Autoškola T

31.12.2009

Vložit nový příspěvek

Autoškola T

31.12.2009 14:56 vložil hudyx (hudyx)  IP: igw.chvalsiny.net

Zdravím,

chtěl bych si teď na jaře udělat řidičský průkaz na skupinu T. -traktor.( od 17 let) . Chci se zeptat, stačí-li učebnice autoškoly od VOGEL seznam testových otázek- pro vsechny skupiny řo ve zneni platnem k 1.4.2008.
Pro naučení vyhlášky mi stačí psát již testy, mám již řp na A1 a B.
Techniku a ovladani vozidla- na to si musím koupit novou nebo stačí ze skupiny B.
Testové otázky a technika je shodná s skupinou C?
Z kolika jízd se autoškola na T skládá,popř je shodná s B?
děkuji


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Autoškola T

1.1.2010 19:25 vložil Mablees ()  IP: 90.183.241.238 (neregistrován)

hudyx napsal

Zdravím,

chtěl bych si teď na jaře udělat řidičský průkaz na skupinu T. -traktor.( od 17 let) . Chci se zeptat, stačí-li učebnice autoškoly od VOGEL seznam testových otázek- pro vsechny skupiny řo ve zneni platnem k 1.4.2008.
Pro naučení vyhlášky mi stačí psát již testy, mám již řp na A1 a B.
Techniku a ovladani vozidla- na to si musím koupit novou nebo stačí ze skupiny B.
Testové otázky a technika je shodná s skupinou C?
Z kolika jízd se autoškola na T skládá,popř je shodná s B?
děkuji
Dobrý den , začnu od konce :
Rozšíření z B na T obsahuje 10 lekcí jízdy , seznam otázek techniky je shodný se skupinou C , jinak autoškola Vám určitě veškeré učební podklady zajistí včetně aktualizovaných testových otázek .
ps: pokud Vám můžu poradit asi bych radši udělal C a následně C+E , tím budete moci řídit i Vámi požadovaný traktor . Je to však asi o kapánek dražší výcvik , ale rozhodně se Vám do budoucna dle mého názoru bude hodit více .


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Autoškola T

2.1.2010 19:42 vložil Pepa ()  IP: dsl-38-17-23.tulsaconnect.com (neregistrován)

Mablees napsal

Dobrý den , začnu od konce :
Rozšíření z B na T obsahuje 10 lekcí jízdy , seznam otázek techniky je shodný se skupinou C , jinak autoškola Vám určitě veškeré učební podklady zajistí včetně aktualizovaných testových otázek .
ps: pokud Vám můžu poradit asi bych radši udělal C a následně C+E , tím budete moci řídit i Vámi požadovaný traktor . Je to však asi o kapánek dražší výcvik , ale rozhodně se Vám do budoucna dle mého názoru bude hodit více .
Čekal sem,že ti autoškoláci tady řeknou,že i se skupinou B můžeš jezdit s traktorem!! Záleží na co to chceš? Jestli třeba jen orat pole nebo podobně,tak ti stačí skupina B kterou máš. Ale s naloženou vlečkou už jezdit nemůžeš!
V druhém případě bych také doporučil udělat si Céčko a následně C+E.Jak říkám,záleží co budeš s traktorem dělat za práci.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Autoškola T

2.1.2010 20:21 vložil Ivan ()  IP: ip-89-103-40-155.karneval.cz (neregistrován)

Pro upřesnění - s řidičským oprávnění skupiny B je možné řidit traktor o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg. K tomuto traktoru je možné zapojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnost nepřevyšující 750 kg. Dále je možné vytvořit soupravu traktor a přípojné vozidlo, která nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost soupravy 3 500 kg. V tomto případě lze připojit i přívěs o vyšší max.přípustné hmotnosti než 750 kg, pokud bude splněna podmínka, že maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
Se skupinou B + E je možné překročit maximálně přípustnou hmotnost soupravy 3 500 kg. Je nutné dodržet pravidla o zapojení vozidel do soupravy s ohledem na rychlost . Pokud maximální povolená rychlost soupravy nepřekračuje 4o km/h je možné připojit dvou a půl násobek okamžité hmotnosti traktoru a pokud překračuje 40 km/h je možné připojit přívěs o hmotnosti 1 a půl násobku okamžité hmotnosti traktoru.
Jinak je ale výhodnější skupina C+ E , která je na všechny traktory včetně souprav.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Autoškola T

3.1.2010 07:21 vložil Agro.Jm ()  IP: 66.230.230.230 (neregistrován)

Ivan napsal

Pro upřesnění - s řidičským oprávnění skupiny B je možné řidit traktor o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg. K tomuto traktoru je možné zapojit přípojné vozidlo o maximální přípustné hmotnost nepřevyšující 750 kg. Dále je možné vytvořit soupravu traktor a přípojné vozidlo, která nesmí překročit maximální přípustnou hmotnost soupravy 3 500 kg. V tomto případě lze připojit i přívěs o vyšší max.přípustné hmotnosti než 750 kg, pokud bude splněna podmínka, že maximální přípustná hmotnost přípojného vozidla nepřevyšuje pohotovostní hmotnost tažného vozidla.
Se skupinou B + E je možné překročit maximálně přípustnou hmotnost soupravy 3 500 kg. Je nutné dodržet pravidla o zapojení vozidel do soupravy s ohledem na rychlost . Pokud maximální povolená rychlost soupravy nepřekračuje 4o km/h je možné připojit dvou a půl násobek okamžité hmotnosti traktoru a pokud překračuje 40 km/h je možné připojit přívěs o hmotnosti 1 a půl násobku okamžité hmotnosti traktoru.
Jinak je ale výhodnější skupina C+ E , která je na všechny traktory včetně souprav.
Děkujeme Ivanovi za velmi stručné vysvětlení! Takových lidí je tady málo,co to takhle laikovi vysvětlí,když člověk po přečtení ze zákonu to tak nepochopí.A myslím,že ne každý o tomto ví (samozřejmě krom autoškol).
Ještě jednou děkujeme a přejeme ti v novém roce hodně úspěchů a ať se ve všem daří.
Vozdecký


Vložit nový příspěvek    Citovat


skupina T testy v ruštině

10.9.2010 11:14 vložil Hanka ()  IP: hanka.licanet.cz (neregistrován)

Poradíte mi, kde získat testy v ruském jazyce, případně kde lze rozšířit oprávnění pro skupinu T pro ukrajinsky (rusky) mluvící držitele národních ŘP?
Děkuji Hanka


Vložit nový příspěvek    Citovat


skupina T

6.1.2011 10:27 vložil MARTIN1970 (MARTIN1970)  IP: proxy.mvcr.cz

Dobrý den, jestli tomu dobře rozumím, tak pro řízení traktorů postačí sk. C+E, respektive pro motorová vozidla obsažená ve sk. T ? Pokud si dobře pamatuji, tak do roku 2000 platilo, že když si někdo udělal skupinu C, tak automaticky získal i sk. T. To už snad dneska neplatí. Potom by však sk. T postrádala smysl, opominu-li, že je od 17 let a sk. C+E od 18.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: skupina T

6.1.2011 12:20 vložil Mablees ()  IP: 90.183.82.214 (neregistrován)

MARTIN1970 napsal

Dobrý den, jestli tomu dobře rozumím, tak pro řízení traktorů postačí sk. C+E, respektive pro motorová vozidla obsažená ve sk. T ? Pokud si dobře pamatuji, tak do roku 2000 platilo, že když si někdo udělal skupinu C, tak automaticky získal i sk. T. To už snad dneska neplatí. Potom by však sk. T postrádala smysl, opominu-li, že je od 17 let a sk. C+E od 18.
přesně tak jak píšete . . . postrádá trochu smysl . . .ale jsou ještě školy učňáky a tam teda "T" provádí , následně ale stejně jdou pak do autoškoly na "C" a "CE" . . . důležité je že to "T" asi platíme z našich daní :-)


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: Autoškola T

7.1.2011 00:54 vložil Miloš Šlajchrt ()  IP: 79-98-72-201.sys-data.com (neregistrován)

Mablees napsal

Dobrý den , začnu od konce :
Rozšíření z B na T obsahuje 10 lekcí jízdy , seznam otázek techniky je shodný se skupinou C , jinak autoškola Vám určitě veškeré učební podklady zajistí včetně aktualizovaných testových otázek .
ps: pokud Vám můžu poradit asi bych radši udělal C a následně C+E , tím budete moci řídit i Vámi požadovaný traktor . Je to však asi o kapánek dražší výcvik , ale rozhodně se Vám do budoucna dle mého názoru bude hodit více .
dobrý den . Dovoluji si upozornit na připravovanou novelu zákona 361 , konkrétně rozdělení skupin , kde je u všech céčkových skupin napsáno - s vyjímkou traktorů
h) C jsou zařazena motorová vozidla s výjimkou traktorů a vozidel uvedených v písmeni g), jejichž největší povolené hmotnosti převyšuje 3 500 kg s nejvýše 8 místy k sezení kromě místa řidiče, ke kterým smí být připojeno přípojné vozidlo o největší povolené hmotnosti nepřevyšující 750 kg,
skupina T i nadále zůstává jako národní skupina a v přechodných ustanoveních připravované novely se dočteme že
1. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin udělená podle dosavadní právní úpravy zůstávají zachována v rozsahu, v jakém byla udělena. Řidičská oprávnění jednotlivých skupin a podskupin podle věty první opravňují rovněž k řízení vozidel, která jsou do skupin se shodným označením nově zařazena tímto zákonem, pokud tomu nebrání omezení řidičského oprávnění.
tedy snad u řidičáků na C získaných před nabytím účinnosti novely dojde i k zapsání skupiny T , vzhledem k tomu , že dnes tato skupina ,resp. CE umožňuje řídit traktor s vlekem ,ale dokud to nebude černé na bílém , tak se tomu věřit nedá. Půjde zase o výklad tohoto přechodného ustanovení, nicméně do budoucna určitě céčkový řidičák nebude umožňovat řídit traktor. Citovaná novela je k mání na stránkách ministerstva dopravy v sekci připravovaná legislativa. Nenadávejme na nikoho v ČR toto vymysleli soudruzi v Bruselu.
Přeji hezký den Miloš Šlajchrt autoslajchrt@volny.cz


Vložit nový příspěvek    Citovat


Skupina T

9.1.2011 07:18 vložil Šárka Homfray ()  IP: 45.229.broadband13.iol.cz (neregistrován)

Je to tak jak píšete s tím, že upozorním ještě na jedno přechodné ustanovení, které říká v podstatě to, že pokud dokončíte výuku a výcvik v autoškole před účinností novely (19. ledna 2013), tak se Vám ŘO udělí podle podmínek v současné právní úpravě.


Vložit nový příspěvek    Citovat


jízda traktorem po silnici první třídy

12.2.2011 22:13 vložil Drda ()  IP: b2.pop1.pre2.sloane.cz (neregistrován)

Dobrý den prosím o radu smím jet traktorem s vlekem po silnici první třídy nebo je nějaké omezení jestli ano tak prosím jaké. Předem děkuji za odpověď.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: jízda traktorem po silnici první třídy

14.2.2011 06:22 vložil vokoun ()  IP: 80-87-176-167.static.oxid.cz (neregistrován)

Drda napsal

Dobrý den prosím o radu smím jet traktorem s vlekem po silnici první třídy nebo je nějaké omezení jestli ano tak prosím jaké. Předem děkuji za odpověď.
Tohle řeší zákon 361/2000 Sb. o silničním provozu, § 43.


Vložit nový příspěvek    Citovat


macko

5.7.2011 23:51 vložil gustav ()  IP: 88.103.36.64 (neregistrován)

Zdravím , chtel bych se zeptat jestli nevite jak to vypadá se schválením ridicskych prukazu od 17 let s doprovodem zkusenejsiho ridice zajimalo byme jestlu uz se to nejak pohlo


Vložit nový příspěvek    Citovat


CE vs T

2.11.2011 17:00 vložil throwman ()  IP: 192.168.1.4 (neregistrován)

Po diskuzi s jednou nejmenovanou osobou na MD jsem nabyl názoru, že tento člověk stojí za tím, že skupina T se "starým CEčkařů" nazapočte... To mě samozřejmně celkem rozčílilo, protože spadám také do onoho případu CE. Doufejme, že traktor zůstává stále motorovým vozidlem a né nikoli nějakým speciálním strojem, či co (jeho úvahy jsem zcela nepochopil). Jinak nechápu jak se z toho chce vykroutit.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vzpomínka

2.11.2011 19:04 vložil Jarda ()  IP: 248.190.broadband6.iol.cz (neregistrován)

Jsem opravdový pamětník.Byl jsem u toho,když se zaváděla skupina T.byla to nutnost,aby měl kdo jezdit v JZD s traktory.T se zkoušelo s oběma očima ne přivřenýma,ale přímo zalepenýma.Když byl držitelem T světský a jel s cirkusem do ciziny, museli jsme mu vystavit Ř.P.skupiny C,aby mohl s traktorem tahat naringotky.Zná evropa dnes sk.T???Není zákaz řízení traktorů se sk.C opět nehorázná blbost z dílny neschopného MD?Nebo někdo potřebuje tržby,tak se projevil?Kdopaqk zase bude mít novou vilu u moře??Bude mít Řebíček nového souseda?


Vložit nový příspěvek    Citovat


CE vsT

3.11.2011 07:03 vložil Miloš Šlajchrt ()  IP: 79-98-72-201.sys-data.com (neregistrován)

dobrý den . Skupina T byla a i nadále zůstane národní skupinou a jak už tady bylo napsáno platí pouze na území ČR. V současné době lze ze skupinou C řídit traktory a s CE i včetně vleků. Novela zákona č. 297/2011Sb. , která nabude účinnosti 19 ledna 2013 vymezí sk. C na vozidla nad 3,5 tuny s vyjímkou traktorů. Nicméně v Čl. II odst. 1. je uvedeno že řidičská oprávnění získaná před nabytím účinnosti novely budou platná v rozsahu jaký měla dle zákona 361/2000Sb do dne nabytí účinnosti novely. Tedy pro ty co získali ř.p. C před se nic nemění (byl jsem na semináři pořádaném panem JuDr. Buštou a i pan Kněžínek zastával tento názor) , ti noví Céčkařií nebudou moci řídit traktor , ale jak už jsem na toto téma jednou uvedl nevymyslel to nikdo na ministerstvu je to transpozice Evropské směrnice , tedy nadávejme na byrokraty v Bruselu i když těch našich nesmyslů je v zákonech taky dost . Mimochodem tato novela obsahuje i řadu dalších úžasností které by stály za pozornost a budou nám všem možná více vadit než toto. Jen namátkou, tušíte někdo jak jako provozovatel vozidla zajistíte aby "při užití vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu" ? napadá mi jediné , všichni si nechají namontovat druhé pedály a budou jezdit jako spolujezdec s tím komu vozidlo poskytnou, nebo bude mít každý pouze svoje vozidlo. ????? Náš právní řád a zákonodárný sbor nám tímto ustanovením chce vzkázat jediné - nám ani tak nejde o to kdo co provede , ale my (stát) potřebujeme hlavně ty prachy , protože kdyby mělo jít o bezpečnost provozu tak přidá policajtům a vyžene je na silnici aby dělali to co mají , tedy zajišťovali bezpečnost silničního provozu. Místo toho posadí ke kamerám MP a úředníky a bude vybírat prachy , přitom se tvářit strašně důležitě. Myslím , že nás čeká ještě spoustu nesmyslů zaviněných jak naší politickou garniturou (jsem přesvědčen , že zákony tvoří ti co jim rozumí , ale komolí je ti co je upravují k obrazu svému) tak i pány byrokraty v Bruselu. A už dost chladne mi snídaně.
Přeji nám všem pevné nervy a hezký den Miloš Šlajchrt


Vložit nový příspěvek    Citovat


Komu to prospívá?

4.11.2011 09:41 vložil Pavel ()  IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)

Pan Šlajchrt nás informuje o tom,že sk.T není výplod EU,ale je i nadále naší národní.O to hůř pro naše zákonodárce.Čecháček pojede s traktorem do němec,musí mít na část cesty T,ale po evropě bude jezdit s C resp.CE,neboť mám na paměti cirkusáky s maringotkama.Není to postaveno na hlavu,když člověk který brázdí evropu se 40t soupravou nesmí doma vyvézt hnůj od králíků se Zetorem 30 s přívěsem,pokud neabsolvuje autoškolu na skupinuT,včetně zkoušky.Jak pan kolega píše,je to naše národní skupina,tudíž je to záležitost jedině našich korupčníků a nekopetentních úředníků.Takže se tato blbost zrodila v čechách a ne v Bruselu.Je to těžké,když zákony dělají lidé,kteří z praxe neví nic.Mají prxi jako zelené mozky u armády,nebo šlapali bláto v barvách SNB,nebo dělali ředitele z pověření UVKSČ.Jen se zeptejte starých autoškoláků,kteří je pamatují.S jedním z nich,důchodcem,občas spolupracuji.Když má náladu a rozpovídá se,je to zajímavé,ale smutné.Panu Šlajchrtovi děkuji.Jak se na to díváte,jako praktik.


Vložit nový příspěvek    Citovat


skupina C+E a rizeni traktoru

9.1.2012 10:58 vložil Vít Jakšík (adoks.doks)  IP: 172.16.8.9

Dobry den, pred 14dni jsem si dodelal ke skupine C i E a zjistuji, ze v roce 2013 mi to bude k nicemu, protoze stejne s tim traktor + valnik ridit nemohu, to snad neni mozny. A pri vydani ridicskeho prukazu me orazili k B i E ale skupina T neni orazena, proc tomu tak je? Proc nemam orazene i T ?


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: skupina C+E a rizeni traktoru

9.1.2012 22:40 vložil MIROSLAV NEUMANN (Mablees)  IP: 90.183.82.214

Vít Jakšík napsal

Dobry den, pred 14dni jsem si dodelal ke skupine C i E a zjistuji, ze v roce 2013 mi to bude k nicemu, protoze stejne s tim traktor + valnik ridit nemohu, to snad neni mozny. A pri vydani ridicskeho prukazu me orazili k B i E ale skupina T neni orazena, proc tomu tak je? Proc nemam orazene i T ?
sk. "T" se automaticky psala při získání C+E do roku 2002 (myslím) , následně po tomto roce ti kteří udělali (jí) C+E tak samozřejmě "T" mohou řídit ale již to nemají vyznačeno v ŘP !

A po novele 2013 by to mělo být tak že i Vám stále zůstane pravomoc řidit sk. "T" , pouze ti kteří teprve získají C+E po novele 2013 nebudou mít oprávnění řídit "T" !





Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: skupina C+E a rizeni traktoru

10.1.2012 18:41 vložil Vít Jakšík (adoks.doks)  IP: nat-3-157.sfn.sitkom.cz

MIROSLAV NEUMANN napsal

sk. "T" se automaticky psala při získání C+E do roku 2002 (myslím) , následně po tomto roce ti kteří udělali (jí) C+E tak samozřejmě "T" mohou řídit ale již to nemají vyznačeno v ŘP !

A po novele 2013 by to mělo být tak že i Vám stále zůstane pravomoc řidit sk. "T" , pouze ti kteří teprve získají C+E po novele 2013 nebudou mít oprávnění řídit "T" !
ok, ale nevim, jak treba po deseti letech budu vysvetlovat straznikovi pri nahodne kontrole, ze v roce 2011 jsem si delal C+E a patrilo tam i "T", ktere neni zapsane na ridicskem prukaze:)


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Re: skupina C+E a rizeni traktoru

12.1.2012 12:55 vložil Vít Jakšík (adoks.doks)  IP: nat-3-157.sfn.sitkom.cz

MIROSLAV NEUMANN napsal

sk. "T" se automaticky psala při získání C+E do roku 2002 (myslím) , následně po tomto roce ti kteří udělali (jí) C+E tak samozřejmě "T" mohou řídit ale již to nemají vyznačeno v ŘP !

A po novele 2013 by to mělo být tak že i Vám stále zůstane pravomoc řidit sk. "T" , pouze ti kteří teprve získají C+E po novele 2013 nebudou mít oprávnění řídit "T" !
potvrzuji, stejna odpoved byla i z ministerstva dopravy.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Kterou učebnici?

17.8.2012 14:36 vložil Honza Rado (rado)  IP: 89-24-48-1.i4g.tmcz.cz

Dobrý den,
kterou učebnic z následujících byste mi doporučili/s kterou máte zkušenosti? http://www.sevt.cz/obchod/knihkupectvi/odborna-literatura/auto-moto/autoskola/

Vyplatí se vůbec dnes kupovat učebnici z roku 2008? Nebudou tam už věci zastaralé?

Díky


Vložit nový příspěvek    Citovat


učebnice

17.8.2012 21:45 vložil Svatomír Rafaj (Svatomír)  IP: 94.229.91.34

já bych z nabízených vybral jednoznačně tuto http://www.sevt.cz/produkt/autoskola-2011-nove-vydani-k2007505/
z roku 2008 určitě navybírejte, hodně se to mění
jinak já také propaguji výukové cd a učebnici od Schrotera
http://schroter.cz/ucebnice.htm
to nabízím svým žákům a také výuka podle něj je velmi kvalitní


Vložit nový příspěvek    Citovat


učebnice

17.8.2012 21:52 vložil Svatomír Rafaj (Svatomír)  IP: 94.229.91.34

Jinak , kvalitní autoškola Vám doporučí učebnici. Já osobně jsem rád když žáci používají učebnici jakou já, při výuce. Pozor! tak jak cena autoškoly, tak ceny učebnice, neznamená co je levné, je vhodné k výuce. Nekvalitní výuku i výcvik dřív , nebo později stejně doplatíte, třeba dokupováním jiných studijních materiálů. Na výuce v autoškole se určitě neoplatí šetřit.
Svatomír Rafaj


Vložit nový příspěvek    Citovat


učebnice

17.8.2012 21:55 vložil Svatomír Rafaj (Svatomír)  IP: 94.229.91.34

Jinak , kvalitní autoškola Vám doporučí učebnici. Já osobně jsem rád když žáci používají učebnici jakou já, při výuce. Pozor! tak jak cena autoškoly, tak ceny učebnice, neznamená co je levné, je vhodné k výuce. Nekvalitní výuku i výcvik dřív , nebo později stejně doplatíte, třeba dokupováním jiných studijních materiálů. Na výuce v autoškole se určitě neoplatí šetřit.
Svatomír Rafaj


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vložit nový příspěvek

Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13340)

11% (2030)

2% (447)

11% (2076)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2025