Zkouška na motocyklu ve Velké Británii

29.8.2010 00:00

Re: Toto není science fiction!

31.8.2010 09:21 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

Také velice děkuji za zveřejnění a možnost shlédnout videa.Jak jsem svou mizernou /špíš žádnou/ angličtinou pochopil, že je to všechno zkouška. No ale kde se to ty lidi naučili já mám totiž AUTOŠKOLU!!! To se učili sami a mlátili sebou po ulicích a parkovištích o zem?! Nedávno jsem měl možnost hovořit s p. Novotným, který žije od r.1969 Německu /Autoškola v Augsburgu/ s obdivem se díval na druhá řidítka a říkal jak by jim to v Německu na první hodiny výcviku usnadnilo práci. Tak si vyberte. A mimochodem z těch videíí není prokazatelné, že by ten člověk obstál v hustém velkoměstském provozu. Uvedu příklad - vyjíždím od AŠ 50 m přikázaný směr a nutnost dávat přednost, rozjezd po kostkách /třeba mokrých/ostrá a úzká zatáčka a znova chodci na přechodu. Po cca 30 metrech vlevo po kostkách vyjíždíme na hlavní nustnost dát přednost vozidlům, dále pak tramvajím autobusům MHD z obou směrů!!! cca 100 metrů a znovu přechod přednost odbočování vlevo přednost tramvajím a autobusům v obou směrech. Vše v nejhustším provozu, každý den vzdušnou čarou vše do 250 m od autoškoly. Za tento okruh celý 500 m od AŠ potkáte a pouštíte prům 3 tramvaje 2 autobusy 10 auto a 35 chodců.
Tak co je těžší. Tak ahoj já si du oblíct hadry a jdu na to za 40 min mi začínaj jízdy na moto. Ty lidi z těch videíí mně nepřesvědčili, že by to minikolečko objeli a nikdo mně o tom na žádnym "motodromu" nepřesvědčí.

Reaguj


Re: Re: Toto není science fiction!

1.9.2010 07:43 vložil Ivan  IP: 83.69.32.78 (neregistrován)

Plně souhlasím.

Reaguj


Re: Re: Re: Toto není science fiction!

1.9.2010 13:11 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

To Viktor + Ivan:

Pánové, nikdo tady netvrdí, že část výcviku a zkoušek prováděných mimo veřejnou pozemní komunikaci mezi kuželi nahradí výcvik v městském provozu! Jedná se pouze o dílčí část výcviku a zkoušek.

Nepochybuji o tom, že při výcviku v hustém provozu v Praze žáka naučíte řešit složité dopravní situace, to je samozřejmě naprosto v pořádku a vězte že i v běžném okresním městě se vyskytují složitější křižovatky, že nám tu také chodí lidé po přechodech, taky máme úzké dlážděné ulice atd. (tedy až na ty tramvaje).

Převážná část videa zachycuje průběh zkoušky, kde má žadatel komisaři předvést, že dokáže SAMOSTATNĚ motocykl správně ovládat a alespoň "na sucho" zvládá řešení krizových situací. Z videa je celkem patrné, že součástí zkoušky je mimo jiné provedení úhybného manévru a intenzivního brzdění při rychlosti 50km/h, provedení otočky "U" na poloměru 4m atd. Z vlastní praxe vím, že trénovat tyto úkony v běžném provozu prakticky téměř nelze. Přitom zvládnutí intenzivního brzdění na motorce by měl být naprostý základ. To že někdo zvládne běžnou klidnou jízdu po městě ještě nemusí znamenat, že zvládá motorku s jistotou ovládat. Stejně tak to že někdo předvede na cvičišti bezchybnou "jízdu zručnosti" nemusí znamenat, že zvládne jízdu v provozu. Neměli bychom však tyto věci stavět proti sobě, ale naopak je brát jako celek. Jak se říká "vše souvisí se vším..."

Nechci být nepříjemný, ale ještě si do výcviku na motorkách v praze trochu rýpnu: Autoškola v centu Prahy, max. dvě vyučovací hodiny denně = téměř nemožnost provádět výcvik na běžných silnicích mimo město, průjezdy zatáček, větší rychlost atp. Zvláště při výcviku (rozšiřování) na A neomezené osobně považuji důležitější zvládání "silné" motorky mimo obec nežli motání se po městě. Každý máme různé podmínky a možnosti, není však cesta v tom hledat proč to nejde, ale jak by to mohlo jít...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

1.9.2010 13:13 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

PS: omlouvám se za gramatické chyby, bohužel není možnost editace :-)

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

1.9.2010 13:33 vložil Ing. Aleš Horčička  IP: 2.190.broadband2.iol.cz

to zvládneme :) hlavní je obsah :)

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

1.9.2010 22:55 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

Maty nikdo taky netvrdil, že to je na nic.Napsal jsem, že nejsem z těch ukázek přesvědčen o tom, že by zvládli motocykl v nejhustším provozu. Je možný, že dělám z nouze cnost jak si naznačil, že kdybych se v hustém provozu motat nemusel tak bych do něj třeba tolik nezajížděl. Nevím jezdím osobně i větší rychlostí na povolenou 80 se dostanu za 10 min. nemohu mluvit za ostatní. A navíc netvrdím, že je všechno ideální a má to tak zůstat. Jak jsem se díval na tvé www. tak se hodně zabýváš zdokonalováním již jezdících motorkářů. Viděl jsem tam třeba zvedání motorky ze země/jestli to nebylo tam tak se omlouvám. Je jasný, že si motorkář tak mi netvrď, že s každým žákem v AŠ pokládáte motorku na zem vždyť většínu ji pak ani nenatočíš. Problém podle mně je a to se musí změnit ne, že je někdo mladej, ale nezkušenost. Je hodně lidí, kteří si dělají A bez omezení třeba ve 30 ti a nikdy nejezdili a to je špatně takže spíš než na třeba 24 bych získání An vázal na např 2 leté držení nižší kubatury. I když- sám dost jezdím a na druhou stranu někdy je nebezpečná spíš ta slabší mašina/chybí výkon na manévr/ ujetí vyhnutí atd. S tím nácvikem prudkýho brždění je to problém, ale zas bych chtěl vidět jak to nacvičujete s úplnými začátečníky záleží na intenzitě brždění ale provoz nebo plocha když to zvorá tak ležíte. Já osobně učím, že prudké brždění je na motorce až to poslední řešení pokud nelze provést nic jinýho. Zkrátka všechno to chce vidět ze všech stran. Aby se v AŠ naučili co nejvíc, aby to neohrožovalo žáky ani nikoho jinýho, aby výcvikový motorky nebyly na 1 použití. Myslím, že jsi hodně ovlivněn tím, že na Tvou zdokonalovací motoškolu jezdí lidi jak jsem pochopil vlastními stroji. Jinak určitě přijedu, možná ale až na jaře. No ale mám teď choppera/svýho ne s řidítky/ tak jestli mně tam s tím pustíš. Jo a taky jsem zapomněl, že by to chtělo aby jsme na tom výcviku A taky vydělali vždyť se tím živíme.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

1.9.2010 23:02 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

Ještě doplňuji, vím že nové rozdělení skupin moto je záležitost celé EU a ta se těžko bude přizpůsobovat mým názorům. Ale ptal jsem se a v Německu si Aneo. z ničeho ddělat nikdo nemůže.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

2.9.2010 21:50 vložil Jindra  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Myslim si, ze jestli uz je vycvik takovy jako ukazuje video z Anglie, nebo standartni nas jaky tady zatim funguje neni tak rozhodujici a zbytecne reci o tom jak to uci MATY nebo jak se jmenuje. Je to jen v mentalite a slusnosti zaku a i kdyby byl vycvik jakykoli tak az ten dotycny opusti po zkousce autoskolu, tak stejne si bude delat co bude chtit a bude jezdit pred holkou nebo partickou kamaradu bezohledne jako vetsina kluku ve veku 21 let i starsich. A zvedani motorky ze zeme a brzdeni prudce na sterku je usmevne, tak asi jako to video s anglie kde jezdi 30 leta pani na skutrovi u zkousky. Mozna by stalo videt to video jak jezdi na nejake standartni motorce 600-800cm a prumerne vaze 200-250kg to uz by si ji asi nevodila jak kolo a davala na hlavni stojan.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 20:12 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

Souhlasím s tím, že na našich silnicích je značná skupina řidičů motocyklů kteří do autoškoly chodit "nepotřebovali" nebo do ní vůbec nechodili, zdokonalovat se nechtějí a získání řo je pro ně jen nutné zlo k tomu aby mohli frajeřit, přitom ale pořádně jezdit neumí. Pokud se výrazně nezpřísní zkoušky tak s tím ovšem ani do budoucna nic neuděláme. To, že vzdělání před blbostí nechrání je další známá věc, takže pokud jezdí někdo na motorce jako magor, tak to žádná autoškola stejně neovlivní...

Naštěstí je tu stále dost lidí kteří jdou do autoškoly proto, aby se něco naučili. A jsme opět u jádra problému. Jaké jsou tedy podle Vás ty naše standardy? Liberec? Kolín? Žďár nad sázavou?

Když to hodně zjednoduším tak jste vlasně napsal, že je jedno jestli se v autoškole žák něco naučí nebo ne. To myslíte vážně? Zkušení řidiči často zapomínají na své začátky a s "talentem od boha" se rodí málokdo. Zajímalo by mě kolik procent nezkušených motocyklistů podle Vás dříve nebo později padne kvůli opožděné reakci na zablokované přední kolo? Podle mě celkem hodně - proto to učím!

A ta 30 letá paní která začíná od nuly třeba v kvalitní autoškole která jí má připravit na náročnou zkoušku včas zjistí, že šestkový sport který se jí hrozně líbí a "zkušení jezdci" jí ještě poradí "jasně to zvládneš", nebude na začátek zrovna ta nejlepší volba. Proč nezačít na skůtru? Nevím zda-li se této problematice věnujete i reálně nebo jen na fóru. Já mluvím z praxe.

Video zatím nemám, ale pokud by stačila fotka tak v mé galerii můžete nalézt "křehkou" mladou dámu která (nejen) díky kvalitnímu výcviku zvládá s naprostým přehledem BMW GS1150, tak že by strčila "do kapsy" i kdejakého hustokrutosřelce :-D

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

2.9.2010 10:50 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

Nebudu psát o zdokonalovacích kurzech, ale o normální autoškole. Viktore možná tomu nebudete/nebudeš (dovolím si tykat) věřit, ale opravdu každý žák v mé autoškole si tu motorku zkusí zvednou ještě před tím ńež na ní poprvé vleze. Většinou jí nepokládám uplně na ležato, ale alespoň tak, aby se opřela o padáky. Se startováním problémy nemám. Výcvik na cvičišti je velice individuální s někým musím v 1. fázi jezdit a hlídat ho, pokud to žák zvládá jezdí sám. Ve 2. fázi a při zkoušce jezdí žák vždy sólo. Každý můj žák než ho pustím ke zkoušce musí zvládnout intenzivní brzdění, úhybný manévr, otočku atd. Většinu žáků přesvědčím i k tomu aby si zkusili vědomě zablokovat přední kolo na štěrku, zní to šíleně, ale nic nebezpečného to není. Jen se toho nebát. Pády jsou opradu ojedinělé! Nechce se mi o tom moc rozepisovat, letos na začátku sezóny jsem ve spolupráci s AA pořádal seminář pro učitele autoškol a komisaře o výcviku řízení motocyklu a zkouškách na cvičišti, pokud bude jenom trochu zájem budou další semináře. Klidně se můžeš přijet podívat na můj výcvik i sólo, nebo absolvovat ten zdokonalovací kurz. Na čem to je opravdu jedno.

Není důležité na čem, ale jak...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

9.9.2010 00:21 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

Dobře Maty. Myslím, že jsem na Tvejch stránkách viděl na Ao 350dinu. Tak jestli ji fakt pokládáte tak fakt nevím. Ze zkušenosti vím/už ji nemám/ že natočit ji když ležela je kumšt. A já znám 55 kilový holky co jezděj na motorkách 220 kilo to chceš aby ji uměla zvednout?! Blokovat kolo učím taky ale dávám si pozor na rychlost. Určitě na kurz přijedu a mrzí mně, že jsem nebyl. Já jen prostě nevěřím na samospasitelnost zkoušek. To by se nakonec mohli zrušit všechny ostatní školy a dělat jen přísný zkoušky. Prostě nejde obsah učiva žádný školy a tedy ani autoškoly vyzkoušet v tom se snad shodnem ahoj Viktor

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

10.9.2010 22:45 vložil MATY  IP: 10.172.30.170

Dneska třinda ležela (cvičně) a potom chytla na 1. šlápnutí. Shodou okolností u toho byl korom žáka i svědek mj. člen VR AA. Nevidím důvod proč by 55kg žena neměla zvedat 220kg mašinu když na ní chce jezdit. Já važím necelých 70kg a nemám problém zvednout goldvinga. I když pravda je, že si na něj se svou profesí asi nikdy nevydělám...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

11.9.2010 09:40 vložil Jinra  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Boze to sou porad reci, Vy ste szrejme na zvedani motorek a brzdeni predniho kola na sterku nejak zatizeny. Nevim co to ma za prinos ve vycviku motorkaru, ale to je Vase vec. Nikdy sem motorku nezvedal ze zeme, ani nikoho neznam kdo to dela (ted teda znam Vas) a doufam ze nikdy zvedat ani nebudu natoz to jeste nekoho ucit. Vy pokladate jawu 350 jestli sem to pochopil s takovym strojem v motoparku bych se ani nechlubil, ta patri uz davno do muzea. Proc nepokladate nejakeho noveho vycvikoveho japoncika
:-) Natocte video jak zvedate 405 kiloveho Gold Winga, rad se na to podivam a i zakum to budu aspon poustet.
Zaci v autoskolach potrebuji hlavne jezdit v provozu, naucit se radit, zastavovat a udrzet motorku po jakemkoli zastaveni a hlavne se venovat provozu a resit vznikle situace, davat prednosti ostatnim ucastnikum silnicniho provozu to je oc tu bezi.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

11.9.2010 10:00 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

Jindro stoprocentně souhlasím 350dinu nemám a taky bych se s ní nechlubil. Zřejmě si nečetl co jsem psal dřív psal jsem ve stručnosti - žádný motodrom nenahradí provoz a jízdy v něm a zvládání "krizových situací" na hřištích mně vůbec nepřesvědčí, že to ten člověk dokáže v provozu. Argumenty, že by měl zkusit nejdřív skutr se mi zdají úplně mimi mísu. Já taky s motorkou nemlátím o zem no ale koukal jsem se na tý 350 na ulici na ty velký padáky a s těch to zvedne každej to ta motorka vlastně neleží. Psal jsem taky, že bych tady moc chtěl žáky skutečný začátečníky po motodromu vidět jak vyjížděj od autoškoly jezdí přez koleje pouští autobusy chodce atd. Praktikovi je myslím jasný, že jezdit s motorkou v provozu se nikde než právě tam naučit nedá.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

11.9.2010 11:59 vložil Jindra  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Plne s Vama souhlasim Viktore, mam na to stejny nazor jako Vy a vsichni kolegove co znam mluvi to same. Neznam nikoho kdo by souhlasil s nejakym vycvikem nekde na hristi, zvedani motorek, nacviku krizovych situaci to je jak v pohadce a jak v Anglii to vse jeste na skutru bez razeni a spojky. To snad zvladne i decko, vzdyt hlavne ovladani spojky dava vsem zabrat hlavne myslim v provozu a ne kdyz na to maji klid nekde na hristi za plotem. My oba dva co ta pisem sme nejspis jen samotny praktici, protoze co tady nekdo dokaze napsat je fakt usmevne :-) Kazdy vi, ze jen provoz nauci vse.
Treba - s druhym ovladanim se nic zaci nenauci a s ucitelem za zady jen az pojedou sami to bude to nejlepsi, uz to tady melo byt, podivejte se na EU
- je potreba vic hodin na hristi tam to je ono
- nebo reci radoby odborniku viz pan Huml

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

13.9.2010 20:28 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

Jindro vaše příspěvky mi přijdou poněkud zaujaté. To že jste si přečetl pár mých příspěvků znamená že se známe? Já nemám potřebu ani chuť se tady s někým dohadovat, jen píšu své postřehy a názory se kterými samozřejmě nemusíte souhlasit. Pokud mi sdělíte mail můžu poslat fotku, video zatím nemám.

Nejde o to být na něco zatížený nebo ne, provádím výcvik v běžném provozu stejně jako vy, stejně jako Viktor a stejně jako hromada dalších poctivých autoškoláků (akorát tady nemám ty tramvaje). S jawou se nechlubím, ale Viktor se na ní ptal tak jsem odpověděl, samozřejmě že (pro Vás zřejmě nepochopitelně) učím zvedat i "japonce". Vy neznáte nikoho kdo by motorku zvedal (nevěřím), já zase neznám snad nikoho kdo na motorce jezdil nebo jezdí a kdo by tu motorku nikdy nezvedal :-D Osobně vidím veliký význam tréninku jakékoli činnosti která s jízdou na motorce jakýmkoli způsobem souvisí tzn. i zvedání padlého stroje!

Tím, že zpochybňujete význam těchto činností akrorát dokreslujete stav našeho auto(moto)školství. Stačí se kouknout na nějaké motorkářské fórum co si tam o nás motorkáři píší...

Teď to prosím neberte osobně - často se nejen virtuálně, ale i osobně setkávám s absolventy autoškol kteří mají čersvě sk. A a otevřeně přiznávají, že se v autoškole vlasně nic co se týče jízdy na motocyklu nenaučili. Tedy naučili se tak maximálně značky, křižovatky atp. Ale to jak správně motorku ovládat, jak brzdit, jak motorku zvednout když jim spadne (a jako že jim dříve nebo později velmi pravděpodobně spadne, protože už nemají za zády učitele který by to zachránil), jak vůbec správně projíždět zatáčku atd. atd. jim nikdo neřekl natož, že by si to pod dohledem učitele vyzkoušeli. Vyjímky nejsou ani hlášky "mě zakazovali brzdit přední brzdou"!!! Jaká je pravděpodobnost, že si takový žák ustele po 1. zabrzdění přední brzdou někde za zhoršených adhezních podmínek? - veliká

Ono "naučit" někoho jezdit s neustálou "asistencí" učitele po městě, koukat na značky řešit křižovatky atp, je samozřejmě důležité je to naší naší profesí, ale k tomu aby náš žák mohl říct "naučili mě jezdit na motorrce" to nestačí.

Prosím zkuste být trochu vnímavější, otevřenějšeí jiným názorům a přístupům, zkuste si na skůtru nebo i na normální motorce to, o čem píšete že zvládne i malé děcko a zkuste si odpovědět jestli by Vaši žáci byli schopni složit zkoušku tak jak je to běžné třeba v tom německu nebo anglii...

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 18:40 vložil Bittner  IP: 185-user23.scnet.cz (neregistrován)

Stále stejná filozofie - pořád něco na něco vázat. Proč? Dvouleté držení, jak píšeš Viktore, snad prokazuje nějaké dovednosti? Někdo má 2 roky řidičák v šuplíku a někdo jiný celé léto na motocyklu denně jezdí. Kdo má lepší předpoklady? Takže jen a pouze záleží na náročnosti zkoušky a pokud žáci budou vědět, jak zkouška probíhá (viz Velká Británie - balzám na duši a snad naděje do budoucna), budou se to chtít (muset) naučit a k tomu slouží autoškoly. Jak dlouho se to bude učit, kolik hodin stráví ve výcviku a kolik hodin tedy autoškole zaplatí je jen věcí obchodního vztahu žák (zákazník) - autoškola. Stát se do obchodního vztahu nemá plést. Stát naopak musí říci velice podrobně toto:

- Definovat co to je a k čemu slouží autoškola
- Stanovit co má autoškola mít a kdo a s jakou kvalifikací v ní může pracovat
- Precizně vypracovat zkušební řád - opět viz video

Další je, jak již jsem uvedl, věcí obchodního vztahu mezi zákazníkem a autoškolou jako poskytovatelem služby. Samozřejmě by se měl obnovit stav, že řízení motorového vozidla bez ŘP je trestným činem a nikoli jen přestupkem, jak je tomu dosud.

A jen tak na okraj pro obhájce dnešního stavu tři otázky, či poznámky:
1.Zkušební komisař je zaměstnancem obce a MD obec jen metodicky řídí. Přímým nadřízeným je však starosta. Představte si následující situaci - večer volá zkušebnímu komisaři někdo, že zítra jde na zkoušky starostova dcera, jak se asi zk.komisař zachová?
2.Nemyslíte si, že právě omezený rajon, kdy jsou komisaři zaměstnanci obcí příspívá ke vzniku různých bratrstev a mafií - viz nedávné zatčení tří zk.komisařů v Ostravě a myslíte si, že to byla výjimka?
3. Opakovaně jsem se doslechl, že v jedné nejmenované obci v severní části Ústeckého kraje se cca za 10.000 dá "pořídit" sk. A a za 30.000 Kč dokonce sk. C+E aniž by žák kdy seděl v autě? Přál bych takovému komisaři, aby mu frajer se soupravou napálil jeho auto, tak, aby tento nevylezl živý. Ale jistě to je jen pomluva, takže není třeba se zabývat myšlenkou, že vznikem zkušebního systému s velkou rotací komisařů by v podstatě různé mafie přišly o nelegální zisky, nehledě na to, že po jisté době by se daly sledovat průměrné hodnoty, jak propadovosti žáků v jednotlivých autoškolách (pokud se tam během roku vystřídá třeba 30 komisařů je již číslo docela relevantní ), tak také u jednotlivých komisařů napříč autoškolami. Jak je možné, že např. v Železném Brodě se zkouška údajně jezdí po jedné silnici sem a tam a v podstatě nikdo nepropadá, ale i to je určitě pomluva, tak to neřešme, že.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 19:50 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

naprostý souhlas

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Toto není science fiction!

8.9.2010 21:49 vložil Jindra  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Porad se tady mluvi o sprisneni zkouskach a o tom jak to ucite. Ale to neresi mentalitu lidi, jejich zodpovednost, slusnost na silnici a at je to na motorce nebo auto, nebo nakladak. Je to v lidech a pristupu jak je v cesku a muze je to autoskola ucit jak chce, stejne si to pak budou delat jak sami uznaji a vsichni ostatni budou blbci tak to je a nemuzete tvrdit ze ne. Samozrejme se najde mala skupina zaku co jsou slusny a jezdi i v zivote jak se to naucili a co jim ucitel kladl na srdce. Nevim co myslite standartem tech tri mest. prvni dve zrejme problemove a Zdar nevim, tim myslite zrejme ze to je vzor nevim. Tim skutrem sem myslel ze to je k smichu, tady se prece velke nebo male A na skutru nedela, ani nejaka jina moto skupina. To by zvladlo kazde male decko nic nedelat jako na kole. I ty reci nekterych expertu, ze druhe riditka nic nenauci a zak musi jezdit sam, jedine tim se nauci poradne jezdit. To si nemyslim, ucim motorku 20 let a sam hodne jezdim na moto. To uz by se mel ucit zak jezdit i v osobaku sam bez ucitele, aby se naucil resit vse sam a ucitel za nim v druhem aute, to je to same v blede modrem. Urcite reseni je vic hodin na motorce, ale to se tyka i auta a vseho v autoskole, pred zahajenim kurzu navsteva psychologa, vyssi cena autoskoly aby to nebylo tak dostupne kazdemu blbcovi co rad zabavu, ale jen opravdovemu motorkari, rozdeleni motorek do vic kategorii treba A1, A2, A3, A4 myslim ze to tak nejak je v nemecku a hlavne posunout vek jak se o tom uz nejakou dobu mluvi, i ta dvouleta praxe uz mela byt davno. Prece to je na hlavu ze dnes muze 21lety kluk, nebo holka prijit delat velke A a nema treba ani ridicak na B samozrejme ani zadnou motorku, to neni mozne a sem zasadne proti. Nemluve o tom, ze kdyz si udela v 18 letech na A do 25kW a pak si koupi priklad Kawasaki 750 omezenou do 25kW a pak si ji necha za 3000kc otevrit na puvodnich 75kW a jezdi v pohode od 18 a nikdo na nej nemuze kdyz v technicaku ma do 25kW. To prece nejde takhle, nebo to je v poradku?? Klidne i prisnejsi zkousky, ale to musi zkouset opravdovy profesionalove a ne dnesni parta komisaru co neumi rozpoznat co kdo opravdu umi, nemaji zadne prakticke zkusenosti, nic ani neumi, natoz ridit predpisove auto, ale jen delaji pasti, sikanuji zaky v autoskolach pokud ji nevlastni vlastni manzelka, nebo nekdo s kym je kamarad, nebo kdo mu dava penizky za uspesnost a tlacenky a vse se ridi kdo je koho znami a jakou maji momentalni naladu a posuzuji vse jak se jim to hodi, protoze zkusebni rad jim to bohuzel umoznuje a prakticky muzou vyhodit kohokoli za co chteji bez jakehokoli vysvetleni a nikdo s tim nic neudela, muzou prakticky vse. Tak to dnes funguje a o korubci a spine na uradech nemluve, presne tak jak to tady uz bylo psano.

Reaguj


Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13338)

11% (2028)

2% (447)

11% (2075)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2024