Otevřený dopis - Liberec

3.8.2010 00:00

pro pana Bittnera - překlad jeho dopisu

1.9.2010 08:13 vložil Dan K.  IP: 81.92.157.198 (neregistrován)

Dobrý den,

jednoduše řečeno jednou větou, v "Čechách si vždy najdeme tisíc důvodů, abychom nemuseli dělat něco pořádně. "

Dále neznám baikra (motorkáře) který by opustil autoškolu a mohl o sobě
prohlásit, že umí jezdit na motorce. Věřtě, že neumí, ba nezná ani základy
brzdění, akcelerace, razení a podobně. Ano zná pouze dopravní předpisy !

A vizitkou Vás "učitelů" je současné chování a um řidičů na našich silnicích.
Myslím, že by to mohlo vystihovat slůvko : " TALIBAN "

Doporučuji Vám, udělat si týden volno, vzít si vozidlo a projet se trošku po
Evropě, věrte, že to bude pro Vás velmi odpočinkové a poučné ! :-)

...zdravím Daniel K.

ps: áá nebrečte mi tady pořád o penězích o tom to vůbec není !!
To co se má správně vyučovat a vštěpovat do hlav nových řidičů si za peníze nekoupíte !!!
... tak a teď mě tady můžete klidně ukamenovat ! ;-)

Reaguj


Re: pro pana Bittnera - překlad jeho dopisu

1.9.2010 11:06 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

Prosím Dane, aby jste dopis vnímal tak jak je tj. podepsán p. Bittnerem. Věřte učím v AŠ spoustu let až hanba a vím jaký je rozdíl mezi jízdou u nás a v např. v Německu. Taky mimochodem jstem aktivní a vášnivý motocyklista/nepíšu motorkář, protože z toho slova udělala naše média v podstatě nadávku/. Proč se nepíše tento víkend zahynulo XY autařů popř. plechovkářu pro rychlou a hazardní jízdu. Prostě autaři motorkářům závidí jejich volnost a to že nemusí stát v zácpách. Argument, že slabší moto je bezpečnější taky není 100% pravdivý. A souhlasím s Vámi není to o penězích je to i o tom, že učit motorku by měl prostě ten/kolegové sorry/ kdo na ní sám aktivně a RÁD jezdí. Dřív jsem jezdil na Yamaha 1300 XJR, teď mám jen na pohodičku chopeer Suzuki Savage. Myslím své moto ne výcvik. Prostě mám ježdění rád a dokonce učím radši moto než auto a v tom to všechno je: NETOČIT TO JEN KOLEM PRACHU!!! JÁ MÁM SVOJI PRÁCI FAKT RÁD A ZNÁM KOLEM SEBE SPOUSTU TAKOVEJCH AUTOŠKOLÁKU. Takže pod otevřeným dopisem je podpis p. Bittnera a kosttatování v něm obsažená o autoškolácích jsou jeho osobním úsudkem

Reaguj


Re: Re: pro pana Bittnera - překlad jeho dopisu

3.9.2010 07:59 vložil Dan K.  IP: 81.92.157.198 (neregistrován)

for Viktor

...ano je mi to úplně jasný !
Jinak vzorová ukázka jak to má vypadat je obsažena v článku :
" Zkouška na motocyklu ve Velké Británii "

http://www.asociaceautoskol.cz/Nazory-clenu-AACR/zkouska-na-motocyklu-ve-velke-britanii.html

... začátek hezky na hřišti á pak pěkně v provozu áá oba na motkách,
takto to má vypadat ! Žák s učitelem se samo domlouvají přes
interkom ! ... zde tleskám !! ... toto je autoškola !!!

Dan K.

Reaguj


souhlas i nesouhlas

11.8.2010 15:33 vložil MATY  IP: 218.183.broadband13.iol.cz

S některými argumety pana Bittnera naprosto souhlasím, ale k některým mi nedá se nevyjádřit.

Druhé řízení a přetahování se o řidítka: Z čistě fyzikálního principu uspořádání pákového převodu a z praktických zkušeností je síla nutná k ovládání řízení přibližně stejná u obou řidítek, k přetáhování dochází v případech kdy si buď žák nebo učitel (vetšinou oba) dostatečně nevysvětlili a nezažili tzv. obrácený smysl řízení. Osobně nemám problém provést změnu směru z druhých řidítek bez vynaložení nějaké velké síly - stačí síla jednoho prstu. To se však nedá říci o vládání přední brzdy, zde je k dosažení brzdného účinku nutné vynaložit vyrazně vyšší sílu než u prvních řidítek. - Tuto možnost však jízda žáka sólo zcela vyloučí.

Váha učitele, výška učitele a výška stroje: Chápu, že s tím může mít pan Bittner se svými tělesnými předpoklady problémy i to, že se ho při získávání profesního osvědčení nikdo neptal na jeho váhu výšku atp. ovšem jsou profese (a výcvik řízení motocyklu dle mého názoru mezi ně patří), kdy je možnost vykonávání takové profese tělesnými předpoklady výrazně ovlivněna. Takže zde je jero pana Bittnera řešení pravděpodobně neřijatelné, ale při tom velmi jednoduché - přenechat výcvik na motocyklech lehčímu a vššímu učiteli.

Závěrem: Upozorňuji, že nejsem ani zastáncem, ani odpůrcem jakéhokoli způsobu výcviku (sólo/tandem) oba způsoby mají své výhody i nevýhody a vzhledem k individualitě žadatelů bych navrhoval možnost provádět výcvik oběma způsoby dle zvážení konkrétního případu. Více se o této problematice zmiňuji v diskusi na těchto stránkách (vlákno "Výcvik na moto").

MATY
Matouš Landa Motoškola Kolín

Reaguj


oponent

10.8.2010 01:10 vložil Jan z Rokycan  IP: host46.nwt.cz (neregistrován)

- z pohledu rodiče dám raději přednost autoškole, kde je při výcviku mého dítěte přítomen na motocyklu vyučijící. Nedovedu si představit, že vypustí 15tileté dítě do plného provozu, zajištěné jen dálkovým ovládáním zapalování motorky/nikoliv brzdy/ učitelem, který má sám dost starostí se sebou samým při ovládání doprovodného vozidla, jehož ovládání se má mimochodem plně věnovat.
- obtěžoval se někdo porovnáním počtu mimořádných událostí při výcviku způsobem s druhým ovládáním a komunikací na dálku?
- od 15cti let jsme sbírali důležité zkušenosti v provozu při řízení motorového vozidla na "fichtlu". Kurz stával dvě stovky. Pro spoustu rodičů je již současných 5tis.Kč za kurz bouračka do rodinného rozpočtu. Mám za to, že těch 25tis./podle německé varianty/ odradí i většinu těch ostatních.Nemám obavu o banděra autoškoláků, ale těch dětí je mi líto, protože přijdou o možnost získat praxi na motorce o malém výkonu.
- při výcviku kategorie T, .. + E se vyžaduje jízda se zátěží a u motocyklů, kde je
důležité naučit se zvládat i nespoluracujícího spolujezdce od zátěže upustíme? Má toto logiku?
- jsem zastáncem současného způsobu výcviku z hlediska bezpečnosti/neslyšel jsem o zranění z výcviku, způsobeném druhými řídítky/, tak z hlediska ekonomického i odborného. /přímá účast v tandemu a bezprostřední komunikace se žákem/
- celý problém vznikl tím, že páni komisaři od dob VB, až po současnost nejsou ochotní posadit se na nepohodlnou motorku, na které to fouká, v létě je občas horko, v zimě je zima, ale co to plácám..od října do května se přece motorky nezkouší.

Panu Bittnerovi bych chtěl vzkázat, aby se
ad1 neotíral o pana Lišku,
ad2 pokud má nadváhu, ať si pořídí adekvátní výcvikový motocykl,
ad3 pokud ani po tolika létech praxe nepochopil, že spolujezdec, který tahá nohy za motorkou zaslouží přes držku, není kompetentní učit motorkáře,
ad4 pokud mu haraší má se nechat vyšetřit, nebo se postaví před včelí úl a zatluče pěstí
J von R

Reaguj


Re: oponent

13.8.2010 00:42 vložil Pavel  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Ucim na motorce uz 18 let a plne s Vama souhlasim!!! Osobne si nedovedu predstavit jak pustim 15leteho klucinu, nebo slecnu do provozu samotneho a ja za nima pojedu autem a budu jim rikat kam maji jed a pozorovat je jak jim to jde. Nevim jak poznam ze dobre radi, brzdi, koukaji do zrcatek, mackaji vubec spojku pri razeni a neposledni rade dobre odhadnou a vyresi prednosti i odhad vzdalenosti prijizdejicich aut a tak celkove. Vsichni co uci na motorkach vedi co myslim. Myslim si, ze druha riditka nikomu nevadi teda pokud se nejedna o nejakou anomalii :-) Myslim tim 210cm vysky a 120-190kg zive vahy. Taky si myslim ze i pritomnost ucitele nauci zaka vic drzet stabilitu zejmena pri zastavovani a pomale jizde, protoze az poveze maminku, nebo devce ci pritele mu nikdo pomahat nebude a spis se bude vrtet co mu pri zastavovani moc nepomuze = muj nazor. Ja osobne bych taktez 15lete sve dite nepustil delat autoskolu na motorku, kdyz bych vedel ze budou jezdit samotni bez jisteni a taktez si myslim, ze at si kazda autoskola i zak rozhodne jestli bude vycvik vykonavat s druhym rizenim, nebo bez sam. Jeden priklad - kdyz by se jezdil vycvik v aute v plnem poctu 5 lidi tak to da zakovi daleko vic nez kdyz jede jen s ucitelem, nebo na E jezdit s plne nalozenym privesem coz je dost narocne nez z prazdnym(v dnesni dobe teda to tak uz u E je) apropo proc se nedela vycvik na osobak taky solo a ucitel by jezdil za zakem v dalsim aute, aby se zak naucil jezdit samostatne??
Na konec - kazdodene zabranuji padu na zem, nedani prednosti, zastavovani chodcum i nahlemu vyhybani se a nedela mi to s druhym rizenim zadny problem. Nebo snad sem jediny a ostatni kolegove nicemu nezabranuji, maji jen genialni zaky a druha riditka obtezuji zaka i ucitele? Pak teda sem pro, aby se ve vsech cvicnich vozidlech jezdilo solo a my za nimi jezdili autem, protoze jinak autoskoly nemuzou nikoho dobre pripravit a podivejte se jak to pak na tech silnicich vypada, kdyby jezdili zadatele sami klesla by nehodovost minimalne o 50%. Posledni vetu - zklamal me pan Huml mel sem ho za nejen odbornika, ale i ze fakt chce nejake radikalni zmeny v bezpecnosti provozu a v trestech, ale po tom co sem cetl clanek ridit auto uz od 16 s doprovodem bez autoskoly, ze to schvaluje, ze se zaci daleko vic nauci treba s tatinkem a pak jeste tolerance mensiho mnoztvi alkoholu me dostalo. Rezolutne zadny alkohol za volant nepatri, zadna tolerance to se velice rychle zvrhne hlavne u nas v cesku a v autoskolach daleko vic hodin na vycvik v osnovach, zadne jen tolik kolik zak bude chtit. Pavel

Reaguj


Re: Re: oponent

13.8.2010 00:56 vložil Pavel  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Jeste na zaver. Uprimne kdyby slo o pohodlnost a bylo by to prijemne pro vsechny ucitele by se mi jinak libilo sedet v aute treba v obleku, nebo trycku a krataskach a jed ve 30 stupnovem vedru za spocenym zackem a jen se tomu smat, nebo za deste, nebo v 10 stupnove zime pritom v aute krasne teplicko. Nemluve ze motorka by nemusela mit velmi narocny a drahy zasah s montazi druhych riditek. To jsou jedine dve pozitiva ktere bych bral. Ale bavi me jezdit s zakem a predavat mu zkusenosti behem jizdy coz bych na dalku nemohl, protoze to z jeho pohledu uz neuvidim o co tam predemnou jde, co se tam na nej chysta a to uz pak bude bohuzel pro nej pozde :-(

Reaguj


Re: Re: Re: oponent

13.8.2010 12:36 vložil J von R  IP: host46.nwt.cz (neregistrován)

Ano,ano.. soudruh Huml nám poslední dobou odhaluje svoji sytou barvu, máme se asi nač těšit. Mimo jiné zničit a pošlapat propracovaný, poměrně bezpečný a efektivní způsob přípravy mladých motoristů./přesněji jeho zbytky/ Hlavně se v nové funkci jakkoliv zviditelnit. Je mi z toho všeho blbě. Jan z Rokycan.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: oponent

13.8.2010 15:33 vložil Viktor  IP: 59.206.broadband2.iol.cz

V reakci na tento příspěvek doporučuji kliknout na diskusi a pozorně přečíst vše v tématu LIKVIDACI AUTOŠKOL tam jsem se snažil na nebezpečí zničení systému přípravy řidičů. Jenom ještě doplňuji mimo jíné nám chybí úcta a hrdost k vlastní profesi. Hádáme se tady mezi sebou, přitom se teď musíme semknout a HLAVNĚ přestat být předpo...../znečištění

Reaguj


Re: oponent

19.8.2010 22:59 vložil Mirek  IP: 108.34.broadband3.iol.cz (neregistrován)

No vzhledem k tomu,že se blíží doba,kdy dovrším čtyřicátý rok jakožto učitel autoškoly,musím se zasmát některým výlevům.Zejména tomu "odborníkovi"z Litvínova.Vždyť to jsou kecičky,které nemají hlavu ani patu.Musím se usmát těm "odborníkům"kteří se strkali do různých komisí ohledně výcviku řidičů,ale ve skutečnosti to byli,zotechninici,pinglové,horníci,chemici ,ale po listopadu se vrhli na autoškolu jak hladové smečky.Někteří zkrachovali,jiní ,velcí podnikatelé prochlastali řidičák,jiní,bývalí bolševici byli honem pravicovičtější než pravice.A tak se nám ta autoškolácká parta poněkud pokaňhala.A dnes se zase určité skupiny snaží urvat víc pro sebe pod podivnýma záminkama,ale to podstatné,uniká.Proboha což je tak těžké pochopit,že každý žák autoškoly je co osobnost originál,že není možné najít jakékoliv šablony na jeho výcvik i výchovu a že vše záleží na učiteli a je v jeho rukou.Když mluvím o učiteli,tak mám na Mysli UČITELE v pravém slova smyslu a ne ty stávající podnikatelské rychlokvašky.Každý žák potřebuje něco jiného a jedině dobrý učitel a pedagog najde cestu,jak svého adepta naučí pohybovat se po silnicích tak,aby nebyl nebezpečný sám sobě ani svému okolí,abych se ho nebál sám na cestách potkávat.Zadostiučiněním je pro mne,když potkám svého žáka s autobusem plným cestujících,který mne s usměvem pozdraví.K tomu mi rozhodně nepomohly ty panflety které produkují ministerští úředníci.Ani mostecký autodrom,ani opilecké spoty min.dopr.Vzpomínám na výrok jednoho ministerského úředník,že nelze zrušit vozáky v autoškole,že když přijde na kontrolu tak by neměl co kontrolovat.Co dodat.Čim větší pitomec tím víc se snaží druhým radit.Bohužel ne jen v autoškolách.Najel jsem víc jak 4 miliony km.sám nebo se žáky bez nehody, ale rozhodně mi k tomu nepomohly ty kvanta pokynů a moudrostí,které plodí lidé,kteří nenajeli ani zdaleka tolik,co mnozí z nás nacouvali se žáky.Stěžejní je před těma opravdovejma autoškolákama otázka,jak vůbec přežít.Není už konečně na místě se dát dohromady?A bude li potřeba vzít do rukou klacky?

Reaguj


Re: Re: oponent

20.8.2010 18:52 vložil Karel  IP: 189.29.broadband11.iol.cz (neregistrován)

Ano plne s Vama souhlasim a mam na vec stejny nazor uz dlouho. Nemeli bychom se tady porad jen spinit, pomlouvat kvuli cenam a kalkulacim, ale spojit se jako autoskoly a ucitele jako znalci vyuky, vycviku, zakona a vyjadrovat sve nazory na to co se v doprave deje a co poslanci V V v cele s panem Humlem planuji "podelat". Na co jinak tato asociace tady vlastne je, jen bere clenske prispevky a porad ty stejni tady tlachaji o nicem a mlati prazdnou slamu!!!

Reaguj


Re: Re: Re: oponent

25.8.2010 19:54 vložil Andula  IP: 21.191.broadband6.iol.cz (neregistrován)

Bohužel je velmi neradostná situace v současném vedení asociace autoškol.Pan Horázný se drží ve vedení AA jen pro osobní prospěch a dáváse dohromady stěmi,kde má naději,jak on říká,že ho nechají také zobnout .Dal se dohromady s bývalým nomenklatůrním kádrem Křížem,s kterým vymýšlejí jen to, jak získat nadvládu nad autoškolama.Nejraději by vytvořili vlastní zkušební organisaci.To není nic nového,to už tady bylo.Tehdy jim to zatrhl Liška.

Reaguj


Re: Re: Re: Re: oponent

26.8.2010 23:12 vložil Mablees  IP: router1.core.fryzl.cz

Uff , to jsou docela silná slova :-) Tak asi máte dobré informace , když to tady takhle napíšete z ostra .. .
Nechci oponovat ani přitakávat . . nevím a neznám poměry a detaily. . Každopádně i v jiných oborech pokud jste u zdroje tak se snažíte získat i pro sebe nejlepší podmínky pro sebe :-)
Každý si hrabeme na svém písečku , každý chceme trochu vydělat ( i když v našem oboru to zas tak moc nejde jak to některým mimo náš obor připadá )
Mě osobně to připadá že zas takové velké slovo AA ani PSA nemá , i když jsou zváni na různé diskuse na MDČR atp . . občas jim asi nějaké připomínky příjmou , ale zákony a vyhlášky tvoří někdo jiný . .
Mimochodem již několikrát zde bylo nabízeno vedením AA že se může každý přihlásit a zapojit . . .tak se zapojte a zobněte si taky :-)

Néé nechci to tu zveličovat , jen z mého hlediska je mě to upřímně jedno . . hlavně ať mám důstojné podmínky pro můj obor - snad budou lepší a lepší . . ( i když mě připadá že stojíme furt na mrtvém bodě a ceny se pohly nahoru jen kvůli tomu že jsem plátcem DPH)

Ke zkušebním centrům : nedokážu si představit že by se zkoušelo v 1O ti centrech v celé ČR ! A jestli zkušební komisaři přejdou pod nějakou organizaci s.r.o , možná by to bylo taky ku prospěchu věci - byli by pravidelně vzděláváni a zkoušeni atd. . . mohli bychom lidem nabídnou zkoušky i po 15 h , třeba i o víkendu atd. . .
Vzpomeňte si na začátek Akreditovaných středisek - taky to vypadalo že to bude dělat pouze jedna nejmenovaná firma v celé ČR - nastavili se prvotní podmínky - a jak to dopadlo (nechci říct že dobře) ale monopol to není !
ps: omlouvám se jestli v takto dlouhém textu uniká pointa všeho na co jsem chtěl zareagovat , "autoškolák" si ji určitě najde .

Reaguj


Re: Re: Re: Re: Re: oponent

27.8.2010 10:12 vložil Ing. Aleš Horčička  IP: 51.89.broadband6.iol.cz

Děkuji Mableesovi, že zde zmínil naši nabídku, kterou jsme již několikrát prezentovali. Zatím se nikdo nepřihlásil. Ono na diskuze se toho vejde... ale skutek? .....................

Reaguj


Přihlášení

Jméno:
Heslo:
přihlašovat automaticky  

  Poslat heslo

Jaký způsob výcviku motocyklů preferujete?

74% (13338)

11% (2028)

2% (447)

11% (2075)




Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2024