Metodika B+E
5.2.2009 20:33
jeden priklad,zkuste me opravit
7.2.2009 00:06 vložil Tomáš Zavřel IP: 213.192.9.157
Octavia II» 1,6 MPI/75 kW
Technická data
Hmotnosti
Svislé zatížení koule tažného zařízení [kg] 75
Celková hmotnost [kg] 1915
Pohotovostní hmotnost [kg] 1255-1445
Užitečné zatížení [kg] 660-470
Dovolené zatížení střechy [kg] 75
Jízdní souprava [kg] 3115
Hmotnost připoj. vozidla brzd./nebrzd. - stoupání 12 % [kg] 1200/600
Max.hmotnost soupravy je 3115Kg - celkova hmotnost vozidla 1915Kg = 1200kg(maximalni hm.pripojneho vozidla)
Cili nemuze byt poh.hmostnost vozidla nikdy prekrocena max.hmotnosti pripojneho vozidla?
Rikam to spravne? Zkousel jsem pocitat Opel Astra, Hyundai Getz a nevysli:-(
Jedine mi vysel VW passat,protoze jsem se dostal pres 3,5t.
Metodika B+E
6.2.2009 23:28 vložil Tomáš Zavřel IP: 213.192.9.157
Dobry den,
1.) myslim si, že neudělali chybu v řádku 1 a 2, dle:
- "V řádku 1 a 2 je uvažováno s podmínkou, která v zákoně není uvedena, tedy, že max.příp.hmotnost přívěsu nesmí přesáhnout max.povolenou na kouli."
- protože §14 ost.7písm.b.:
"okamžitá hmotnost přívěsu kategorie 02 nesmí být větší než největší povolená hmotnost brzděného přípojného vozidla stanovená pro tažné vozidlo, která je uvedena v technickém průkazu a osvědčení o registraci tažného vozidla, za podmínky, že největší povolená hmotnost takového přípojného vozidla není větší než největší povolená hmotnost tažného vozidla u vozidel kategorií M1 a N1"
2.) Myslim si, že ani nemusi byt chyba:
- "Souprava v řádku 4 evidentně přesahuje 3500 kg a přívěs 750 takže tento řádek je celý na nic..."
- protože: vozidlo které by mělo max.povolenou hmotnost:1834kg a max.přípustná hmotnost přípojného vozidla je 1666kg a tudíž jsem do 3,5tuny. Ale rozdil max a pohotovostni vahy tazneo vozidla by byl celkem maly asi jen 169kg.
Uz je pokrocila hodina, tak se samozrejme mohu plest, ale budu rad, kdyz me nekdo opravi.
Pekny vikend Vam preji....
Re: Metodika B+E
7.2.2009 09:21 vložil Ondřej Horázný IP: 85.207.108.65
K bodu 1: myslím, že chybu udělali, protože právě ustanovení o spojitelnosti umožňuje připojit vozík s max.přípustnou hmotností větší nežli je ta povolená pro tažné zařízení v TP, pokud není větší okamžitá vozíku. Pokud jsou splněny ostatní podmínky 247 a 361 tak tvrdím, že řádky 1 a 2 jsou pro B+E v pořádku. Pokud jde o hmotnosti,je v pom pěkný zmatek, protože chvíli se mluví o max.povolené vozidla, chvíli o max.přípustné vozidla. V 341 jsou definovány extra, v TP psány obě, ale dle dostupných informací z TP obě stejné. Navíc ve 247 je psána pohotovostní, která se již dlouho nepoužívá...
Re: Re: Metodika B+E
7.2.2009 15:59 vložil Tomáš Zavřel IP: 213.192.9.157
Dobrý den,
máte pravdu,akorat ten priklad je asi nerealny,protoze to vozidlo by melo celkovou hmotnost, tak 1550kg a vetsinou ta max.hmotnost soupravy je max.hm.vozidla 1550kg+max.povolenou hmotnost přívěsu čili 1000kg= 2550kg. Cili pokud bych pripojil auto 1550kg a vlek 1300kg=2850kg cili vice nez je povoleno pro soupravu....Nebyva to takhle ale vzdy...Jak je to s tou Octavii,ze mam pravdu?
Diky za info
Re: Re: Re: Metodika B+E
7.2.2009 16:17 vložil Ondřej Horázný IP: 85.207.108.65
Podle "Metodiky" s Oktávkou II soupravu pro BE bneuděláte. Podle mě ale ano, viz AŠ noviny červen 2008. Oktávka pohot.1255 kg, přívěd max.přípustná klidně 1500 kg a je to. Ovšem naložíte si ho od 800 do 1200 kg.
Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
7.2.2009 23:15 vložil Tomáš Zavřel IP: 213.192.9.157
Myslim si, že ale v tom prikladu zapomeli na maximalni povolenou hmotnost soupravy!!! Ktera je uvedena v TP a to vozidlo to opet nesplni, protoze tak velkou celk.hm.pripojneho vozidla nebudeme moci pripojit.... Nebo mi stale neco unika?!
Re: Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
8.2.2009 09:52 vložil Ondřej Horázný IP: 85.207.108.65
§15 odst.5 vyhl.č.341/2002 Sb.: (5) Okamžitá hmotnost vozidla (soupravy) nesmí překročit největší povolenou hmotnost vozidla (soupravy). V případě znečištění (např. bláto, sníh, voda) se připouští překročení největší povolené hmotnosti vozidla (soupravy) maximálně o 3 %. Tedy Oktávka 1255 kg pohot. + žák 80 kg + učitel 80 kg + komisař 80 kg + přívěs 800 kg okamžitá = 2295 kg. Tedy podstatně méně, nežli povolená hmotnost soupravy 3115 kg. Podle mého v tomto případě nemůžeme sčítat povolené hmotnosti jednotlivých vozidel dle konkrétních TP. Jinakby toto ustanovení vůbec nemělo smysl.
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
17.2.2009 13:03 vložil martin IP: 192.220.220.242
Nové znění článku č. 4
Obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodne o změně rozsahu registrace (splňuje/nesplňuje podmínky pro skupinu B+E) na žádost provozovatele autoškoly nebo z moci úřední (§ 44 a § 46 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád).
V případě změny rozsahu registrace, v souvislosti se záznamem vozidel splňujících podmínky zapojitelnosti k provádění výcviku skupiny B+E nebo vyškrtnutím zápisu vozidel, která nesplňují podmínky zapojitelnosti k provádění výcviku skupiny B+E, vydá příslušný obecní úřad obce s rozšířenou působností rozhodnutí o změně rozsahu registrace a vydá novou registrační listinu podle ustanovení § 5 odst. 2 zákona č. 247/2000 Sb. Za tento správní úkon pak vybere správní poplatek ve výši 2 000 Kč (položka č. 28a zákona č. 634/2004 Sb.).
Za změnu registrace by mělo být jen 1000 Kč. Autoškoláci braňte se!
Martin
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
17.2.2009 22:16 vložil Ondřej Horázný IP: 85.207.108.65
Spletli se, metodikou se zákon nedá změnit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
25.2.2009 23:48 vložil Jirka IP: 213.19.18.82
Povolené hmotnosti jednotlivých vozidel se sčítat musejí, takže soupravu nedáte dohromady s žádným vozidlem o kterých se dohadujete.
Pokud nevěříte, tak si vyžádejte stanovisko ministerstva vnitra. Policie při silniční kontrole sečte celkové hmotnosti jednotlivých vozidel a pokud překročíte povolenou hmotnost soupravy, tak i když přívěs bude prázdný a ve vozidle pojedete sám, tak vám hrozí pokuta.
Re: Metodika B+E
26.2.2009 09:48 vložil Ondřej Horázný IP: 85.207.108.65
Pane kolego Jirko, pošlete mi emailem vámi zmiňované stanovisko. Bohužel na Vámi uvedený email nelze napsat. Děkuji
Re: Re: Metodika B+E
26.2.2009 10:33 vložil Jirka IP: 213.19.18.82
Udaje metodického pokynu MD:
Dacia pohotovostní hmotnost 975
celková hmotnost Dacia 1535 kg+povolená hmotnost brzděného přívěsu 1100kg=2635 kg. Dle TP dacie můžete složit soupravu pouze 2300 kg.
Pokud to otočíme, maximální přípustná hmotnost soupravy Dacie 2300 kg - celková hmotnost Dacie 1535 kg = na přívěs zbývá 765 kg a stím již BE nelze vyučovat.
Na celkové hmotnosti dle údajů v TP se musí brát ohled, žádal jsem o vyjádření ing.Josefa Pokorného z MD a budu ho chtít písemně, jinak policie a celní správa nebude takové soupravy tolerovat.Zatím jsem se odpovědi nedočkal.
Osobně si myslím, že to je celé nesmysl. K výuce BE by se měly používat soupravy nad 3500 Kg.
Re: Re: Metodika B+E
26.2.2009 11:19 vložil Jirka IP: 213.19.18.82
Dobrý den,
podle meodického pokynu MD v bodu 1 a 2 nesmí mít přívěs větší povolenou hmotnost než je hmotnost na tažném zařízení motorového vozidla. Podle této metodiky nezáleží na okamžité hmotnosti, ale právě na celkové hmotnosti. V dalších bodech, které se týkají celkové hmotnosti soupravy si ministerstvo odporuje, tam najednou celková hmotnost není důležitá.Ve všech případech by to mělo platit steně, buď brát ohled na okamžitou hmotnost, pak budou splňovat podmínku všechna vozidla 1 až 8 uvedená v tabulce příkladů MD, pokud se bude brát ohled na celkovou hmotnost, tak to nesplní žádné uvedené vozidlo.
Re: Re: Re: Metodika B+E
3.3.2009 08:52 vložil absurdistan IP: 85.160.5.88
tak co vlastně dnes platí?
Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
3.3.2009 21:08 vložil jirka IP: 213.19.18.82
Bohužel,pan Pokorný z MD již přestal odpovídat na dotazy.Tak se asi nic nedozvíme.
Re: Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
3.3.2009 21:52 vložil Tomáš Zavřel IP: 213.192.9.157
Nejhorsi, ze nam pan Pokorny muze napsat dnes neco a za pul roku nam muze napsat neco jineho, zase jiny pan:-(
Myslim si, ze je to jen dalsi buzerace nas autoskolaku:-(
Jinak by stacilo se ridit zakonem a to bud:
1.) udelat soupravu pres 3500kg
2.) mit vozidlo kde neprekrocim celkovou hmotnost jizdni soupravy. Pouze prekrocim-li pohotovostni hm.vozidla maximalni hm.privesu . Napr.:Honda Civic 1.4 - provozni hm.1240kg-75kg=pohotovostni hm.1165kg, max.hm.brz.privesu=1200kg, cili mohu pouzit prives od 1166kg az do 1200kg
Co jsem se dival na Octavie, tak by to splnili(pokud nechci prekrocit max.povolenou hmotnost jizdni soupravy) jen dieslove 1,9 a 2,0. Treba Getz, Peugeot 207, Astra H bez sance:-(
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Metodika B+E
27.4.2009 10:14 vložil Ing. Aleš Horčička IP: 83.208.190.2
mám úsměvný příklad:
1xodbor dopravy (nejmenované obce:) ) - vlek (s plachtou) schváleno!
1xodbor dopravy (nejmenované obce:) ) - vlek (s plachtou) ZAMÍTNUTO :)
Re: Re: Re: Metodika B+E
4.9.2009 18:54 vložil Pavel IP: host46.nwt.cz (neregistrován)
Je to tak jak říkáte, nelze spojit soupravu proti podmínce výrobce tažného vozidla (údaj o nejv.pov.hm.přívěsu)