Autoškola B za 6000? Copak jsme armáda spásy?

22.2.2012

Vložit nový příspěvek

Autoškola B za 6000? Copak jsme armáda spásy?

22.2.2012 00:18 vložil autoskolateplice (autoskolateplice)  IP: ip-85-163-62-156.eurotel.cz

Toto je příspěvek spíše pro zástupce teplických autoškol, ale pokud k tomu máte někdo jakékoliv připomínky, welcome. Nad tím, co se v mém okolí děje, už mi zůstává rozum stát. V autoškolství se pohybuji cca 5 let a co se děje v poslední době, je vrchol hlouposti. Když jsem začínal se svou vlastní autoškolou, velice pečlivě jsem propočítával cenu, za kterou budu nabízet kurzy. V poslední době se objevil hit v podobě řidičských průkazů v Teplicích "za pusinku". Copak je možné odvést kvalitní práci za 6000,- a udržet vysoký standart ohledně vozového parku, rozsahu výuky atd.? Majitelé autoškol v okolí, proberte se! Baví vás dělat takto psychicky vysilující a náročnou práci za životní minimum? Ano, konkurence je vysoká, avšak je nutno zachovat si zdravý rozum! Všude v okolí se řidičáky B dělají kolem 8000 a výše, ovšem tady v TP se objevilo pár "inteligentů", kteří zřejmě jezdí na vodu a neplatí žádnou režii a dokážou si k tomu vydělat na živobytí. Ještě ke všemu někteří z nich mají své zaměstnance, které platí nejspíš v naturáliích, jinak už to nevidím. Něco nebo někoho musí brát silně na hůl. Nemusim mít ekonomické vzdělání, aby bylo ihned jasné, že poctivě nemůžou s takovými penězi vystačit. PS: objevil se i takový extrémista, který zde dělá kurzy za 5800!!! To je směšné! Za takovou cenu byly řidičské průkazy před 10ti lety!!!


Vložit nový příspěvek    Citovat


bude hůř

23.2.2012 15:50 vložil Radovan Stratil (Stratil tým s.r.o.)  IP: 218.91.broadband6.iol.cz

pane kolego, je to začínající konec autoškol. Tento stav je i u nás. Ten kdo se živí jen autoškolou a nemá co žrát, nic jiného mu nezbude než udělat něco jak ty lidi nalákat. A na slevu dá každý. Když podnikání nejde, můžete ho jet chvíli jen za náklady a pak když to nemáte z čeho dotovat, tak tu firmu odstřelit a dělat něco jiného. Bohužel, nikdo z nás nechce skončit, ale ne v každé dědině byl kovář. Buď mám finanční zálohu, nebo jiné firmy a pak si můžu dovolit uměle autoškolu držet. Je to začarovaný kruh a autoškoláci jsou tupci. Prostě všichni to nepřežijeme, žáků je málo, nás je moc a cena je poloviční. Je dokonce již možné že náš přístup a cenová tendence směrem dolů, nahrává nějaké skupině lidí, podobné které vytváří zkušební centra. A autoškoly pro svou neschopnost provádět kvalitní výcvik za cenu (nevím jak dolů až se dostaneme, třeba 3000 Kč) pak budou spaseny a zastřešeny nějakou organizací, která bude vše řídit, udělá nějaký výběr, budeme jim platit desátky atd. atd. Znovu říkám autoškoláci jsou tupci a sami si řežeme pod sebou větev. Možná jsem to trochu přehnal, ale možná ...


Vložit nový příspěvek    Citovat


A co Ústí nad Labem ?????

24.2.2012 07:20 vložil Ivan Varchol (Ivan)  IP: 83.69.32.78

Tam soutěží v tom, kdo provádí výcvik za nižšší cenu. Před koncem roku cena B - 5 900 Kč. Vzápětí další autoškola to nemůže přenést přes srdce a snižuje na 5 800 Kč. Jiná autoškola ihned vrací úder a snižuje na 5 700 Kč. To ale nevydrží další ústecká autoškola a vánoční cena 5 600 je na světě. To zjistí první autoškola, která měla 5 900 Kč a rázem vyhlašuje krásných 5 500 Kč a je na prvním místě. To je ale nevydýchá autoškola, která snižovala jako druhá na 5 800 Kč a srovnává na 5 500 Kč. Takže pravděpodobně první autoškola to zjistí a nebude se chtít svého prvenství vzdát a cenu opět upraví.
A bohužel tyto tahanice a problémy, které mezi autoškolami v Ústí panují přenesla jedna autoškola do Litoměřic, kde otevírá pobočku za těch svých zatím 5 500 Kč. Bohužel nemám tolik řidičů na školení, abych to dotoval z těchto peněz, ani nemám možnost přelévat peníze z jiných aktivit, ani nechci žáky šidit. A pokud současná cena B 7 500 Kč pro studenty a 8 000 Kč pro ostatní je pro plátce DPH, za současné ceny benzínu a abych zaplatil dva učitelé už na hraně a vlastně pořád jen něco platím a nic nevydělávám, tak 5 500 Kč je pro naši autoškolu likvidační. Takže nezbyde asi nic jiného, než učitele poslat na pracák, nechat si jedno auto a nějak to vydržet do důchodu. Pokud lidi nepřijdou na to, že nejnižší cena není vždy to nejlepší.
Ivan Varchol Litoměřice


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: A co Ústí nad Labem ?????

24.2.2012 10:03 vložil Ing. Jan Černý (Jan Cerny)  IP: 31.153.broadband7.iol.cz

Ivan Varchol napsal

Tam soutěží v tom, kdo provádí výcvik za nižšší cenu. Před koncem roku cena B - 5 900 Kč. Vzápětí další autoškola to nemůže přenést přes srdce a snižuje na 5 800 Kč. Jiná autoškola ihned vrací úder a snižuje na 5 700 Kč. To ale nevydrží další ústecká autoškola a vánoční cena 5 600 je na světě. To zjistí první autoškola, která měla 5 900 Kč a rázem vyhlašuje krásných 5 500 Kč a je na prvním místě. To je ale nevydýchá autoškola, která snižovala jako druhá na 5 800 Kč a srovnává na 5 500 Kč. Takže pravděpodobně první autoškola to zjistí a nebude se chtít svého prvenství vzdát a cenu opět upraví.
A bohužel tyto tahanice a problémy, které mezi autoškolami v Ústí panují přenesla jedna autoškola do Litoměřic, kde otevírá pobočku za těch svých zatím 5 500 Kč. Bohužel nemám tolik řidičů na školení, abych to dotoval z těchto peněz, ani nemám možnost přelévat peníze z jiných aktivit, ani nechci žáky šidit. A pokud současná cena B 7 500 Kč pro studenty a 8 000 Kč pro ostatní je pro plátce DPH, za současné ceny benzínu a abych zaplatil dva učitelé už na hraně a vlastně pořád jen něco platím a nic nevydělávám, tak 5 500 Kč je pro naši autoškolu likvidační. Takže nezbyde asi nic jiného, než učitele poslat na pracák, nechat si jedno auto a nějak to vydržet do důchodu. Pokud lidi nepřijdou na to, že nejnižší cena není vždy to nejlepší.
Ivan Varchol Litoměřice
Vážený pane kolego,

když jsem předevčírem dostal mailem odkaz na nabídku AS z Ústí nad Labem, která ve své pobočce v Litoměřicích nabízí B za 5500,- Kč, byl jsem po přečtení nabídky vskutku naštvaný. Bohužel toto je důsledek činnosti různých slevových portálů, které masírují lidi svými nabídkami. No a autoškoly se tomu rychle přizpůsobují. Je zvláštní, že v době, kdy naše vstupy (tedy pohonné hmoty, energie, nájmy, odvody státu atd.) stoupají, paradoxně ceny za výcvik naopak klesají. Za uvedenou částku podle mne nelze ani uhradit samotné náklady na jízdu auta (včetně pojištění, oprav, pneu apod.), natož zaplatit učitele - zaměstnance. To ani nezbude nic samotnému podnikatel - učiteli. A co na to stát? Nic, odpovědní budou jen tvrdit, že vše ukáže zkouška. Ta to ale neukáže, neboť i takováto AŠ je schopna naučit žáka určitou trasu, která se jezdí při zkoušce a ten to pak zajede. Že neumí nic jiného a nemá zažité základní dovednosti je netrápí. On jim zaplatil, mají hodně žáků a ostatní nemají co dělat. AŠ je spokojena, ale jen do doby, než se jim porouchá auto, musí zaplatit nové pneu, pojistku, případně koupit nové auto. Pak se diví, že na to nemají. A je zle.

Toto je jednoznačný důsledek nekoncepční práce v uplynulých cca 10 - 15 letech, kdy se v podstatě zahodilo všechno, co do té doby bylo dobré a nenavázalo se na pozitiva z minulosti. Chybí především kontrolní mechanismy pro naší činnost. Ve spojení s tím, co chtějí klienti - málo zaplatit, pokud možno nechodit do AŠ či jen minimálně a co nejdříve mít v ruce papíry s tím, že se každý vyjezdí sám, to takhle dopadá.

Já se již delší dobu ptám, kam se ztratila ta pověstná profesní čest autoškoláka, který byl v minulosti "pan učitel", byl vážený a k těm dobrým se lidé vraceli či posílali své známé či své potomky. To ale dnes neplatí, učitel v AŠ je ochoten pracovat za odměnu, za kterou by nedělají ani uklízečky či pomocní dělníci. Kam jsme to dospěli, vážení kolegové?

Jan Černý, Kolín


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vážení

24.2.2012 14:29 vložil Josef Flinta (Josef192)  IP: 213.151.77.66

pánové autoškoláci, asi víte, že např. na novou STK není právní nárok. Podobná právní úprava by Vám také trošku pomohla ve Vaší nelehké situaci. Držte se


Vložit nový příspěvek    Citovat


reakce

6.3.2012 10:29 vložil Karel Kaluža (Karel Kaluza)  IP: cl139219.osu.cz

Ale pánové autoškoláci...
je to velice jednoduché, má známého zkušebního komisaře a dobře ví, že žák zkoušky udělá!


Vložit nový příspěvek    Citovat


Autoškola.poctivě

8.3.2012 10:10 vložil Jiří Křesťan (bady40)  IP: host4-242.hkfree.org

Pokud chcete autoškolu odjezdit poctivě,věnovat se žákům poctivě,absolvovat s nimi..veškeré typy provozu a komunikací a to v dostatečné míře..pak cena autoškoly..jako nejnižšší.by měla začínat někde kolem 8000,spíšese divím...pracovníků na MD ,že nepreferují kontroly...a kontroly..výcviku...v autoškolách..s nízkými cenami,protože...tam to jinak..než spořením na nepravém místě...nepůjde.


Vložit nový příspěvek    Citovat


Re: Autoškola.poctivě

8.3.2012 11:35 vložil Ing. Jan Černý (Jan Cerny)  IP: 31.153.broadband7.iol.cz

Jiří Křesťan napsal

Pokud chcete autoškolu odjezdit poctivě,věnovat se žákům poctivě,absolvovat s nimi..veškeré typy provozu a komunikací a to v dostatečné míře..pak cena autoškoly..jako nejnižšší.by měla začínat někde kolem 8000,spíšese divím...pracovníků na MD ,že nepreferují kontroly...a kontroly..výcviku...v autoškolách..s nízkými cenami,protože...tam to jinak..než spořením na nepravém místě...nepůjde.
Pane kolego,

plně s Výhled Vámi souhlasím co se týká spoření na nepravém místě v tzv. levných autoškolách. Dovoluji si poopravit Váš názor na spodní hranici ceny za výcvik sk. B - podle mne by měla cena při dnešních vstupech (PHM, ND, provoz aut, režie, ...) začínat alespoň o 1000 - 1500 Kč výše tedy na 9000- 9500 Kč. Souhlasím s tím, že by se příslušné orgány státního dozoru (nejen z odborného dozoru) zaměřit právě na ty AŠ s nízkými cenami. Ale to stejné je i v jiných oblastech v naší zemi (doprava, ap).


Vložit nový příspěvek    Citovat


Vložit nový příspěvek

Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13340)

11% (2030)

2% (447)

11% (2076)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2025