SOUČASNÁ KVALITA VÝUKY AUTOŠKOL A INSTRUKTORŮ

26.2.2010

Vložit nový příspěvek

SOUČASNÁ KVALITA VÝUKY AUTOŠKOL A INSTRUKTORŮ

26.2.2010 08:24 vložil KADDAK (KADDAK)  IP: abatis-gts.ptp.gts.cz

Dobrý den,
koncem loňského roku se syn zůčastnil kurzu autoškoly (AUTOŠKOLA HOLUBICE), kdy kurz probíhal cca. 2 měsíce, během této doby výuka spočívala pouze v jízdě vozidlem po okolí s patřičným výkladem k daným situacím, vzniklým při jízdě, pokud se nestalo, že instruktor cca. 5 minut před započetím hodiny formou telefonu či zaslání SMS jízdu zrušil, což se několikrát opakovalo?! Takto výuka probíhala
až do závěrečných zkoušek. Za celou dobu autoškoly syn neviděl například motor uvedeného vozidla, nebyly mu popsány ani základní informace k údržbě vozidla, jako například, kde se doplňuje voda do ostřikovačů, kontrola oleje, chladící kapaliny a podobně, přičemž se domnívám, že nemuselo být kladeno větší usílí například na naučení syna řídit a ovládat vozidlo na úkor techniky, neboť jsem základům řízení syna naučil na poli nad vesnicí ?! Po absolvování závěrečných zkoušek jsme dohnali také i základy pro údržbu vozidla. Nejde samozřejme pouze o tuto jednu autoškolu! Pohybuji se „bohužel“ i po Praze, kde jsem v poslední době jel za několika vozidly autoškol a je úplně běžné, že tato vozidla né pouze na jedné křižovatce, ale třeba i 3 křižovatky za sebou + nějaké odbočení mimo hlavní silnici, nedávají vůbec znamení o změně směru jízdy a to jsou na řízení vlastně dva ? (žák a instruktor autoškoly). A takto bych mohl pokračovat dále. Domnívám se také, že současná cena kurzu autoškoly, představuje pro některé nemalé peníze a někdy mi příjde, že by stačilo poslat žáka pouze s dvaceti litrovým kanystrem ?!
Chtěl bych se touto cestou zeptat, zda-li se v současné době již výuka v autoškolách neprobíhá jako dříve ? Kdy žák musel prodělat autoškolu sestávající z :
TEORETICKÉ přípravy,TECHNICKÉ přípravy,ZDRAVOTNÍCKÉ přípravy, PRAKTICKÉ přípravy? Kdy na každou přípravu bylo přiděleno několik hodin?
Dále jak probíhá současný výběr instruktorů, zda-li je vůbec nějak zohledňována řidičská praxe (s nákladním vozidlem či autobusem?) či
technická znalost a vůbec vtah k technice jako takové, případně profese jednotlivých žadatelů o licenci?
Také bych chtěl vědět, zdali průběh samotné výuky probíhá dle nějakého harmonogramu, aby mohla probíhat kontrola jednotlivých hodin a dodržování absolvování přidělených hodin a v něposlední řadě, zda-li je průběh výuky nějak a někým vůbec kontrolován? Případně jsou nějaké návrhy pro změnu průběhu budoucí výuky?
Neboť se domnívám, že současný stav a znalosti instruktorů se velmi odrážejí na kvalitě a schopnostech řidičů v ovládání motorového vozidla, a nechť si každý na současný stav v dopravě udělá svůj obraz či názor každý sám ?!

Děkuji a zdravím Daniel Kašpar


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: SOUČASNÁ KVALITA VÝUKY AUTOŠKOL A INSTRUKTORŮ

26.2.2010 09:33 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.208 (neregistrován)

KADDAK napsal

Dobrý den,
koncem loňského roku se syn zůčastnil kurzu autoškoly (AUTOŠKOLA HOLUBICE), kdy kurz probíhal cca. 2 měsíce, během této doby výuka spočívala pouze v jízdě vozidlem po okolí s patřičným výkladem k daným situacím, vzniklým při jízdě, pokud se nestalo, že instruktor cca. 5 minut před započetím hodiny formou telefonu či zaslání SMS jízdu zrušil, což se několikrát opakovalo?! Takto výuka probíhala
až do závěrečných zkoušek. Za celou dobu autoškoly syn neviděl například motor uvedeného vozidla, nebyly mu popsány ani základní informace k údržbě vozidla, jako například, kde se doplňuje voda do ostřikovačů, kontrola oleje, chladící kapaliny a podobně, přičemž se domnívám, že nemuselo být kladeno větší usílí například na naučení syna řídit a ovládat vozidlo na úkor techniky, neboť jsem základům řízení syna naučil na poli nad vesnicí ?! Po absolvování závěrečných zkoušek jsme dohnali také i základy pro údržbu vozidla. Nejde samozřejme pouze o tuto jednu autoškolu! Pohybuji se „bohužel“ i po Praze, kde jsem v poslední době jel za několika vozidly autoškol a je úplně běžné, že tato vozidla né pouze na jedné křižovatce, ale třeba i 3 křižovatky za sebou + nějaké odbočení mimo hlavní silnici, nedávají vůbec znamení o změně směru jízdy a to jsou na řízení vlastně dva ? (žák a instruktor autoškoly). A takto bych mohl pokračovat dále. Domnívám se také, že současná cena kurzu autoškoly, představuje pro některé nemalé peníze a někdy mi příjde, že by stačilo poslat žáka pouze s dvaceti litrovým kanystrem ?!
Chtěl bych se touto cestou zeptat, zda-li se v současné době již výuka v autoškolách neprobíhá jako dříve ? Kdy žák musel prodělat autoškolu sestávající z :
TEORETICKÉ přípravy,TECHNICKÉ přípravy,ZDRAVOTNÍCKÉ přípravy, PRAKTICKÉ přípravy? Kdy na každou přípravu bylo přiděleno několik hodin?
Dále jak probíhá současný výběr instruktorů, zda-li je vůbec nějak zohledňována řidičská praxe (s nákladním vozidlem či autobusem?) či
technická znalost a vůbec vtah k technice jako takové, případně profese jednotlivých žadatelů o licenci?
Také bych chtěl vědět, zdali průběh samotné výuky probíhá dle nějakého harmonogramu, aby mohla probíhat kontrola jednotlivých hodin a dodržování absolvování přidělených hodin a v něposlední řadě, zda-li je průběh výuky nějak a někým vůbec kontrolován? Případně jsou nějaké návrhy pro změnu průběhu budoucí výuky?
Neboť se domnívám, že současný stav a znalosti instruktorů se velmi odrážejí na kvalitě a schopnostech řidičů v ovládání motorového vozidla, a nechť si každý na současný stav v dopravě udělá svůj obraz či názor každý sám ?!

Děkuji a zdravím Daniel Kašpar
Dobrý den , Zák. 247 přesně stanoví čím vším má žák projít , samozřejmě bohužel nejste ojedinělý případ kdy výuka teorie (jízdy) probíhá trochu na jiném principu :-(

Výběr instruktorů je samozřejmě na volbě majitele autoškoly , (pokud jsou dodrženy podmínky věk,praxe min.5 let) , tento obor není lukrativní jak si někteří myslí a proto bohužel některé autoškoly musí sáhnout po všem co se jim naskytne . .

Výuka(jízdy) to vše může být kontrolováno ze strany KÚ .

Ceny za kvalitní výcvik se většinou také odrážejí na kvalitě výcviku . . .průměrná cena 9.000,- (města do 30 tis. obyvatel) - Praha (12.500,-) - ceny jsem Vám jen nadhodil , tím jen narážím také hlavně na to že je možné vidět i inzerát Akce Autoškola za 6.500,- !!! Více asi není zapotřebí vysvětlovat . . .

Žák (rodič) musí sám rozhodnout jak kvalitní výcvik chce absolvovat , je to jeho volba a hlavně by u toho měl myslet na to že ŘP je jeho základní všeobecná znalost a dovednost do konce života ! Provoz vozidel je čím dál větší a složitější , aut přibývá a rozhodně už dne s žáčkovi nestačí "pokrácený" výcvik za 6.500,- !

Ekonomická situace ale bohužel náhrává tomu co jste popsal :-(


Vložit nový příspěvek    Citovat


Cena versus kvalita

26.2.2010 22:29 vložil Martin ()  IP: 81.redict.net (neregistrován)

Cena výcviku vůbec nemusí být v přímé souvislosti s kvalitou!!! Existuje mnoho předražených autoškol, ale souhlasím, že existují levné a současně nekvalitní. Cena by tedy neměla být měřítkem pro výběr, ale rozhodně by to měly být reference!!! Cena se odvíjí od mnoha faktorů, takže nízká cena rozhodně nemusí být na úkor kvality!


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Cena versus kvalita

26.2.2010 22:38 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.208 (neregistrován)

Martin napsal

Cena výcviku vůbec nemusí být v přímé souvislosti s kvalitou!!! Existuje mnoho předražených autoškol, ale souhlasím, že existují levné a současně nekvalitní. Cena by tedy neměla být měřítkem pro výběr, ale rozhodně by to měly být reference!!! Cena se odvíjí od mnoha faktorů, takže nízká cena rozhodně nemusí být na úkor kvality!
Ano , to jsem asi pozapoměl taky dodat . .


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Cena versus kvalita

27.2.2010 08:01 vložil Ladik ()  IP: 117-68.nwlink.spb.ru (neregistrován)

Martin napsal

Cena výcviku vůbec nemusí být v přímé souvislosti s kvalitou!!! Existuje mnoho předražených autoškol, ale souhlasím, že existují levné a současně nekvalitní. Cena by tedy neměla být měřítkem pro výběr, ale rozhodně by to měly být reference!!! Cena se odvíjí od mnoha faktorů, takže nízká cena rozhodně nemusí být na úkor kvality!
Předpokládám, že píše pan Martin Tibenský podle IP z Moravy a Břeclavska.
Takové ceny se vidí jen v pohádce a nevěřím, že jsou skutečností :-)

http://www.jmautoskola.cz/site/cenik-a-akce


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Cena versus kvalita

27.2.2010 09:47 vložil Zdenka ()  IP: 123.125.156.151 (neregistrován)

Ladik napsal

Předpokládám, že píše pan Martin Tibenský podle IP z Moravy a Břeclavska.
Takové ceny se vidí jen v pohádce a nevěřím, že jsou skutečností :-)

http://www.jmautoskola.cz/site/cenik-a-akce
Jestli je to tibensky tak tam sem delala autoskolu na auto. Vickrat sem propadla anejenom ja tibensky susmevem rekl ze si stoho nemame nic delat jednou se to povede.Zaplatila sem za autoskolu malo ale vysla me pres desettisic.Nic proti vam pane tibensky nemam ste zlatej a zholkama to umite :)))


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Cena versus kvalita

27.2.2010 11:37 vložil Martin ()  IP: 81.redict.net (neregistrován)

Zdenka napsal

Jestli je to tibensky tak tam sem delala autoskolu na auto. Vickrat sem propadla anejenom ja tibensky susmevem rekl ze si stoho nemame nic delat jednou se to povede.Zaplatila sem za autoskolu malo ale vysla me pres desettisic.Nic proti vam pane tibensky nemam ste zlatej a zholkama to umite :)))
Co se týká Zdenky, tak pokud chcete pomlouvat, tak si zvolte alespoň jméno, které u nás bylo a napište třeba důvody, proč jste u zkoušky neuspěla, tedy zda to bylo kvalitou výuky.
Co se týká ceny, tak jak jsem napsal, cenu určuje mnoho faktorů, mimo jiné konkurence (sousední autoškola je ještě o 100 kč levnější, tak těžko můžeme zdražit), kupní síla obyvatel (břeclavsko má nejvyšší nezaměstnanost a autoškolu za 12.500,-Kč jako v Praze si tady těžko někdo zapatí), cena nájmů (někdo platí třeba 2000,-Kč někdo 20.000,-Kč a spousta dalších. Necítím potřebu cenu obhajovat a dělat tady ekonomický rozbor.
Samozřejmě máme propadovost u zkoušky stejně tak jako naprosto každá jiná autoškola, nikdo nemá 100 procent úspěšnosti, ale naše propadovost je nižší, že celorepublikový průměr.
Takže, pokud nás někdo chce kritizovat, buďte prosím konkrétní.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Cena versus kvalita

27.2.2010 12:03 vložil Martin ()  IP: 81.redict.net (neregistrován)

Martin napsal

Co se týká Zdenky, tak pokud chcete pomlouvat, tak si zvolte alespoň jméno, které u nás bylo a napište třeba důvody, proč jste u zkoušky neuspěla, tedy zda to bylo kvalitou výuky.
Co se týká ceny, tak jak jsem napsal, cenu určuje mnoho faktorů, mimo jiné konkurence (sousední autoškola je ještě o 100 kč levnější, tak těžko můžeme zdražit), kupní síla obyvatel (břeclavsko má nejvyšší nezaměstnanost a autoškolu za 12.500,-Kč jako v Praze si tady těžko někdo zapatí), cena nájmů (někdo platí třeba 2000,-Kč někdo 20.000,-Kč a spousta dalších. Necítím potřebu cenu obhajovat a dělat tady ekonomický rozbor.
Samozřejmě máme propadovost u zkoušky stejně tak jako naprosto každá jiná autoškola, nikdo nemá 100 procent úspěšnosti, ale naše propadovost je nižší, že celorepublikový průměr.
Takže, pokud nás někdo chce kritizovat, buďte prosím konkrétní.
Ještě jsem zapomněl dodat, že je s podivem, jak nějaký bývalý žák aktivně sleduje tyto stránky, že je schopen okamžitě reagovat. Je mi jasné, že jde pouze o příspěvek konkurence a vsadím se, že do týdne tady bude minimálně 200 nespokojených lidí se jmény které u nás ani nebyly. Takže miná konkurence - do toho.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Cena versus kvalita

27.2.2010 13:44 vložil Jasmín ()  IP: www5.stahl-online.de (neregistrován)

Martin napsal

Co se týká Zdenky, tak pokud chcete pomlouvat, tak si zvolte alespoň jméno, které u nás bylo a napište třeba důvody, proč jste u zkoušky neuspěla, tedy zda to bylo kvalitou výuky.
Co se týká ceny, tak jak jsem napsal, cenu určuje mnoho faktorů, mimo jiné konkurence (sousední autoškola je ještě o 100 kč levnější, tak těžko můžeme zdražit), kupní síla obyvatel (břeclavsko má nejvyšší nezaměstnanost a autoškolu za 12.500,-Kč jako v Praze si tady těžko někdo zapatí), cena nájmů (někdo platí třeba 2000,-Kč někdo 20.000,-Kč a spousta dalších. Necítím potřebu cenu obhajovat a dělat tady ekonomický rozbor.
Samozřejmě máme propadovost u zkoušky stejně tak jako naprosto každá jiná autoškola, nikdo nemá 100 procent úspěšnosti, ale naše propadovost je nižší, že celorepublikový průměr.
Takže, pokud nás někdo chce kritizovat, buďte prosím konkrétní.
Vážený pane,
tady na diskuzním forum si nedělejte reklamu,která konkrétně pro Vás k ničemu nevede. S upřimností by mě zajímalo a nejen mě, jaký máte zisk nepočítaje náklady z ceny za kurzovné 6.490 :-) A to beru v potaz,co jste výše napsal.
Sledovanost webových stránek konkrétně této diskuze je veliká, ale po shlédnutí autoškol ve Vašem kraji musím konstatovat, že máte sice konkurenci,ale Vaše ceny i s konkurencí jsou zajímavé a zajímaly by nás tady všech,co se týče nákladů,amortizace,nájmy,administrace a můžu pokračovat dál...


Vložit nový příspěvek    Citovat


kvalita

27.2.2010 21:37 vložil Kofi (Stratil tým s.r.o.)  IP: ip-89-102-171-142.karneval.cz

Osobák za 6500Kč, to je špica, počítám že od Vás žena utekla a výživný neplatíte. Já jezdím za 9000Kč konkurence jede za 8300, někteří i za 7500 a akčně za těch 6500. Ale divte se já za těch 9000 jezdím víc jako ti čarodějové za 7500. (Fakt jste klucííí šikovní, měli by jste jít do politiky a ukázat za jaký podminimální ceny se dá vegetovat. To pak bude po státním dluhu raz dva :-))
Podívejte se na toto:
mzda učitele (a je úplně jedno jestli máte zaměstnance nebo jste OSVČ) já platím 70 Kč hrubého a stydím se. Samozřejmě firma z toho platí za zaměstanance soc.poj., zdr.poj. atd, takže berme 95 K4 za 45 minut. Jízdy, to máme 28 hodin, z toho první dvě jezdíme trenažer, takže: 28 hodin x 95Kč= 2660Kč. Dále asi něco na auto, berme tarif 6Kč na 1km, první dvě hodiny ten trenažer, to máme dále 26 hodin x 25 km projezd= 650km x 6Kč=3900Kč. Opravdu velmi hrubý rozpočet, kde spoustu věcí chybí, takže dohromady 3900+2660=6560Kč.
Někde mi tam chybí teorie, nájmy ..........................
A na argument, že jezdíte jen 10km na hodinu, že to učíte ve vlastním baráku, že žijete ještě z nějakýho jinýho podnikání, na to se klucííí nehraje. Člověk nikdy nebude dělat něco, aby z toho nic neměl. Takže mi to prostě nevychází, leda že byj ste vostrouhaly tužku hóódně zvostra a ten papír pak snese všechno. Otázka je jak dlouho to bude snášet ten zákazník a pochopí a raději si připlatí 1000kč, než pak dva litry na opakovačkách.
Nejvíc jsem se chechtal, když tam nabízíte B = 6490Kč a hned kousek pod tím kondičky 400-500kč, prostoje, za duplikáty, pomalu aj za ošoupaný linoleum na podlaze, takže tady to najednou počítáte trocha jinak, kdyby jste tak nacenily celý výcvik tak jste úplně někde jinde.
Kupní síla ve Vašem regionu že je slabá, nezaměstnanost velká, nechtějte mi tvrdit že to děláte z lásky k bližním, z čeho žijete???
Jen pro informaci zkuste napsat kolik platíte učitelům, jaký zaměstnanecký výhody jim dáváte? Do prde.. vždyť učitel autoškoly je se svými 12000Kč měsíčně vůči dělníkovi z Ukrajiny úplný hov..
A už poslední věc: by mě zajímalo jak by jste před FÚ argumentoval, že za 6500 Vám to pokryje kompletní výcvik a ještě Vám zbyde na Vaši měsíční mzdu a něco na rozvoj firmy :-)) :-))
Já se už zařekl, že na toto téma kálím, ale ňák mi to nedalo.


Vložit nový příspěvek    Citovat


uffff

27.2.2010 22:59 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.208 (neregistrován)

Souhlas . . tohle téma o cenách se vždycky rozjede a končí stejně . . kouzelníci budou furt argumentovat a s prominutím melou furt stejnou báchorku (podnikají ještě jinde , konkurence je tlačí . . .) Pokud to někdo dotuje a vychází mu to na těch 6.500,- ufff to je asi zralej na návštěvu odborného lékaře


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: uffff

28.2.2010 09:36 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička)  IP: 2.190.broadband2.iol.cz

Mablees napsal

Souhlas . . tohle téma o cenách se vždycky rozjede a končí stejně . . kouzelníci budou furt argumentovat a s prominutím melou furt stejnou báchorku (podnikají ještě jinde , konkurence je tlačí . . .) Pokud to někdo dotuje a vychází mu to na těch 6.500,- ufff to je asi zralej na návštěvu odborného lékaře
mozna by stalo za to jit zkusit udelat si tam kondicku :D


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: uffff

28.2.2010 16:52 vložil bini ()  IP: 221.69.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Ing. Aleš Horčička napsal

mozna by stalo za to jit zkusit udelat si tam kondicku :D
A švihnout mu s tím o strom???


Vložit nový příspěvek    Citovat


uff???

1.3.2010 01:16 vložil Martin ()  IP: 81.redict.net (neregistrován)

Vážení pánové, očekával jsem, že se o mě otřete, ovšem musím říci, že tohle jsem nečekal! Příspěvekuživatel bini typu: "A švihnout mu s tím o strom???" svědčí o morálce tohoto uživatele. Naše autoškola je na venkově (Brno jsme otevřeli teprve teď v únoru) a jak jistě dobře víte, tak na venkově není taková anonimita jako ve větším městě, takže pokud bychom cokoliv dělali špatně, kdybychom bili vulgární, kdybychom šidili, kdybychom neučili...tak si to lidi řeknou a nikdo další by nepřišel! Vezmu to popřádku:
Milý pane Kofi: Děkuji Vám za krásný výpočet ceny a jedinné co Vám k němu řeknu, že je mi líto, že musíte jezdit za 6 kč na kilometr. Co se týká jiných příjmů, tak to se omlouvám, ale nevidím důvod, proč bych tady měl vysvětlovat, jak je možné, že nejsme ve ztrátě, jezdíme za 6.500,- Kč a přesto nemusíme šidit. Je však pravdou, že i já bych velice rád jezdil za 8 nebo 9 tisíc, ale bohužel to nejde. Naše cena není z říše snů, jak jsem se dočetl, je to cena, kterou má v našem kraji spousta autoškol. Jak jsem již psal, tak sousední autoškola má cenu ještě nižší, takže pokud bych zdražil třeba o 500 kč, tak bych pro Vás možná přestal být trnem v oku, ale zase by mi přišlo méně žáků a tak bych mohl mít se složenkama problém.
Co se týká ekonomické stránky výcviku, tak ta s kvalitou nemusí mít naprosto nic společného.Kvalita je o lidech, ne o penězích. Člověk bude pracovat úplně stejně a je jedno, jestli mu dáte na hodinu stovku nebo dvě. Prostě ze sebe vydá jen to, co v něm je. Spousta firem má položky příjmové a položky akční, na kterých třeba nic nevydělá, nebo i prodělá, ale přiláká zákazníky, kteří si pak koupí i zboží nebo služby ziskové. Nevím proč to tady píšu, to jsou úplné základy ekonomiky, které jistě znáte, vždyť chodíte do Tesca pro rohlíky. Co se týká našeho ceníku, tak mě zase velmi pobavilo jak o něm píšete. Dle mého názoru je zcela fér, aby zákazník věděl kolik si za co účtujeme. Znám mraky autoškol, které ceník nikde nemají a žáci se pak velmi diví, kolik musí zaplatit třeba i za první zkoušku, kolik musí zaplatit za opravné zkoušky, kolik musí zaplatit za prostoj atd. Vám se zdá divné, že si účtujeme prostoj? Nevím, co je na tom divné? Prostoj žáci platí, pokud se nedostaví bez omluvy na jízdu a věřte nebo ne, stává se to velmi, velmi zřídka. Je to dobrý nástroj, jak naučit žáka, aby dal včas vědět, že se na jízdu nedostaví. Takhle bychom mohli pokračovat dále, ale myslím, že to není nutné. Je mi naprosto jasné, v zájmu obhajoby Vašich (proti nám) vysokých cen, že to celé překroutíte a hodíte mi to obličeje.
pan Jasmín a pan Ladik si z tohoto odstavce jistě vybere to své, abych se nemusel opakovat, děkuji.
Pane Mablees, buďte tak hodný a než někoho nazvete kouzelníkem a než ho začnete posílat k odbornému lékaři, tak si vzpomeňte na jiné vlákno tohoto fóra, na kterém jste byl nedávno pro změnu terčem posměchu Vy s Vaší cenou za školení řidičů.
Pane Ing. Horčičko: přijďte, budete vítán. Přijďte i inkognito, aby jsme nemohli být ovlivněni, a třeba se budete divit, že i za málo peněz jde udělat hodně muziky.
Takže závěrem bych pouze shrnul několik informací:
Znovu opakuji a stojím si za tím, že kvalitu výcviku dělají lidi a ne cena. Tvrdím, že je možné dělat autoškolu, ve které je skupina B za 6.500,-Kč a přesto se uživit. Mizerně, ale neumřít hlady.
Ještě bych Vás rád požádal o slušnost, pokud má jít o věcnou diskuzi, ale to asi nepůjde, protože kdyby si lidi začali myslet, že cena 6.500,-Kč je normální, tak by jste museli své ceny snížit a tím ukrojit ze svých požitků a to se Vám jistě nechce, a proto tady ze mě a ze všech jiných "levnějších" autoškol budete dál dělat exoty a lhát lidem o nákladech. Oni lidi nejsou hloupí a umí si spočítat, že pokud nejezdí luxusní limuzínou, tak jezdí za mnohem méně než 6 kč na kilometr (pochopitelně i s amortizací).
Se srdečným pozdravem, možná někdy příště Martin
PS: Doufám, že můj příspěvek nebude považován za reklamu :-)


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: uff???

1.3.2010 10:49 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.208 (neregistrován)

Martin napsal

Vážení pánové, očekával jsem, že se o mě otřete, ovšem musím říci, že tohle jsem nečekal! Příspěvekuživatel bini typu: "A švihnout mu s tím o strom???" svědčí o morálce tohoto uživatele. Naše autoškola je na venkově (Brno jsme otevřeli teprve teď v únoru) a jak jistě dobře víte, tak na venkově není taková anonimita jako ve větším městě, takže pokud bychom cokoliv dělali špatně, kdybychom bili vulgární, kdybychom šidili, kdybychom neučili...tak si to lidi řeknou a nikdo další by nepřišel! Vezmu to popřádku:
Milý pane Kofi: Děkuji Vám za krásný výpočet ceny a jedinné co Vám k němu řeknu, že je mi líto, že musíte jezdit za 6 kč na kilometr. Co se týká jiných příjmů, tak to se omlouvám, ale nevidím důvod, proč bych tady měl vysvětlovat, jak je možné, že nejsme ve ztrátě, jezdíme za 6.500,- Kč a přesto nemusíme šidit. Je však pravdou, že i já bych velice rád jezdil za 8 nebo 9 tisíc, ale bohužel to nejde. Naše cena není z říše snů, jak jsem se dočetl, je to cena, kterou má v našem kraji spousta autoškol. Jak jsem již psal, tak sousední autoškola má cenu ještě nižší, takže pokud bych zdražil třeba o 500 kč, tak bych pro Vás možná přestal být trnem v oku, ale zase by mi přišlo méně žáků a tak bych mohl mít se složenkama problém.
Co se týká ekonomické stránky výcviku, tak ta s kvalitou nemusí mít naprosto nic společného.Kvalita je o lidech, ne o penězích. Člověk bude pracovat úplně stejně a je jedno, jestli mu dáte na hodinu stovku nebo dvě. Prostě ze sebe vydá jen to, co v něm je. Spousta firem má položky příjmové a položky akční, na kterých třeba nic nevydělá, nebo i prodělá, ale přiláká zákazníky, kteří si pak koupí i zboží nebo služby ziskové. Nevím proč to tady píšu, to jsou úplné základy ekonomiky, které jistě znáte, vždyť chodíte do Tesca pro rohlíky. Co se týká našeho ceníku, tak mě zase velmi pobavilo jak o něm píšete. Dle mého názoru je zcela fér, aby zákazník věděl kolik si za co účtujeme. Znám mraky autoškol, které ceník nikde nemají a žáci se pak velmi diví, kolik musí zaplatit třeba i za první zkoušku, kolik musí zaplatit za opravné zkoušky, kolik musí zaplatit za prostoj atd. Vám se zdá divné, že si účtujeme prostoj? Nevím, co je na tom divné? Prostoj žáci platí, pokud se nedostaví bez omluvy na jízdu a věřte nebo ne, stává se to velmi, velmi zřídka. Je to dobrý nástroj, jak naučit žáka, aby dal včas vědět, že se na jízdu nedostaví. Takhle bychom mohli pokračovat dále, ale myslím, že to není nutné. Je mi naprosto jasné, v zájmu obhajoby Vašich (proti nám) vysokých cen, že to celé překroutíte a hodíte mi to obličeje.
pan Jasmín a pan Ladik si z tohoto odstavce jistě vybere to své, abych se nemusel opakovat, děkuji.
Pane Mablees, buďte tak hodný a než někoho nazvete kouzelníkem a než ho začnete posílat k odbornému lékaři, tak si vzpomeňte na jiné vlákno tohoto fóra, na kterém jste byl nedávno pro změnu terčem posměchu Vy s Vaší cenou za školení řidičů.
Pane Ing. Horčičko: přijďte, budete vítán. Přijďte i inkognito, aby jsme nemohli být ovlivněni, a třeba se budete divit, že i za málo peněz jde udělat hodně muziky.
Takže závěrem bych pouze shrnul několik informací:
Znovu opakuji a stojím si za tím, že kvalitu výcviku dělají lidi a ne cena. Tvrdím, že je možné dělat autoškolu, ve které je skupina B za 6.500,-Kč a přesto se uživit. Mizerně, ale neumřít hlady.
Ještě bych Vás rád požádal o slušnost, pokud má jít o věcnou diskuzi, ale to asi nepůjde, protože kdyby si lidi začali myslet, že cena 6.500,-Kč je normální, tak by jste museli své ceny snížit a tím ukrojit ze svých požitků a to se Vám jistě nechce, a proto tady ze mě a ze všech jiných "levnějších" autoškol budete dál dělat exoty a lhát lidem o nákladech. Oni lidi nejsou hloupí a umí si spočítat, že pokud nejezdí luxusní limuzínou, tak jezdí za mnohem méně než 6 kč na kilometr (pochopitelně i s amortizací).
Se srdečným pozdravem, možná někdy příště Martin
PS: Doufám, že můj příspěvek nebude považován za reklamu :-)
nevím jestli Vám každý odpoví , ale já jen připomenu konec toho jiného zmiňovaného vlákna : "cena za školení nebyla jen aktualizována na webových stránkách" , musíte číst až do konce :-)

ps: mě mimochodem jen zaujala tedy Vaše cena za 6.500,- (28 lekcí výcviku + teorie) ve srovnání s Vaší cenou za kondiční jízdu . . .


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: uff???

1.3.2010 11:06 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička)  IP: 2.190.broadband2.iol.cz

Mablees napsal

nevím jestli Vám každý odpoví , ale já jen připomenu konec toho jiného zmiňovaného vlákna : "cena za školení nebyla jen aktualizována na webových stránkách" , musíte číst až do konce :-)

ps: mě mimochodem jen zaujala tedy Vaše cena za 6.500,- (28 lekcí výcviku + teorie) ve srovnání s Vaší cenou za kondiční jízdu . . .
Mám nápad:

V autoškolských novinách jste se dočetli, že jsme se rozhodli realizovat poměrně hodně různých školení vhodných pro učitele autoškol či lektory školicích středisek (viz příští pondělí - režimy řidiče)

Navrhuji pozvat výše zmíněného kolegu a uspořádat seminář na téma "Jakým způsobem kalkuluji cenu výcviku" nebo spíše " Optimalizace nákladů??

- myslím, že by to mohlo být velmi užitečné pro všechny autoškoláky...


Vložit nový příspěvek    Citovat


vydělávat

1.3.2010 11:22 vložil Kofi (Stratil tým s.r.o.)  IP: 119.98.broadband.iol.cz

Pane kolego, nechápu jak jste přišel na to, že když jezdíte za 9000 tak se máte dobře - limuzína atd. Mé auto je Fiat Punto 1,4 GT z roku 1996, mě to stačí, mimo jiné, také nemám příjem jen z autoškoly - učím na střední škole, mám ještě jiné aktivity. Ale rozhodně nehodlám AŠ dotovat, Víte nízkou cenou konkurenci nezlikvidujete, uškodíte jen sobě. Já jdu jinou cestou: svých zaměstnanců si vážím, k těm uprděným 70Kč jim přidávám stravenky, výhody firemního auta, služební telefon, firemní oděv, 30 dnů řádné dovolené a potom ti klucí začnou dělat jinak, vše se projeví na žácích divte se ale jdou ikdyž je tam rozdíl v ceně 1000Kč. Nespokojený, mrzutý učitel? To je pak jasný že si nemůžete dovolit jít s cenou nahoru. Je mi naprosto jasný, že když budete platit 40Kč učitelovi, tak Vám těch 6500 stačí. Vy jste to ale přesně vystihl, napsal jste, že se s tím podminimem dá přežít.
Ještě jednou si vemu FÚ, nevím jak hloubkovou kontrolu jste měl. V roce 2006 jsem měl 6500 - 7500, kontrola vše počítala a dospěla k tomu že musím něco z kurzovného nepřiznávat, jim milí pane vyšla v té době cena cca 14000. Píšete o ekonomickém rozboru a mojich 6Kč na jeden km? Vždyť máme tarify náhrad, a jiné podklady a zákoné normy a právě podle tohoto FÚ počítá. Jak jsem dopadl? Dobře, nemám potřebu vostých tužek a naopak já blb je naučil jak mají autoškoly kontrolovat. Že si může nechat poslat seznam žáků zařazených do kurzu, který předkládáme městu a tyto jména musí najít na pokladních dokladech. V mém případě našly vše, pořád jim ale nešlo do hlavy, když jsem OSVČ a firma nemá defakto žádný zisk, není nikde tzv.: osobní výběr, tak z čeho žiju? Oni oprávněně hledají finanční únik. Předložil jsem výplatní pásky a byl klid (samozřejmě že si můj zaměstnanecký poměr ověřovali) Ale pořád bylo proč to děláte, když z toho nic nemáte, to se můžete nechat zaměstnat.
Je mi líto těch autoškol, kteří mají Vám podobné kurzovné a nejsou schopni doložit jasně prokazatelný příjem. Nechtěl bych být v jejich situaci.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Náklady.

1.3.2010 11:35 vložil Jan Cerny (Jan Cerny)  IP: 233.238.broadband5.iol.cz

Pane kolego, ono to asi bude tím, že se kontroly moc nedělají a nebo jsou jen formální. Jinak by to muselo vypadat jinak.

Ale plně souhlasím s příspěvkem Aleše Horčičky, pozvat tohoto pána jako přednášejícího na seminář ohledně optimalizace nákladů autoškoly a kalkulace ceny. Asi bychom byli překvapeni, pokud by pán byl ochoten přijít.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: uff???

1.3.2010 13:05 vložil MATY (MATY)  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

Martin napsal

Ještě bych Vás rád požádal o slušnost, pokud má jít o věcnou diskuzi, ale to asi nepůjde, protože kdyby si lidi začali myslet, že cena 6.500,-Kč je normální, tak by jste museli své ceny snížit a tím ukrojit ze svých požitků a to se Vám jistě nechce, a proto tady ze mě a ze všech jiných "levnějších" autoškol budete dál dělat exoty a lhát lidem o nákladech.
Ve vší slušnosti Vám píšu že citovaná věta je opravdu na pováženou! 6500 není normální cena a pokud by si lidé začali myslet že ano tak to můžeme zabali všichni (tedy kromě vás).


Vložit nový příspěvek    Citovat


Seminář o optimalizaci cen

1.3.2010 16:35 vložil Ondřej Horázný ()  IP: smtp.ridicak.cz (neregistrován)

Aleši, to je bezva nápad, stejně jsem takový seminář chtěl uspořádat ! Já Ti s tím mám taky problém, za necelých 12 000 Kč si fakt nemůžeme moc vyskakovat. Učitelům kupuji každé 4 roky nová auta, platím je od 110 Kč do 180 Kč/45 minut, tedy 150 - 240 Kč za hodinu (mzda v pracovním poměru) + stravenky, penzijní připojištění apod. a přesto si myslím, že je to málo. Bylo by dobré, kdyby nám kolega z Brna poradil jako lektor. Tím ho oficiálně zvu. Jestli to čte Rokba, tak bych ho taky prosil, protože v Liberci 6900 Kč je už sice poměrně drahé, ale myslím, že by nás taky mohl něco naučit! Jinak Kofiho 6 Kč za 1 km vychází z cestovních náhrad dle zákoníku práce (amortizace+benzín). Myslím, že hoši na ministerstvu práce a na financích tomu moc nerozumí a náhrady by se nměly snížit!
Ahoj


Vložit nový příspěvek    Citovat


re:uff

1.3.2010 17:30 vložil aš Aujezdský (aš Aujezdský)  IP: 10.0.104.66

milý Martine, hodně mě pobavila věta " Člověk bude pracovat úplně stejně a je jedno, jestli mu dáte na hodinu stovku nebo dvě". Tvůj ekonomický rozbor mi připadá z doby centrálniho plánování a ne tržního hospodářsví. Myslím, že doba Svazarmu už zaplaťpánbůh skončila.
Zkus zvýšit svému zaměstnanci výplatu o sto % a uvidíš jestli bude dělat stejně. Pokud máš kolem sebe lidi, kteří něco umí, tak je musíš umět zaplatit. A samozřejmě pokud máš zaměstnaný "najížděče km" tak je to jiná situace, ale bylo napsáno něco o kvalitě. Kvalita za podnákladovou cenu prostě nejde, to je realita. Pokud chceš něco rozvíjet, mit každý 4 roky nový auta, trenažér, hezkou učebnu nebo vlastní budovu, spokojený zaměstnance ( a ne odpad kolující po autoškolách), taky alespoň odpovídající zisk a hlavně spokojený zákazníky tak to prostě musí být někde vidět.
Věřím tomu, že pokud jezdíš výcvik na fanoušovi na LPG, učíš v sušárně nebo garáži činžáku a jsi důchodce s pravidelným příjmem, nemáš zaměstnance, místo ternažéru poskáčete parkoviště u marketu,tak potom je cena 6500 odpovídající.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Seminář o optimalizaci cen

1.3.2010 19:14 vložil Rokba ()  IP: lbcfree.nfx.cz (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Jestli to čte Rokba, tak bych ho taky prosil, protože v Liberci 6900 Kč je už sice poměrně drahé, ale myslím, že by nás taky mohl něco naučit!
Hmm, to jsem přesně čekal.:) Za cenu 6900 jsem v Liberci jezdil, když tu slavný pan Mušuka vozil na Superbech cenu 5000. Když to zabalil, všichni okolo zdražili na 9000...já se jen nezachoval jaho hyena, a rázem jsem byl nejlevnější...no a nyní, po třech letech světe div se já jsem s touto cenou najednou jeden z nejdražších... tak, a teď můžete rozjet brainstorming, proč některé superautoškoly zlevnily z 9000 postupně zpět na 6500, ba dokonce jsou tu i nabídky za 5000, když podle vaší logiky určitě za tu cenu musely mít lepší výuku a spokojenější žáky, než moje autoškola, která drží konzistentní cenovou politiku. Nejlépe si na seminář pozvěte nějakého jiného odborníka z oboru a o mě se neotírejte...


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Seminář o optimalizaci cen

1.3.2010 19:32 vložil Ondřej Horázný ()  IP: 65-108-207-85.strcechy.adsl-llu.static.bluetone.cz

Rokba napsal

Nejlépe si na seminář pozvěte nějakého jiného odborníka z oboru a o mě se neotírejte...
Rokbo, to není žert, myslím to naprosto vážně, v nejbližší době oznámíme, kdy a kde ten seminář bude!


Vložit nový příspěvek    Citovat


optimalizace

1.3.2010 20:10 vložil Stratil team - Kofi (Stratil tým s.r.o.)  IP: ip-89-102-171-142.karneval.cz

Někdo poukazoval na ekonomiku, tržní systém, akční slevy ceny jako v supermarketu. Že je třeba službu i slevnit. To jo to naprosto chápu, ale nějak Vám uteklo že ty markety, když slevňují, natáhnou lidi a ty koupí i něco jiného co je předraženo, toto nelze srovnávat s autoškolou. My slevníme to co nám vlastně už téměř pokrývá provoz a hlavně pozor, slevníme položku která je pro nás nosná. Ten market po čase slevu zruší a cenu vrátí tam kde byla. A klucííí co udělá český autoškolák? Slevní a když se mu podaří nabrat trochu víc lidí, začíná lehce nestíhat, je spokojený, ale to pako už neudělá poslední fázi, nevrátí tu cenu tam kde byla. Tím pádem se všichni po určité době dorovnávají. A poslední věc, rozdíl mezi marketem a autoškolou, market prodává jídlo ... to nutně potřebujeme - na to budeme mít vždy - tam je velká kupní síla, autoškola - řidičáky - velmi malá kupní síla a podíváte-li se na populační křivku našich zaákazníků 18ti letých tak ty jdou rapidně dolů, lidí bude ubývat.
Takže: "dobře již bylo, bude hůř" :-))


Vložit nový příspěvek    Citovat


cena..

6.3.2010 12:07 vložil Jan z Rokycan ()  IP: host46.nwt.cz (neregistrován)

Kvalita práce autoškol přímo ovlivňuje bezpečnost nejen silničního provozu. Špatně připravený řidič spolu s nekázní u mladých začátečníků je vražedná kombinace, to všichni víme a pokud máme kvalitně odvádět svojí práci je to i v OBECNÉM ZÁJMU a měl by se nějakým způsobem omezit vliv podbízení akčními konkurenčními nabídkami a tím nepřimo připouštět stále mizernější kvalitu. Neprodáváme kedlubny v trhu, jsem pro respektování kalkulace nejnižší přípustné ceny pro jednotlivé druhy výcviku přjetím zákonné normy. J.von R.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: cena..

6.3.2010 16:16 vložil Duchodce ()  IP: static.43.68.46.78.clients.your-server.de (neregis

Pana Martina odpojil poskytovatel internetových služeb od internetu,protože mu zřejmě nezbylo ze mzdy na zaplacení :-)


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: cena..

7.3.2010 13:56 vložil Janche ()  IP: 222.165.133.198 (neregistrován)

Duchodce napsal

Pana Martina odpojil poskytovatel internetových služeb od internetu,protože mu zřejmě nezbylo ze mzdy na zaplacení :-)
Takové ceny co uvádí Martin z Autoškoly Krumvíře na webových stránkách jsou směšné.Pokud budete sledovat uvedenu autoškolu nadále v ceníku webové stránky,tak to nejsou akční ceny,jak je momentálně Akce Vánoce 2009/2010,která platí do 31.3.2010.Ale ted přijde akce jaro,potom léto…apod. 
Takže takové ceny mají stále i bez akcí! Měl jsem tu možnost volat na kontakt uvedené autoškoly,že jsem pracující,ale jestli by nešlo dát cenu jako nezaměstnaní,co je za 6490 Kč. Samozřejmě,že ano!!


Vložit nový příspěvek    Citovat


cena - sleva

7.3.2010 20:15 vložil Stratil team - Kofi (Stratil tým s.r.o.)  IP: ip-89-102-171-142.karneval.cz

Jak můžete dávat studentskou slevu. Když studenti jsou defakto všichni zájemci hlásící se do kurzu. To je ptákovina. Že student nevydělává? No jasně, ale u pumpy, v bance, v autoservisu také nikoho nezajímá že teď zrovna nevydělávám a slevu mi nedají. Pochopím pouze slevu množstevní a to je pak jedno jestli je to kolektiv študáků, nebo důchodců.
Kluci je to pořád do kola, už si konečně přiznejme že jsme v pr... a že bude hůř, tomu věřte. A je úplně jedno jestli jste AŠ sám na sebe - s jedním autem, nebo jste firma a máte zaměstnance. Teď je to o tom, že z toho malýho kurzovnýho možná budem žít, na žádný rozvoj nebude, spíš se bude propouštět.
Takže, pokud chceme přežít, musíme opravdu všichni zdražit.
Problém ale je v tom, že ne všichni máme stejně vybyvené učebny, auta, sympatické učitele atd. Nechci se nikoho dotknout, ale nižší ceny mají většinou ti s učebnou někde ..., bez trenažeru atd. A těmto AŠ je naprosto jasné, že pokud bude cena 12000 a výše (mimochodem dnes se bavne B=15000), tak zákazníci si asi vyberou tu vybavenější AŠ. Pak jsou ti druzí, velký, hodně velký, kteří se cenou nízkou snaží likvidovat.
Mám dojem, že nepíši nic nového ...
Přeji nám všem hodně sil, štěstí a hlavně zdravý rozum, jinak zkončíme špatně.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Cena...cena...cena a zase ta cena

8.3.2010 00:37 vložil Martin ()  IP: 81.redict.net (neregistrován)

Vážení pánové,
předem Vás mohu ujistit, že internet mi jede a kupodivu je i zaplacený.
Opět jsem čekal urážky a lži a nespletl jsem se. Byl jsem zasypán e-maily od kamarádů autoškoláků, kteří mi radili především, abych se na tuto diskusi vykašlal, že stejně budete dál dokola omílat tu svou starou písničku, tedy, že kdokoliv je levnější než vy, tak musí být přece nekvalitní atd. I přesto jsem se rozhodl, že ještě jednou odepíšu, opět to vezmu postupně a doufám, že nic nevynechám, protože znovu již přispívat nebudu, nemám zájem se pořád dokola obhajovat a opakovat.

Vážený pane Mablessi: vaše věta o tom, že cena nebyla jen aktualizována na webu je směšná. I kdyby to byla pravda, tak do té doby, než jste cenu zaktualizoval, tak jste školení prováděl za tu nízkou, tak nechápu Váš příspěvek.

Vážený pane Kofi: já se nízkou cenou nesnažím konkurenci zlikvidovat, naopak, v našem okolí zdaleka nepatřím k těm nejlevnějším autoškolám! Sousední autoškola v Kloboukách má cenu o 100 kč nižší, tedy 6390,-Kč. Konkurenční autoškola v Brně má cenu 5900,-Kč, v našem okolí se nachází i autoškoly s cenou 5500,-Kč. Pak se tu najde pár, které mají v ceníku 7 nebo 7 apůl, ale když jim zavoláte, tak zjistíte, že to dělají za 6 a půl a pak se tu najdou i takové, které mají skutečně cenu 7000 a pár dokonce 7500. Jen hrstka má cenu vyšší, alespoň podle ceníku na webu. Pak tu také operuje autoškola, která za cenu 6000 kč dělá řidičáky bez výcviku a bez zkoušek, alespoň to tvrdí lidi, kteří se přijdou zeptat na výuku, já jim povím, co je čeká a oni mi odpoví, že to raději půjdou do té autoškoly xy, kam nemusí chodit a je to za stejný peníze. Tak jim popřeju hodně štěstí a to je tak všechno, co můžu dělat, protože o té autoškola xy se takto mluví již mnoho let a nic se neděje i přes to, že krajský úřad o tam ví také, ale nemá na tuto autoškolu páku. Takže z tohoto snad pochopíte, že naše cena není cena, kterou bych si vysnil, ale je to cena, kterou mi určuje trh a já se s ní buď naučím žít a nebo to musím zavřít. Jiné možnosti nejsou. Já jsem si zvolil tu první možnost a protože nechci žáky šidit, tak jsem si musel najít cestu, jak se uživit. Zisky tedy máme ze školení referentů, ale také z provizí od pojišťovny atd. Jestli nevíte o čem mluvím, tak se podívejte na naše stránky, naše služby nekončí autoškolou. Rozdíl v ceně oproti těm nejlevnějším tedy máme 1000 Kč a garantuju Vám, že protivní nebo nevrlí učitelé v naší autoškole nepracují.
Co se týká cestovních náhrad - tedy cca 6 kč/km, to pochopitelně znám, nemusíte ze mě dělat hlupáka, ale bavili jsme se o skutečných nákladech a ne o paušálních náhradách. Paušální náhrady jsou jakýsi státem uznaný průměr a FÚ v takovém případě nezkoumá skutečné náklady. A my se snad bavíme o skutečných nákladech, nebo se pletu?
Co se týká kontroly z FÚ, tak se opravdu nebojím, protože jak jsem již napsal, vše děláme poctivě, takže pokud porovnají evidenční knihu a pokladní doklady, tak se přesně dopočítají. Dokonce dohledají i potvrzení o studiu od studentů, potvrzení o evidenci na ÚP od nezaměstnaných atd.

Vážený pane Jane Cerny: Je mi líto, ale moje vzdělání mě neopravňuje ani k pořádání ani k přednášení na seminářích o optimalizaci cen. Nejsem vystudovaný ekonom a proto Vás zklamu. Když ale tak naléháte, tak jeden příklad za všechny zde uvedu: Autoškola Ing. Horčičky nedávno zakoupila dva nové vozy Škoda Roomster. I naprosto nezasvěcený člověk ihned pochopí, že cena Roomstru a Fabie je někde úplně jinde a rozdíl je značný. Pochopitelně je obrovský rozdíl i v ceně za provoz (vyšší spotřeba paliva, větší a tedy dražší pneumatiky...). Teď se tedy můžeme bavit o kvalitě výcviku v Roomsteru a ve Fabii. Kolik žáků autoškol po skončení autoškoly asi bude jezdit Roomsterem a kolik Fabií? Jsem si jistý, že ve Fábii jich bude jezdit víc. A teď tedy polemizujme, je kvalitnější výcvik v mnohem dražším Roomsteru nebo v mnohem levnější Fabii? Ať si udělá obrázek každý. Tento příspěvek není mířen proti Vám, Ing. Horčičko, provádějte si výcvik s jakými vozidly chcete, jde pouze o příklad snížení nákladů na výcvik.

Vážený pane MATY: Věřte mi, že netoužím po ničem jiném, než po zvýšení ceny. Krásně jste tu větu vytrhl z kontextu, ale to už tak někdy chodí. Znovu se budu opakovat, v tomto konkurenčním prostředí ji bohužel zvýšit nemohu. Docela vtipné je i to, když za Vámi přijde někdo z konkurenční autoškoly, navrhne Vám, že by bylo fajn zvýšit cenu, vy to uděláte, on druhý den naběhne do nejbližších škol, kde s úsměvem na tváři láká žaky na tu nízkou cenu s dovětkem, že AŠ v Krumvíři zdražila a zlevňovat rozhodně nebude...to už pak nemáte vůbec chuť polemizovat o výši cen, ale to je náš problém, se kterým se musíme vyrovnat.

Vážený pane Aujezdský: Jsem rád, že moje věta Vás alespoň pobavila, ale já ji myslel naprosto Vážně a stojím si za tím. Pokud je někdo lempl a flákač, tak se jeho pracovní morálka nezvýší, když mu přidáte. Bude se flákat pořád úplně stejně. A naopak, pokud je někdo dobrý pracovník, dobrý učitel, tak nezačne pracovat ještě líp jen proto, že mu přidáte. Pokud si to myslíte, pak je to Váš názor a toto je ten můj. Samozřejmě bychom se mohli bavit o tom, kiolik bych si představoval tomu dobrému pracovníkovi za jeho dobrou práci zaplatit, ale to už je jiné téma. I o tom už jsem trochu psal, ale zopakuju se pouze jednou větou: Jinou mzdu bude jako odpovídající považovat člověk, který žije v kraji s vysokou nezaměstnaností a jinou člověk žijící třeba v nejdražším městě ČR, tedy v Praze a jinou třeba Němec atd.. To jsou základní pravidla trhu a ekonomiky, ale to vy všichni víte, jen to popíráte.

Vážený pane Rokbo: Velmi dobře Vám rozumím, jsem v obdobné situaci, jako jste byl vy, jen teď jsem na odstřel já, štafeta je u mě. Nebojte, otírat se budou teď o mě, protože nejsou ochotni pochopit, že cena, která je v našem kraji běžná se mi nelíbí, ale trh mi nedovolí ji zvýšit.

Vážená pane Stratil team - Kofi: myslím, že mé vyjádření k Vašemu příspěvku je již obsahem tohoto textu, nebudu se proto opakovat.

Vážený pane Jan z Rokycan: S polovinou Vašeho příspěvku naprosto souhlasím, a to, že kvalita výuky a výcviku ovlivňuje BESIP, ale nemůžu souhlasit s tím, aby byla stanovena minimální cena. To by jsme se vrátili do totáče a měli bychom všichni cenu úplně stejnou. Uvědomte si však prosím, že autoškola udělá výuku a výcvik, ale na silnice je pak pustí komisař!!! Pokud není žák kvalitně připraven, tak přece u zkoušky propadne. To znamená, že cena výuky nerozhoduje o tom, zda žák po ukončení autoškoly bude na silnici puštěn či nikoli. Také si uvědomte, že žák se v autoškole zpravidla chová velmi slušně a jezdí tak jak má, ale nikdo za něj nemůže převzít zodpovědnost po autoškole. Jedna z našich konkurenčních autoškol měla v poměrně nedávné době dva případy, kdy jejich žák někoho při řízení vozidla zabil a já si nemyslím, že by to bylo jejich učitelem, oba bylí nalití.
Pokud se podle Vás podbízením snižuje kvalita výuky, tak by tedy přece mělo být přeceděno u zkoušek a třeba u nás na venkově by se velmi rychle rozkřiklo, že v té autoškole se moc vypadává a tak by lidi šli jinam, ale to si vy ve větších městech vůbec neumíte představit. My se tady fakticky všichni známe a já bych nemohl vyjít na ulic. Ve městech je větší anonymita, ve městě teprve začínáme, tak to neumím objektivně posoudit.

Vážený pane Janche: Ano, máte pravdu, je velmi pravděpodobné, že akci prodloužíme a prodlužovat ji budeme tak dlouho, dokud to bude nutné, dokud to bude únosné, dokud se nerozhodneme cenu zvýšit. Opět se zopakuji, cenu si neurčujeme my, ale trh. Takže, pokud se cena v našem okolí začne měnit, budeme ostatní autoškoly okamžitě následovat. A co se týká slevy jako nezaměstnaného, tak by mě zajímalo s kým jste mluvil. Já to nebyl a nic takového bych Vám ani neřekl, protože do účetnictví dokládáme potvrzení od ÚP!

A ještě jednou Stratil team - Kofi: Vážený pane, studentskou slevu dává převážná většina autoškol a samozřejmě, že se jedná o marketingovou záležitost. Nechápu, proč to sem píšete. Co se týká vybavení, že levné mají učebnu někde... tak to si nemyslím. Opět budu tvrdit, že najdu drahé autoškoly, které budou vybavené špatně a levné, které budou vybavené dobře.

Závěrem ještě jednu myšlenku: Všichni jak sem píšete se jistě považujete za dobré a kvalitní autoškoly. Ceny máte v rozmezí cca 9 až 12,5 tisíc. Když podle Vás je cena přímo úměrná kvalitě, tak tedy jak je možné, že v ceně máte rozdíl cca 3500 Kč a přitom jste všichni vrcholně kvalitní? Odpověď nečekám.

Neumím si představit, co by se tu muselo objevit, abych znovu reagoval, ale chci Vás znovu požádat o slušnost, je vidět, že ta některým z Vás opravdu chybí a podle pořekadla: "podle sebe soudím tebe", nechápu, jak můžete kázat o kvalitě. Týká se to pouze některých z Vás, tak doufám, že si to nebudete brát osobně vy slušní. Vám chci popřát hodně úspěchů a méně zášti. Chápu konkurenční boj se neptá, ale...
Se srdečným pozdravem Martin


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Cena...cena...cena a zase ta cena

8.3.2010 10:23 vložil Sleovatel JM ()  IP: (neregistrován)

To buďte rád,že vám internet běží s Vaší prací.Jaké lži tady jsou? To by nás teda zajímalo,když se jedná o otevřené fórum!
Uvádíte a stále podotýkáte konkurenční cenou. Je to tak vážně? Jen nám tady nelžete, když už chcete odpovídat! Začínal jste podnikat v Autoškoly dle živnostenského oprávnění v roce01.07.2008 a sám jste dal takovou nízkou cenu, jen abyste nalákal uchazeče vůči jiné autoškoly,která Vám dělá konkurenci.
Co nám to tady vykládáte,že kdyby konkurence zdražila,tak byste šel s cenou jako oni!!
Vy tady uvádíte autoškoláky a to podotýkám zkušených…do omylu!!
Máte kamarády autoškoláky, co Vám radí aby jste v tomto foru neodpovídal? Podle mě si vymýšlíte, protože každého zkušeného autoškoláka by tohle nedoporučil a jednal se všema.
To je jen Váš názor, tudíž to nikam nevede.
Co se týče volání do Vaší provozovny, tak nabídka byla taková jak již uvedl výše zmiňující kolega.
Máte vyjádření třeba na pana ing. Horčičko. Ano,je to jen Váš názor nezkušeného autoškoláka a nikdy byste tohle nenapsal, kdybyste neměl dlouhodobé zkušenosti s provozováním Autoškoly.
Vážený Martine, nemazej nám tady zkušeným med kolem …..,když ve výcviku i teorii nemáte dostatečné zkušenosti!


Vložit nový příspěvek    Citovat


cena.

8.3.2010 10:38 vložil Stratil team - Kofi (Stratil tým s.r.o.)  IP: 119.98.broadband.iol.cz

Pane Martine, hlupáka z Vás nedělám, nemám to zapotřebí.
Nedělám Vám ani ekonom.. přednášky, nemám důvod, jen se snažím z Vás dostat informace jak jste došel ke své cifře. Nikde nic konrétního jste neuvedl, jen obecné řeči.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: cena.

8.3.2010 11:45 vložil Soused ()  IP: 80-87-176-167.static.oxid.cz (neregistrován)

Stratil team - Kofi napsal

Pane Martine, hlupáka z Vás nedělám, nemám to zapotřebí.
Nedělám Vám ani ekonom.. přednášky, nemám důvod, jen se snažím z Vás dostat informace jak jste došel ke své cifře. Nikde nic konrétního jste neuvedl, jen obecné řeči.
Tibenský je jen řečnitel a pisatel. Pravé zkutečnosti neudedl!


Vložit nový příspěvek    Citovat


"Zaseklá gramofonová deska"

8.3.2010 22:51 vložil Kolem jdouci ()  IP: 213.192.9.157 (neregistrován)

ja si myslim, ze to asi nema cenu komentovat...stejne si neda rict...Jinak zakonem stanovene nejnizsi ceny byly v SR, bohuzel po dvou letech je zrusili:-( Ono by stacilo, jak nekdo psal, aby FU delal spravne svoji praci...
Proc se honit, nesoustredit se, zkracovat hodiny(jinak to nelze stihat za ty ceny) a delat 600zaku za 6500Kc, kdyz by Vam stacilo 300zaku za 9500Kc-12500Kc(mate rad rozdeleni kraju, tak cena dle mistniho trhu), ale mohl byste uspesne rici, ze jste jim dal vse za co zaplatili


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Informace

9.3.2010 19:08 vložil Tamara ()  IP: 77-48-24-6.praslavice.net (neregistrován)

Martin napsal

Vážení pánové,
předem Vás mohu ujistit, že internet mi jede a kupodivu je i zaplacený.
Opět jsem čekal urážky a lži a nespletl jsem se. Byl jsem zasypán e-maily od kamarádů autoškoláků, kteří mi radili především, abych se na tuto diskusi vykašlal, že stejně budete dál dokola omílat tu svou starou písničku, tedy, že kdokoliv je levnější než vy, tak musí být přece nekvalitní atd. I přesto jsem se rozhodl, že ještě jednou odepíšu, opět to vezmu postupně a doufám, že nic nevynechám, protože znovu již přispívat nebudu, nemám zájem se pořád dokola obhajovat a opakovat.

Vážený pane Mablessi: vaše věta o tom, že cena nebyla jen aktualizována na webu je směšná. I kdyby to byla pravda, tak do té doby, než jste cenu zaktualizoval, tak jste školení prováděl za tu nízkou, tak nechápu Váš příspěvek.

Vážený pane Kofi: já se nízkou cenou nesnažím konkurenci zlikvidovat, naopak, v našem okolí zdaleka nepatřím k těm nejlevnějším autoškolám! Sousední autoškola v Kloboukách má cenu o 100 kč nižší, tedy 6390,-Kč. Konkurenční autoškola v Brně má cenu 5900,-Kč, v našem okolí se nachází i autoškoly s cenou 5500,-Kč. Pak se tu najde pár, které mají v ceníku 7 nebo 7 apůl, ale když jim zavoláte, tak zjistíte, že to dělají za 6 a půl a pak se tu najdou i takové, které mají skutečně cenu 7000 a pár dokonce 7500. Jen hrstka má cenu vyšší, alespoň podle ceníku na webu. Pak tu také operuje autoškola, která za cenu 6000 kč dělá řidičáky bez výcviku a bez zkoušek, alespoň to tvrdí lidi, kteří se přijdou zeptat na výuku, já jim povím, co je čeká a oni mi odpoví, že to raději půjdou do té autoškoly xy, kam nemusí chodit a je to za stejný peníze. Tak jim popřeju hodně štěstí a to je tak všechno, co můžu dělat, protože o té autoškola xy se takto mluví již mnoho let a nic se neděje i přes to, že krajský úřad o tam ví také, ale nemá na tuto autoškolu páku. Takže z tohoto snad pochopíte, že naše cena není cena, kterou bych si vysnil, ale je to cena, kterou mi určuje trh a já se s ní buď naučím žít a nebo to musím zavřít. Jiné možnosti nejsou. Já jsem si zvolil tu první možnost a protože nechci žáky šidit, tak jsem si musel najít cestu, jak se uživit. Zisky tedy máme ze školení referentů, ale také z provizí od pojišťovny atd. Jestli nevíte o čem mluvím, tak se podívejte na naše stránky, naše služby nekončí autoškolou. Rozdíl v ceně oproti těm nejlevnějším tedy máme 1000 Kč a garantuju Vám, že protivní nebo nevrlí učitelé v naší autoškole nepracují.
Co se týká cestovních náhrad - tedy cca 6 kč/km, to pochopitelně znám, nemusíte ze mě dělat hlupáka, ale bavili jsme se o skutečných nákladech a ne o paušálních náhradách. Paušální náhrady jsou jakýsi státem uznaný průměr a FÚ v takovém případě nezkoumá skutečné náklady. A my se snad bavíme o skutečných nákladech, nebo se pletu?
Co se týká kontroly z FÚ, tak se opravdu nebojím, protože jak jsem již napsal, vše děláme poctivě, takže pokud porovnají evidenční knihu a pokladní doklady, tak se přesně dopočítají. Dokonce dohledají i potvrzení o studiu od studentů, potvrzení o evidenci na ÚP od nezaměstnaných atd.

Vážený pane Jane Cerny: Je mi líto, ale moje vzdělání mě neopravňuje ani k pořádání ani k přednášení na seminářích o optimalizaci cen. Nejsem vystudovaný ekonom a proto Vás zklamu. Když ale tak naléháte, tak jeden příklad za všechny zde uvedu: Autoškola Ing. Horčičky nedávno zakoupila dva nové vozy Škoda Roomster. I naprosto nezasvěcený člověk ihned pochopí, že cena Roomstru a Fabie je někde úplně jinde a rozdíl je značný. Pochopitelně je obrovský rozdíl i v ceně za provoz (vyšší spotřeba paliva, větší a tedy dražší pneumatiky...). Teď se tedy můžeme bavit o kvalitě výcviku v Roomsteru a ve Fabii. Kolik žáků autoškol po skončení autoškoly asi bude jezdit Roomsterem a kolik Fabií? Jsem si jistý, že ve Fábii jich bude jezdit víc. A teď tedy polemizujme, je kvalitnější výcvik v mnohem dražším Roomsteru nebo v mnohem levnější Fabii? Ať si udělá obrázek každý. Tento příspěvek není mířen proti Vám, Ing. Horčičko, provádějte si výcvik s jakými vozidly chcete, jde pouze o příklad snížení nákladů na výcvik.

Vážený pane MATY: Věřte mi, že netoužím po ničem jiném, než po zvýšení ceny. Krásně jste tu větu vytrhl z kontextu, ale to už tak někdy chodí. Znovu se budu opakovat, v tomto konkurenčním prostředí ji bohužel zvýšit nemohu. Docela vtipné je i to, když za Vámi přijde někdo z konkurenční autoškoly, navrhne Vám, že by bylo fajn zvýšit cenu, vy to uděláte, on druhý den naběhne do nejbližších škol, kde s úsměvem na tváři láká žaky na tu nízkou cenu s dovětkem, že AŠ v Krumvíři zdražila a zlevňovat rozhodně nebude...to už pak nemáte vůbec chuť polemizovat o výši cen, ale to je náš problém, se kterým se musíme vyrovnat.

Vážený pane Aujezdský: Jsem rád, že moje věta Vás alespoň pobavila, ale já ji myslel naprosto Vážně a stojím si za tím. Pokud je někdo lempl a flákač, tak se jeho pracovní morálka nezvýší, když mu přidáte. Bude se flákat pořád úplně stejně. A naopak, pokud je někdo dobrý pracovník, dobrý učitel, tak nezačne pracovat ještě líp jen proto, že mu přidáte. Pokud si to myslíte, pak je to Váš názor a toto je ten můj. Samozřejmě bychom se mohli bavit o tom, kiolik bych si představoval tomu dobrému pracovníkovi za jeho dobrou práci zaplatit, ale to už je jiné téma. I o tom už jsem trochu psal, ale zopakuju se pouze jednou větou: Jinou mzdu bude jako odpovídající považovat člověk, který žije v kraji s vysokou nezaměstnaností a jinou člověk žijící třeba v nejdražším městě ČR, tedy v Praze a jinou třeba Němec atd.. To jsou základní pravidla trhu a ekonomiky, ale to vy všichni víte, jen to popíráte.

Vážený pane Rokbo: Velmi dobře Vám rozumím, jsem v obdobné situaci, jako jste byl vy, jen teď jsem na odstřel já, štafeta je u mě. Nebojte, otírat se budou teď o mě, protože nejsou ochotni pochopit, že cena, která je v našem kraji běžná se mi nelíbí, ale trh mi nedovolí ji zvýšit.

Vážená pane Stratil team - Kofi: myslím, že mé vyjádření k Vašemu příspěvku je již obsahem tohoto textu, nebudu se proto opakovat.

Vážený pane Jan z Rokycan: S polovinou Vašeho příspěvku naprosto souhlasím, a to, že kvalita výuky a výcviku ovlivňuje BESIP, ale nemůžu souhlasit s tím, aby byla stanovena minimální cena. To by jsme se vrátili do totáče a měli bychom všichni cenu úplně stejnou. Uvědomte si však prosím, že autoškola udělá výuku a výcvik, ale na silnice je pak pustí komisař!!! Pokud není žák kvalitně připraven, tak přece u zkoušky propadne. To znamená, že cena výuky nerozhoduje o tom, zda žák po ukončení autoškoly bude na silnici puštěn či nikoli. Také si uvědomte, že žák se v autoškole zpravidla chová velmi slušně a jezdí tak jak má, ale nikdo za něj nemůže převzít zodpovědnost po autoškole. Jedna z našich konkurenčních autoškol měla v poměrně nedávné době dva případy, kdy jejich žák někoho při řízení vozidla zabil a já si nemyslím, že by to bylo jejich učitelem, oba bylí nalití.
Pokud se podle Vás podbízením snižuje kvalita výuky, tak by tedy přece mělo být přeceděno u zkoušek a třeba u nás na venkově by se velmi rychle rozkřiklo, že v té autoškole se moc vypadává a tak by lidi šli jinam, ale to si vy ve větších městech vůbec neumíte představit. My se tady fakticky všichni známe a já bych nemohl vyjít na ulic. Ve městech je větší anonymita, ve městě teprve začínáme, tak to neumím objektivně posoudit.

Vážený pane Janche: Ano, máte pravdu, je velmi pravděpodobné, že akci prodloužíme a prodlužovat ji budeme tak dlouho, dokud to bude nutné, dokud to bude únosné, dokud se nerozhodneme cenu zvýšit. Opět se zopakuji, cenu si neurčujeme my, ale trh. Takže, pokud se cena v našem okolí začne měnit, budeme ostatní autoškoly okamžitě následovat. A co se týká slevy jako nezaměstnaného, tak by mě zajímalo s kým jste mluvil. Já to nebyl a nic takového bych Vám ani neřekl, protože do účetnictví dokládáme potvrzení od ÚP!

A ještě jednou Stratil team - Kofi: Vážený pane, studentskou slevu dává převážná většina autoškol a samozřejmě, že se jedná o marketingovou záležitost. Nechápu, proč to sem píšete. Co se týká vybavení, že levné mají učebnu někde... tak to si nemyslím. Opět budu tvrdit, že najdu drahé autoškoly, které budou vybavené špatně a levné, které budou vybavené dobře.

Závěrem ještě jednu myšlenku: Všichni jak sem píšete se jistě považujete za dobré a kvalitní autoškoly. Ceny máte v rozmezí cca 9 až 12,5 tisíc. Když podle Vás je cena přímo úměrná kvalitě, tak tedy jak je možné, že v ceně máte rozdíl cca 3500 Kč a přitom jste všichni vrcholně kvalitní? Odpověď nečekám.

Neumím si představit, co by se tu muselo objevit, abych znovu reagoval, ale chci Vás znovu požádat o slušnost, je vidět, že ta některým z Vás opravdu chybí a podle pořekadla: "podle sebe soudím tebe", nechápu, jak můžete kázat o kvalitě. Týká se to pouze některých z Vás, tak doufám, že si to nebudete brát osobně vy slušní. Vám chci popřát hodně úspěchů a méně zášti. Chápu konkurenční boj se neptá, ale...
Se srdečným pozdravem Martin
Hledám vhodnou autoškolu a vaše cenová nabídka mě velice zaujala.Při porovnání s ostatními autoškolemi je zarážející vaše nízká cena.Když si vypočítám náklady za autoškolu, tak zjisítm, že musíte být na tom spíše ve ztrátě, proto mě to udivuje.Mám tedy dotaz zdali jsou vaše kvality výuky na takové úrovni, jak umíte do určité míry diplomaticky a důvěryhodně psát?Jelikož znám triky levných autoškol, tak bych se chtěla informovat jestli daná cena není pouze úmyslem získávání nových žáků!Jestliže žák nemá řádnou výuku, tak z větší pravděpodobnosti je jasné, že zkoušky se stávají neuspěšné!Tím pádem si žák musí dokoupit opravné hodiny a z vaše ceny se najednou může stát cena na úrovni ostatních autoškol, ale tohle samozdřejmě vy uvádět už nebudete!Mohu Vás teda požádat o odpověd jakým stylem vaše výuka probíha?


Vložit nový příspěvek    Citovat


GPS-autoškola

9.3.2010 20:14 vložil milan ()  IP: 78.156.35.245 (neregistrován)

Zdravím kolegové,
Mám v hlavě už delší dobu jedno jednoduché řešení:)
Zavedl bych jako ochranu spotřebitele a zároveň jako kontrolu a výkaz práce pro zaměstnavatele, (jak nám naši zaměstnanci v pracovní době pracují, kafíčko na pumpě, prostoje doma, v krámě atd.). Prostý a jednoduchý GPS systém, ke kterému by měli přístup jak autoškoly tak krajské kontrolní orgány a bylo by......To by se jezdila autoškola za 6500Kč jak báseň.....
Těším se v buboucnu na "velkého bratra".
S pozdravem horších zítřků Milan Dobiáš


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Cena...cena...cena a zase ta cena

9.3.2010 21:09 vložil Host ()  IP: lbcfree.nfx.cz (neregistrován)

Sleovatel JM napsal

To buďte rád,že vám internet běží s Vaší prací.Jaké lži tady jsou? To by nás teda zajímalo,když se jedná o otevřené fórum!
Uvádíte a stále podotýkáte konkurenční cenou. Je to tak vážně? Jen nám tady nelžete, když už chcete odpovídat! Začínal jste podnikat v Autoškoly dle živnostenského oprávnění v roce01.07.2008 a sám jste dal takovou nízkou cenu, jen abyste nalákal uchazeče vůči jiné autoškoly,která Vám dělá konkurenci.
Co nám to tady vykládáte,že kdyby konkurence zdražila,tak byste šel s cenou jako oni!!
Vy tady uvádíte autoškoláky a to podotýkám zkušených…do omylu!!
Máte kamarády autoškoláky, co Vám radí aby jste v tomto foru neodpovídal? Podle mě si vymýšlíte, protože každého zkušeného autoškoláka by tohle nedoporučil a jednal se všema.
To je jen Váš názor, tudíž to nikam nevede.
Co se týče volání do Vaší provozovny, tak nabídka byla taková jak již uvedl výše zmiňující kolega.
Máte vyjádření třeba na pana ing. Horčičko. Ano,je to jen Váš názor nezkušeného autoškoláka a nikdy byste tohle nenapsal, kdybyste neměl dlouhodobé zkušenosti s provozováním Autoškoly.
Vážený Martine, nemazej nám tady zkušeným med kolem …..,když ve výcviku i teorii nemáte dostatečné zkušenosti!
Bylo by prosím možné tento příspěvek přeložit do češtiny? :)))


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Cena...cena...cena a zase ta cena

10.3.2010 10:32 vložil Jan Cerny (Jan Cerny)  IP: 233.238.broadband5.iol.cz

Martin napsal

Vážený pane Jane Cerny: Je mi líto, ale moje vzdělání mě neopravňuje ani k pořádání ani k přednášení na seminářích o optimalizaci cen. Nejsem vystudovaný ekonom a proto Vás zklamu. Když ale tak naléháte, tak jeden příklad za všechny zde uvedu: Autoškola Ing. Horčičky nedávno zakoupila dva nové vozy Škoda Roomster. I naprosto nezasvěcený člověk ihned pochopí, že cena Roomstru a Fabie je někde úplně jinde a rozdíl je značný. Pochopitelně je obrovský rozdíl i v ceně za provoz (vyšší spotřeba paliva, větší a tedy dražší pneumatiky...). Teď se tedy můžeme bavit o kvalitě výcviku v Roomsteru a ve Fabii. Kolik žáků autoškol po skončení autoškoly asi bude jezdit Roomsterem a kolik Fabií? Jsem si jistý, že ve Fábii jich bude jezdit víc. A teď tedy polemizujme, je kvalitnější výcvik v mnohem dražším Roomsteru nebo v mnohem levnější Fabii? Ať si udělá obrázek každý. Tento příspěvek není mířen proti Vám, Ing. Horčičko, provádějte si výcvik s jakými vozidly chcete, jde pouze o příklad snížení nákladů na výcvik.
Pane Martine, nemohu jinak než opět reagovat. Nejsem stejného názoru jako Vy, nevím sice, jaké máte vzdělání, ale na semináři, kde jsou přítomni lidé ze sstejného oboru, tedy autoškoláci, by jste neměl mít problém vystoupit se svojí kalkulací ceny. I když nejste vystudovaný ekonom, provozujete AŠ a tedy by jste měl mít cenu zkalkulovanou podle ekonomických pravidel a ne jen tak střelenou od boku.

Co se týká vozového parku, jsem přesvědčen, že většina autoškol vyměňuje svá výcviková auta (myslím na sk. B) v rozmezí 4 - 6 let. Já to tak dělám také. Mám Roomstra a Fabii, takže náklady mohu snadno porovnávat. V kakulaci také počítám s výší náhrady stanovenou vyhláškou a s odhadem počtu žáků za rok. Skutečné náklady pak mohu porovnávat s kalkulací a věřte mi, o moc se tato čísla neliší, spíše jsou skutečné náklady i vyšší. A přesto mám kalkulaci ceny na B 10000,- Kč.

Pokud chcete porovnávat, s čím kdo bude jezdit po AŠ, tak jistě máte pravdu v tom, že často budou absolventi jezdit v něčem jiném. Ale o tom snad výuka a výcvik není. Po AŠ by měl žák umět jezdit s jakýmkoliv autem, jen si na něj bude muset zvyknout. A na to jej musíme v AŠ připravit. Proto např. i já mám dvě rozdílná auta s různým motorem, abych žáky naučil, jak si mají počínat. Jinak každý si může vybrat autoškolu i podle výcvikových vozidel, na kterých jezdí výcvik.

Ono není umění dotovat cenu za AŠ z jiných činností, ale podle zákona o cenách nelze nabízet službu za ceny podnákladové. Z toho plyne, že je třeba u každé činnosti spočítat náklady a pod ně nejít. Zisk mohu pak vytvářet u každé činnosti v různé výši.

I když nejste ekonom, přesto si myslím, že by byla zajímavá debata o cenách za Vaší účasti.


Vložit nový příspěvek    Citovat


hledám

17.3.2010 14:06 vložil otec ()  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Dobrý den, dostal sem se na Vaše stránky při hledání nějaké autoškoly pro mého třetího syna. Jsem v invalidním duchodu, bydlím u Třebíče a moc peněz v rodiném rozpočtu nazbyt nemáme. Píšete tady a všelijak se urážíte ohledně ceny, že by měla být co největší, že kdo ji má malou tak to je divné. Před 4 lety dělal řidičák starší syn a dcera v Jihlavě u 1 soukromé autoškoly Antonín Musil cena byla na skupinu osobní automobil 4400 kč. (to bylo nejlevnější v širokém okolí) a všude v okolí se pohybovala kolem 8000, tak bylo rozhodnuto, takže oba nás stály 8800 + doktorka + 700 poplatek tam kde dělaly zkoušku. Celkově za oba 10800. Dneska stojí řidičák jednou tolik a nevím proč tak razantně cena vzrostla. Myslim si, že odjezdily vše co měli a snad je v ničem neošidily, protože oba jezdí v zaměstnání bez nehod a ohleduplně. Jediné co mě zarazilo, byla doba výcviku v autoškole 8 měsíců a někteří spolužáci i delší dobu to se mi zdálo docela dost dlouhá doba. Podle čeho si mám teda vybrat kam syna poslat, pro nás je na prvním místě hlavně ta cena, ta zajímá asi každého zákazníka přece. Děkujem za radu.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: hledám

17.3.2010 15:37 vložil Mablees (Mablees)  IP: 90.183.82.208

otec napsal

Dobrý den, dostal sem se na Vaše stránky při hledání nějaké autoškoly pro mého třetího syna. Jsem v invalidním duchodu, bydlím u Třebíče a moc peněz v rodiném rozpočtu nazbyt nemáme. Píšete tady a všelijak se urážíte ohledně ceny, že by měla být co největší, že kdo ji má malou tak to je divné. Před 4 lety dělal řidičák starší syn a dcera v Jihlavě u 1 soukromé autoškoly Antonín Musil cena byla na skupinu osobní automobil 4400 kč. (to bylo nejlevnější v širokém okolí) a všude v okolí se pohybovala kolem 8000, tak bylo rozhodnuto, takže oba nás stály 8800 + doktorka + 700 poplatek tam kde dělaly zkoušku. Celkově za oba 10800. Dneska stojí řidičák jednou tolik a nevím proč tak razantně cena vzrostla. Myslim si, že odjezdily vše co měli a snad je v ničem neošidily, protože oba jezdí v zaměstnání bez nehod a ohleduplně. Jediné co mě zarazilo, byla doba výcviku v autoškole 8 měsíců a někteří spolužáci i delší dobu to se mi zdálo docela dost dlouhá doba. Podle čeho si mám teda vybrat kam syna poslat, pro nás je na prvním místě hlavně ta cena, ta zajímá asi každého zákazníka přece. Děkujem za radu.
No jestli někde stál výcvik před 4 lety 4 tis. Kč to nevím , ale asi je to možné . . nevím jak kolegové , ale za cenu 4 tis. jsem dělal v roce 1998 . .

Vybírejte autoškolu nejen podle ceny , ale asi je zapotřebí se poptat na jejich úspěšnost při záv. zkozuškách , na přístupu k žákům , jakou formou taky samotný výcvik a výuka probíhá . . Investujete do svého syna vzdělání na celý život !


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: hledám

17.3.2010 15:55 vložil Ondřej Horázný ()  IP: smtp.ridicak.cz (neregistrován)

otec napsal

Před 4 lety dělal řidičák starší syn a dcera v Jihlavě u 1 soukromé autoškoly Antonín Musil cena byla na skupinu osobní automobil 4400 kč. (to bylo nejlevnější v širokém okolí) a všude v okolí se pohybovala kolem 8000, tak bylo rozhodnuto, takže oba nás stály 8800 + doktorka + 700 poplatek tam kde dělaly zkoušku. Celkově za oba 10800. Dneska stojí řidičák jednou tolik a nevím proč tak razantně cena vzrostla.
Milý pane, neznáte pozadí, proč to tak bylo. I já vím patrně jen část přestože se s ním znám. Prostě to byla cenová válka a pan Musil dělal nějakou dobu za cenu mzdy a ani né benzínu. Vzhledem k velikosti firmy a faktu, že skupina B ho naprosto neživila neměl zapotřebí šidit. V tu dobu u něho byl dražší výcvik na BE s 8 hodinami, nežli B s 28. Jenže to bylo tehdy něco zcela jiného nežli zmíněné žabomyší války začínajících autoškol, které dumpingovou cenou získávají klientelu. Tedy tehdejších 8000 Kč u okolních AŠ byla normální cena. Zkuste se kdekoli ve službách zeptat kolik si účtují za hodinu práce a vynásobte 30 a jste doma.


Vložit nový příspěvek    Citovat


traapas

18.3.2010 15:18 vložil viktor ()  IP: 59.206.broadband2.iol.cz (neregistrován)

To co se tu děje na těch stránkách vzájemné špinění, očerňování atd. Je to ubohost učitelák mám "jen 20 let", ale takhle jsme se k sobě nechovali. Navíc vše umožňuje v rámci diskuze nekalou soutěž a k těm ohlasům co bybyo v 98 tak to já už 10 let seděl ve školce za 2900 Kčs. Co takhle láská k profasi nebo se to už nenosí Viktor


Vložit nový příspěvek    Citovat


"EKONPMIKA

18.3.2010 15:49 vložil autoskola@matrix.cz ()  IP: 59.206.broadband2.iol.cz (neregistrován)

Kdybys měl alespoň ce podepsat Ty rozumbrado


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Seminář o optimalizaci cen

18.3.2010 15:57 vložil Viktor ()  IP: 59.206.broadband2.iol.cz (neregistrován)

Ondřej Horázný napsal

Aleši, to je bezva nápad, stejně jsem takový seminář chtěl uspořádat ! Já Ti s tím mám taky problém, za necelých 12 000 Kč si fakt nemůžeme moc vyskakovat. Učitelům kupuji každé 4 roky nová auta, platím je od 110 Kč do 180 Kč/45 minut, tedy 150 - 240 Kč za hodinu (mzda v pracovním poměru) + stravenky, penzijní připojištění apod. a přesto si myslím, že je to málo. Bylo by dobré, kdyby nám kolega z Brna poradil jako lektor. Tím ho oficiálně zvu. Jestli to čte Rokba, tak bych ho taky prosil, protože v Liberci 6900 Kč je už sice poměrně drahé, ale myslím, že by nás taky mohl něco naučit! Jinak Kofiho 6 Kč za 1 km vychází z cestovních náhrad dle zákoníku práce (amortizace+benzín). Myslím, že hoši na ministerstvu práce a na financích tomu moc nerozumí a náhrady by se nměly snížit!
Ahoj
A co zkusit vlastní učitelskou práci. Ušetřil bys na nákladech a pro nás co je to zkutečně koníčkem je to i zábavné. Jó Ondro jak by se Ti líbilo, kdyby začali optimalizovat např. u čerpacích stanic. To by se ten právník v Tobě asi ozval co?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Seminář o optimalizaci cen

22.3.2010 10:41 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička)  IP: 2.190.broadband2.iol.cz

Viktor napsal

A co zkusit vlastní učitelskou práci. Ušetřil bys na nákladech a pro nás co je to zkutečně koníčkem je to i zábavné. Jó Ondro jak by se Ti líbilo, kdyby začali optimalizovat např. u čerpacích stanic. To by se ten právník v Tobě asi ozval co?
Možná jseme se nepochopili, ale já i Ondra jsme mysleli takovýto seminář opravdu vážně. Bohužel nikdo s oslovených odborníků ( :) ) zatím nepřislíbil účast.

Co se týká slova "optimalizace" prosím nezaměňovat se slovem "podvádění"

optimalizace např:

http://www.firemnipartner.cz/olomouc/clanek.php?clanek=247


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Seminář o optimalizaci cen

22.3.2010 18:44 vložil Rokba ()  IP: mail.lbcfree.net (neregistrován)

Ing. Aleš Horčička napsal

Možná jseme se nepochopili, ale já i Ondra jsme mysleli takovýto seminář opravdu vážně. Bohužel nikdo s oslovených odborníků ( :) ) zatím nepřislíbil účast.

Co se týká slova "optimalizace" prosím nezaměňovat se slovem "podvádění"

optimalizace např:

http://www.firemnipartner.cz/olomouc/clanek.php?clanek=247
Jen na okraj, opravdu si myslíte, že kdokoli soudný bude svým konkurentům sdělovat své know how, navíc v tak vysoce konkurenčním prostředí, jako je autoškolství?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Seminář o optimalizaci cen

22.3.2010 19:05 vložil Ing. Aleš Horčička (Ing. Aleš Horčička)  IP: adsl-static-82-202-17-137.liberec.tiscali.cz

Rokba napsal

Jen na okraj, opravdu si myslíte, že kdokoli soudný bude svým konkurentům sdělovat své know how, navíc v tak vysoce konkurenčním prostředí, jako je autoškolství?
členové výkonné rady AAČR to dělají na všech seminářích... takže: "ano" ?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Seminář o optimalizaci cen

22.3.2010 20:33 vložil MATY (MATY)  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

Ing. Aleš Horčička napsal

členové výkonné rady AAČR to dělají na všech seminářích... takže: "ano" ?
a nejenom členové VR


Vložit nový příspěvek    Citovat


poradte

26.3.2010 07:46 vložil jirka ()  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Dobrý den všem, mohl by mi nekdo poradit kdy na dalnici uz muzu s letnakama? Pocasi je uz fajn a nikdo nevi kdy daji znacky pryc. dekuji za odpoved. Jirka


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: poradte

26.3.2010 12:12 vložil Mablees (Mablees)  IP: 90.183.82.208

jirka napsal

Dobrý den všem, mohl by mi nekdo poradit kdy na dalnici uz muzu s letnakama? Pocasi je uz fajn a nikdo nevi kdy daji znacky pryc. dekuji za odpoved. Jirka
31.3.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Re: Re: Re: Seminář o optimalizaci cen

4.4.2010 16:25 vložil Leos ()  IP: 212.138.86.21 (neregistrován)

Ing. Aleš Horčička napsal

členové výkonné rady AAČR to dělají na všech seminářích... takže: "ano" ?
Podle mého to vidím tak, že když dám cenu na celou spodní hranici co se dá,tak ke mě bude chodit víc žáků než k těm,co mají cenu přehnanou.Samozřejmě ve výcviku i v teorii dostane maximum jak v ceně vysokých.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vložit nový příspěvek

Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13338)

11% (2028)

2% (447)

11% (2075)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2024