Otevřený dopis - Liberec

3.8.2010 00:00

souhlas i nesouhlas

11.8.2010 15:33 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

S některými argumety pana Bittnera naprosto souhlasím, ale k některým mi nedá se nevyjádřit.

Druhé řízení a přetahování se o řidítka: Z čistě fyzikálního principu uspořádání pákového převodu a z praktických zkušeností je síla nutná k ovládání řízení přibližně stejná u obou řidítek, k přetáhování dochází v případech kdy si buď žák nebo učitel (vetšinou oba) dostatečně nevysvětlili a nezažili tzv. obrácený smysl řízení. Osobně nemám problém provést změnu směru z druhých řidítek bez vynaložení nějaké velké síly - stačí síla jednoho prstu. To se však nedá říci o vládání přední brzdy, zde je k dosažení brzdného účinku nutné vynaložit vyrazně vyšší sílu než u prvních řidítek. - Tuto možnost však jízda žáka sólo zcela vyloučí.

Váha učitele, výška učitele a výška stroje: Chápu, že s tím může mít pan Bittner se svými tělesnými předpoklady problémy i to, že se ho při získávání profesního osvědčení nikdo neptal na jeho váhu výšku atp. ovšem jsou profese (a výcvik řízení motocyklu dle mého názoru mezi ně patří), kdy je možnost vykonávání takové profese tělesnými předpoklady výrazně ovlivněna. Takže zde je jero pana Bittnera řešení pravděpodobně neřijatelné, ale při tom velmi jednoduché - přenechat výcvik na motocyklech lehčímu a vššímu učiteli.

Závěrem: Upozorňuji, že nejsem ani zastáncem, ani odpůrcem jakéhokoli způsobu výcviku (sólo/tandem) oba způsoby mají své výhody i nevýhody a vzhledem k individualitě žadatelů bych navrhoval možnost provádět výcvik oběma způsoby dle zvážení konkrétního případu. Více se o této problematice zmiňuji v diskusi na těchto stránkách (vlákno "Výcvik na moto").

MATY
Matouš Landa Motoškola Kolín

Reaguj


Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13338)

11% (2028)

2% (447)

11% (2075)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2024