložil Kmoch (Kmochr) IP: 109-183-176-48.tmcz.cz
Dekuji
Re: B - A1
25.8.2011 19:20 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Kmoch napsal
Podle navrhovane zmeny od roku 2012 by mela skupina B umoznit i pouzivani motorky s automat prevodovkou do 125 kubiku tzn. A1. Ja mam A1 B harmonizacni kod 150 datum udeleni 3.4.89. Muze mi prosim nekdo potvrdit, ze budu moci pokud to nasi zakonodarci schvali, pouzivat napr skutr s objemem 125 kubiku od 1.1. 2011? Proste nikde se toto neda presne najit.Dekuji
Re: Re: B - A1
25.8.2011 21:35 vložil Ondřej Horázný () IP: 161-4-80-78.tmcz.cz (neregistrován)
Mablees napsal
Vám zůstane kód 150 tzn. do 50 ccmRe: Re: Re: B - A1
25.8.2011 23:09 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Ondřej Horázný napsal
Pokud bude držení skupiny B umožňovat něco, bude toplatit pro všechny. Ale tento zákon dosud nebyl přijat, takže jepředčasné uvažovat o tom, co bude. Počkejme.Mimochodem 125 dávat automaticky k "B" kdo nikdo nikdy na žádném motocyklu nejel , mě to připadá hazard . . .když si představím Hondu SH 125 skůtříčka , tak ten to švihá ve dvou 90 do kopce :-)
Re: Re: Re: Re: B - A1
26.8.2011 07:32 vložil Ondřej Horázný () IP: 161-4-80-78.tmcz.cz (neregistrován)
Mablees napsal
. . . no ale při minulé změně zůstalo těm z dřívějška 50 ccm a nový měli a mají 45 km/h . . .tak z toho jsem vycházel že to zůstane . . Je pravda že je zapotřebí počkat jak vše dopadne . . .Mimochodem 125 dávat automaticky k "B" kdo nikdo nikdy na žádném motocyklu nejel , mě to připadá hazard . . .když si představím Hondu SH 125 skůtříčka , tak ten to švihá ve dvou 90 do kopce :-)
Doplneni
26.8.2011 09:32 vložil Kmochr (Kmochr) IP: kcp05-gw26.prago.net
§ 81
Rovnocennost řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
Z daneho se da soudit ze skupina B opravnuje k rizeni i skupinu A1......
No jenze nikde neni receno zda to plati i zpetne jako napr. U mne kdy mam ridicak od roku 89.
Jinak samozrejme tam mel byt v mem dotazu rok 2012.
Doplneni
26.8.2011 09:45 vložil Kmochr (Kmochr) IP: kcp05-gw26.prago.net
§ 81
Rovnocennost řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
Z daneho se da soudit ze skupina B opravnuje k rizeni i skupinu A1......
No jenze nikde neni receno zda to plati i zpetne jako napr. U mne kdy mam ridicak od roku 89.
Jinak samozrejme tam mel byt v mem dotazu rok 2012.
Re: Re: Re: Re: Re: B - A1
26.8.2011 10:33 vložil mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Ondřej Horázný napsal
Mýlíš se, ti před rokem 2001 měli skupinu M v ŘP regulérně zapsanou, dnešní AM se nezapisuje.Re: Doplneni
26.8.2011 13:47 vložil Ondřej Horázný () IP: 161-4-80-78.tmcz.cz (neregistrován)
Kmochr napsal
Novela obsahuje nasledujici:§ 81
Rovnocennost řidičských oprávnění
(1) Řidičské oprávnění udělené pro skupinu
a) A2 opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1,
b) A opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupin A1 a A2,
c) B1 opravňuje také k řízení tříkolových vozidel zařazených do skupiny A1
d) B opravňuje také k řízení vozidel zařazených do skupiny A1 s automatickou převodovkou a vozidel zařazených do skupiny B1,
Z daneho se da soudit ze skupina B opravnuje k rizeni i skupinu A1......
No jenze nikde neni receno zda to plati i zpetne jako napr. U mne kdy mam ridicak od roku 89.
Jinak samozrejme tam mel byt v mem dotazu rok 2012.
skupina A1
27.8.2011 17:18 vložil MARTIN1970 (MARTIN1970) IP: proxy.mvcr.cz
Odpoved z zelene linky ministerstva
30.8.2011 10:26 vložil Kmochr (Kmochr) IP: kcp05-gw26.prago.net
Re: Odpoved z zelene linky ministerstva
30.8.2011 13:26 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Kmochr napsal
Tak je to tak jak pisete. Otazkou je od kdy to bude v platnosti. Dnes tj. 30.8. To jde ke schvaleni nasim parlamentem. Dle zelene linky bude ale ucinnost od roku 2013, coz se mi nezda....http://email.seznam.cz/redir?hashId=3087100385&to=http%3a%2f%2fwww%2eceskatelevize%2ecz%2fct24%2fdomaci%2f134422%2drevoluce%2dv%2dautoskolach%2dna%2dtesty%2dbudou%2djen%2dtri%2dpokusy%2f
Re: Re: Odpoved z zelene linky ministerstva
30.8.2011 13:27 vložil Mablees () IP: 90.183.82.214 (neregistrován)
Mablees napsal
jo , udělají to současně s novelou 247 . . . . to už pak budeme páni kolegové jezdit po dálnicích a do tunelů :-)http://email.seznam.cz/redir?hashId=3087100385&to=http%3a%2f%2fwww%2eceskatelevize%2ecz%2fct24%2fdomaci%2f134422%2drevoluce%2dv%2dautoskolach%2dna%2dtesty%2dbudou%2djen%2dtri%2dpokusy%2f
Realita současnosti
4.12.2011 22:11 vložil Mgr. Jaromír Nosek (Jaromír Nosek) IP: gw142.somt.cz
Jaromír Nosek
www.autoskolanosek.cz
Re: Realita současnosti
21.3.2012 22:41 vložil Ondřej Horázný (ondrej.horazny) IP: 161-4-80-78.tmcz.cz
Mgr. Jaromír Nosek napsal
Dle mého soudu, je současný stav přípravy nové normy stavem pouze deklarované diskuze.Reálně neexistuje (nebo lépe nebyl dán k dispozici) návrh materiál -koncepce-hlavní téze, které by mohly být diskutovány. A právě proto, že se tak nestalo je reakce očekávatelná-každý diskutující má "své řešení". Je správné nechat odbornou veřejnost podat své návrhy. Přeskočením tohoto procesu se vše jenom zhatí . To jsou dávno známé principy na kterých stojí celý proces normotvorby. Současnou situaci nelze zcela jistě označit za kvalifikované projednání návrhu s profesními svazy.Jaromír Nosek
www.autoskolanosek.cz